Citat:
Originally posted by Wojt@Aug 27 2008, 10:39
Gustav:
Men om man tänker med den logiken som Kreditor gör borde jag debitera alla kunder som ångrar sig. Eller alla kunder som gör ett misslyckat köp (nekad kreditkort/dålig kredit) osv.
Det vore ju inte hållbart.
|
Vid öppet köp så är det inte helt ovanligt att säljaren behåller fakturaavgiften (förutsatt att man tog ut en sådan från första början). Det logiska vore därför att ta ut en extra fakturaavgift av kunder som handlar via Fakturera Mig.
Det ironiska är att Kreditor nu skjuter sig själva i foten. De vill
inte att vi e-handlare tar ut en extra fakturaavgift, eftersom detta gör Fakturera Mig till ett mindre fördelaktigt betalningsalternativ för slutkunden. De vinner alltså några extra transaktioner vid ångrade köp, men förlorar många transaktioner när e-handlarna börjar ta ut fakturaavgifter för att täcka dessa kostnader.