Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Domänköpsscam

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-05-24, 15:39 #1
Mathias Mathias är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 63
Mathias Mathias är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 63
Tänkte jag skulle varna för något som verkar vara en scam när det gäller köp av domäner. Det som jag fattar är syftet är att man försöker få folk att göra en värdering på en viss sida. Kollat runt lite och det verkar som om en hel del andra fått i stort sett exakt samma mail. Första mailet:

Citat:

Dear Sirs,

I'm writing regarding your domain I saw listed for sale.

Is it still available for sale? Have you received any bids from other buyers?

Please email me your asking price.

If I can afford your domain I will contact you. Please keep my email address and our correspondence confidential.

I run a software development company. Selling & buying names is not my main business. Just another way to invest free money and make some income.
Jag svarade att jag tog bud men hon ville väldigt gärna ha ett pris så jag gav ett. Följande fick jag då tillbaka:

Citat:

------ USD. Ok.

Do you sell a developed site or just domain name? If you don't have a site it's not a problem. I'm mostly interested in domain names without content.

Do you have an appraisal of your domain? I need an appraisal certificate for domain priced in your range. Domain name is an investment for me. I'm going to sell your name later and make a profit. If I overpay I won't be able to make a profit in the future. So I need to know the current market value of your name. I guess your are also interested in getting this figure.

Please note that I don't trust free or cheap appraisals. So we cannot accept appraisal from each and every site.

To avoid mistakes I asked domain experts about reputable appraisal companies in a forum.
http://domaintalk.ourplace.com/Archive/19076.htm
Juck check this posting.

After I verify an appraisal from you we'll continue our negotiations.

How do you prefer to get paid: www.PayPal.com, www.escrow.com, check or wire?

Looking forward to your reply.
Som sagt, det har skrivits en del om det men jag tänkte att vissa kanske inte har sett det. Måste nog erkänna att jag blev lurad i början. Just a heads up!
Mathias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017