FAQ |
Kalender |
2007-02-25, 12:14 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har stora problem med två domäner som jag har hos Axentus.
Kan börja från början: I somras gick en .org domän ut. Jag fick aldrig något mail från dom så jag kunde förnya den. Jag kontaktade dom och domänen blev förnyad ganska snabbt. Jag får ingen faktura för domänen, så jag mailar och påminner dem två gånger från olika mailadresser. Utan svar. Tiden går, och efter 30 dagar fick jag upp godaddys parkeringssida. Jag kontaktar dem igen och får reda på att det är för att domänen inte är betald. Efter några dagar så funkar domänen som vanligt igen, och jag blir lovad att de ska se till att en faktura skickas till min mailadress. Efter många påminnelser, mest på deras msn-support så får jag fortfarande inte någon faktura att betala. Då kommer jag själv med förslaget att betala in och bara skriva att det är betalning för en domän. Det går dom med på. Personen jag pratade med på Axentus kan fortfarande inte svara på varför jag inte fick någon faktura, fast de skulle se till att jag skulle få en. Nu i februari ska jag byta webhotell, så jag mailar axentus och ber dom ändra namnservrar för mina två domäner. Samtidigt ber jag dem att ändra mina adressuppgifter, eftersom jag har flyttat. Jag får ett ärendenummer tillbaka. Tre dagar senare mailar jag dem igen och undrar hur det går med mitt ärende. Det visar sig att de inte har kvar mitt ärende, så jag mailar dem igen med mitt ärende. Detta gjorde jag i onsdags. Har fortfarande inte fått svar. Domänerna verkar vara registrerade på godaddy, och kollar man där så är .org domänen ändrad dns för, men inte adress. För min .ws domän är ingenting ändrat än. Mitt gamla webhotell går ut på tisdag, och är inte dns för .ws-domänen ändrad då så kommer en hel del av mina mail gå förlorade. Vad ska jag göra nu då? Jag har läst på lite, och .ws domäner går inte att ändra registrar för. Så jag är låst till Axentus och deras dåliga kundsupport. |
||
Svara med citat |
2007-02-25, 13:27 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
kan bara säga att du inte är ensam med problem om det bolaget gällande fakturering och uppsäging. Har hört en del förut om att de inte riktigt vet vad de gör.
|
||
Svara med citat |
2007-02-25, 13:37 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi pekade sedan flera dagar om domännamnet mot kundens nya webbhotell och bekräftade så även mot kunden som önskade byta ut sin gamla kontaktadress för e-post mot en ny i vårt system som så även är gjort.
Det är beklagligt om kunden inte fått detta mail men borde sedan flera dagar tillbaka komma till rätt server hos oderland. Tillägg till att ingen faktura kommit kan jag inte svara på men måste självfallet kolla upp detta. |
||
Svara med citat |
2007-02-25, 13:54 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har också haft problem med Axentus. Fast jag fick en faktura trots att jag sa upp mitt konto för ett halvår sedan. Jag fick ringa och skicka mig ett dussintals gånger innan de gjorde något åt saken. Jag slapp ju givetvis betala fakturan, men det är dålig stil av Axentus att inte ha bättre koll på deras kunder.
|
||
Svara med citat |
2007-02-25, 14:01 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Johan från Axentus ringde upp mig och löste det. Nu ska allting vara uppdaterat. Vad det var för fel kan kanske Johan svara bättre på, men det verkade som att "systemet" inte ville ta ändringarna.
|
||
Svara med citat |
2007-02-25, 14:07 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
jpa har två domännamn registrerade hos oss, dessa pekade vi om någon dag efter meddelande från jpa, dock verkar bara den ena domänen pekats om, jag kan inte svara på varför om det är någon fördröjning (känns dock lite väl lång), utan troligtvis har systemet inte registrerat detta.
Nu hoppas jag att ompekningen är gjord, uppgifterna i Godaddys system visar korrekt dns-data nu i alla fall och det har inte tidigare varit problem med detta. Men någon gång ska ju vara första gången. |
||
Svara med citat |
2007-12-15, 08:59 | #7 | ||
|
|||
Nykomling
|
har också haft problem med dessa. ibland går det månader utan något svar på ett enda supportmail. nu är dom uppsagda för min del. det tog tre veckor att säga upp... bl.a. tre telefonsamtal och otaliga e-brev.
|
||
Svara med citat |
2007-12-15, 11:12 | #8 | ||
|
|||
Nykomling
|
kan tillägga att johan genast kontaktade mig efter inlägget här för att kolla upp vad som fallerat i supporten. så där finns i alla fall en vilja att ordna upp det. =)
|
||
Svara med citat |
2007-12-15, 11:19 | #9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är ju bedrövligt att Axentus kunder skall behöva gå via WN för att dom ska få tummarna ur!
/Martin |
||
Svara med citat |
2007-12-15, 11:26 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu är det ju som sådant att jahaja har ringt och mailat mig personligen verkar det som, vi håller på att reda upp vad som gått snett, ärendet är uppklarat sedan tidigare dock. Jag har inte jobbat på företaget senaste halvåret så jag har inte haft möjlighet att följa upp min egna inbox därför har kunden inte fått svar.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|