Visa ett inlägg
Oläst 2006-01-23, 21:11 #29
kulmungis avatar
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 229
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
kulmungis avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 229
Tjenare.

Då var det dags, nu för dryga 30 minuter sedan stängde google av mitt konto helt och hållet. Eller
rättare sagt de avaktiverade det helt och hållet.
7 dagar innan det var byte av månad och vi skulle få klart för utbetalt pengar(ca 115 dollar) vilket har nästa tagit
ett halvt år att tjäna in.

Man vet inte om man ska skratta eller gråta. Jag driver sidan Stubok.net som är helt riktat till studerande
vilket till stor del besöker min sida genom datorer på skolor. Vad ger då detta jo att flertalet har
samma ip ut mot nätet. Klickar då flera från samma skola på mina google annonser så åker jag
dit för ogiltiga klick, vilket verkar ha blivit fallet nu.

Börjar fundera på vad det sitter för pappskallar bakom hela systemet, de säger i AdWords att deras system
är helt fritt från ogiltiga klick. Deras system ska vara så säkert att ingen ska bli tvugen att betala för klick
som inte är riktiga klick.
Men tror jag det att de kan föra en sådan policy, det går ju perfekt genom att man
samtidigt stänger ner alla som tjänar lite pengar genom Adsense. Då kan det aldrig finnas en möjlighet
till ogiltiga klick, utan det kommer bara en fåtal klick och det är från dem som aldrig tjänar så pass mycket att
de kommer upp i utbetalningsgränsen. Och visst det kommer väl lite från dem som är stora såsom exempelvis "Dn.se".

Ja ja, där var det roliga slut, man trodde man skulle slippa lägga lånade pengar från CSN till webhotellkostnaden
och liknande för stubok.net åtminstone ett år framåt nu när det var nära att få ut pengar fårn Google.
Tyvärr är det ju bara fortsätta som vanligt, knipa ihop och vara glad. Men tur är ju att jag fortfarande känner
ett intresse att hjälpa andra studenter, men visst skulle det vara roligt att någongång känna att det rullar in lite
för tiden man lägger på sidan, tiden blir i mellan alla tentor då man borde läsa in det man lär sig för just att klara
tentorna.

kulmungi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat