Visa ett inlägg
Oläst 2008-12-07, 11:57 #17
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Originally posted by martine@Dec 7 2008, 12:28
WebboT: kul med lite statestik från sverige. Visar ju ungefär på samma proportioner som Net applications med Firefox dock något starkare (faktiskt nästan 5%). Intressant att mac som operativsystem nästan nådde upp till 12% - det var ju lite överraskande!
Nu visar väl Webbots statistik allt annat än Svensk internethandel..

Men kikar man på ConnyWesths Googlesiffror, så är det ju mest IE/Fx som diffar - övriga mindre browsers ligger ju relativt nära w3schools siffror.

Men för att upprepa mig - jag har ingen som helst uppfattning om vilka siffror som är mer "rätt", än andra, men än att jag ser att oavsett vem man frågar så är avståndet mindre mellan IE och Fx än, åtminstone jag trott och var invaggad i. Det är ju inte mer än ca 3 år sedan som IE stod för 80-85% av marknaden.

Sen en liten kommentar till Xamdas rader om
Citat:
så är man ju ovanligt dumt som utvecklare om man inte fokuserar utvecklingen på att fungera klockrent i IE och därmed använder man väl IE, om inte så för att se att allt uppträder som man tänkt sig.
Titta på .SE´s aktuella kampanjsida i IE: http://www.se/lista.php

I Firefox ser sökrutan ut så här:

Men i IE ser den ut så här:


Rullar man sedan ner till botten av sidan så ser det ut så här i Fx:


Men besöker man sidan med IE så ser den ut så här:


Vad jag vill ha sagt med det är att det kanske inte är så genomtänkt av de "vassaste webbutvecklarna" att stirra blint på utveckling för en minoritet av besökarna
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat