Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


altus.se

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-10-07, 10:07 #1
MickeH MickeH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 183
MickeH MickeH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 183
Hej
Jag frågar för en kunds räkning som har blivit kontaktad av altus.se .
Är det någon som har erfarenhet av dom ?
På min kund låter det som om hon har blivit lovad ”GULD & GRÖNA SKOGAR” vilket gör mig lite misstängt att allt inta är som det ska vara.
MickeH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-07, 10:27 #2
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Hej!
Jag har ingen erfarenhet av Altus, men dom köper ofta "sälj-tjänster" av personer med F-skatt... Kanske var en ambitiös sådan som var i kontakt med din kund?..
Behöver alltså inte vara Altus som kör med "fulgrejjer"..
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-07, 10:28 #3
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Känner inte till Altus men kollade på deras sida. Språket verkar ok, men man ska passa sig för SEO's som inte tar och skriver att dom inte pysslar med "förbjuden" optimering. Sen så brukar faktiskt försäljare, speciellt de som går på provision, alltid lova guld och gröna skogar, det är liksom defaultbeteende så det är bara att förbise detta. =)

desutom:

Citat:

Registrering på över 4.000 sökmotorer *
Registrering till över 50.000 länksamlingar
Jag säger WOW med en rejäl skvätt sarkasm i rösten. Registrering till 4000(!) sökmotorer som görs med deras egenutvecklade mjukvara... som dom givetvis har ett 10man stort utvecklingsteam som updaterar dagligen eller? =)
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-07, 10:39 #4
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
Problemet i SEO branschen är att ALLA lovar guld & gröna skogar, men få lyckas :blink:
SEO är ett manuellt hantverk, allt från kod till registreringar.
Att regstrera med mjukvara löser inga topplaceringar, snarare tvärtom eftersom dom flesta sökmotorer anser det som "spam".

Och till sist, varför registrera över huvud taget när en korrekt optimering gör att det är onödigt.
Det enda som behövs är ju i princip en länk utifrån.

Men, för säkerhets skull, registrera manuellt.
TjörnDesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-07, 10:45 #5
MickeH MickeH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 183
MickeH MickeH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 183
Citat:
Originally posted by Storen@Oct 7 2004, 10:27
Hej!
Jag har ingen erfarenhet av Altus, men dom köper ofta "sälj-tjänster" av personer med F-skatt... Kanske var en ambitiös sådan som var i kontakt med din kund?..
Behöver alltså inte vara Altus som kör med "fulgrejjer"..
Det tror jag inte heller men nu frågade kunden mig och då vill/måste jag bilda mig en egen uppfattning om dom innan jag uttalar mig. För något som jag är rädd för är att förmedla fel bild till mina kunder om kollegor i branschen då är det bättre att avstår från att kommentera dom.
MickeH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-07, 11:14 #6
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 1 088
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 1 088
Varning för Alltus.se! Dom skickar spam så det står härliga till. Trots att jag mailat till den tjej som står som ansvarig för utskicken så fortsätter mailen att komma. Nu sist fick jag totalt 8 mail, och uppgifterna verkar de sno från Nic.se.

När jag ringde till deras referenskunder var det inte många som hade hört talas om dom, jag har en hel del intressanta mailkorrspondans för den som vill läsa. Det som vill kan ju även kolla med skattemyndigheten och där se omsättning och antalanställda och därefter fråga sig själv ifall man vill rekommendera detta bolag till sina kunder.
Emil_P är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-07, 16:30 #7
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Citat:
Ursprungligen postat av MickeH
Citat:
Ursprungligen postat av Storen
Hej!
Jag har ingen erfarenhet av Altus, men dom köper ofta "sälj-tjänster" av personer med F-skatt... Kanske var en ambitiös sådan som var i kontakt med din kund?..
Behöver alltså inte vara Altus som kör med "fulgrejjer"..
Det tror jag inte heller men nu frågade kunden mig och då vill/måste jag bilda mig en egen uppfattning om dom innan jag uttalar mig. För något som jag är rädd för är att förmedla fel bild till mina kunder om kollegor i branschen då är det bättre att avstår från att kommentera dom.
Nja, då kanske skall sägas att folk i allmänhet har lättare för att lämna negativ kritik snarare än positiv kritik. Gör som så att du spånar deras webbsida, läser vad dom "lovar", och ser vad som verkar rimligt respektive orimligt. Gör sökningar på deras referensers webbsidor i Goggle, och se placeringarna. Kolla källkoderna på referensernas websidor..etc..
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-10, 15:19 #8
diaxes diaxes är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 25
diaxes diaxes är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 25
Försvarstal:

Vi gör vissa emailutskick till bolag som vi tror kan vara intresserade av våra tjänster. Dock är det mycket hårt att kalla detta spam då det är ett fåtal utskick som dessutom görs manuellt.

Vi är mycket noga med att inte lämna garantier eller lova "Guld och gröna skogar" till våra presumtiva kunder. Om någon säljare gör detta vill jag naturligtvis veta vem. Jag är personligen mycket noggran med att leverera ett bättre resultat än vad som utlovats vid säljsamtalet. Det är så vi vinner våra kunders förtroende.

Missdomain, vad jag vet så har inte du begärt att få referenser från oss. Vi skickar ut en referenslista på begäran med ett antal bolag som använt sig av våra tjänster. Naturligtvis med kontaktperson, företagsnam och telefonnr. Om du syftar till de bolag vi anger som "några av våra kunder" är de inte tänka som referenser. Bolagen är mycket stora och du måste naturligtvis tala med rätt person för att få en rättvis bild (vår kontaktman)

När det gäller antal sökmotorer så vill jag förklara det på följande vis:
De 4-8 största sökmotorerna har uppskattningsvis 98% av den svenska marknaden. Däribland Google som naturligtvis dominerar. De övriga sökmotorerna är små, branschinriktade och även intresseinriktade. Värdet av att ligga med på dessa sökmotorer är naturligtvis mycket litet. Dock så finns det fortfarande en möjlighet att våra kunders webbplatser länkas via dessa motorer som i sedan tur kan ge utomstående länkar - något som vi alla vet är mycket viktigt.

xcaliber, jag vore mycket tacksam om du har möjlighet att ta fram namn på den säljare och det bolag som säljaren haft kontakt med.

Altus är ett seriöst bolag som utför seriösa tjänster. Vi har tidigare sett exempel på bolag som smutskastats i detta forum. Det gör mig mycket besviken att Altus nu har blivit föremål för en sådan typ av smutskastning. Jag vill tacka de personer som har lagt något mer nyanserade inlägg då jag anser att detta är det enda sätt man kan skapa en kreativ debatt igenom.

Tveka inte att höra av er till mig om ni har några frågor. Jag svarar mer än gärna på email eller telefon.

Vänliga Hälsningar,
John Eriksson, Ansvarig för Altus.se
073-659 17 88
diaxes är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-10, 16:15 #9
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 1 088
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 1 088
Citat:
Originally posted by diaxes@Oct 10 2004, 15:19
Vi gör vissa emailutskick till bolag som vi tror kan vara intresserade av våra tjänster. Dock är det mycket hårt att kalla detta spam då det är ett fåtal utskick som dessutom görs manuellt.
Då är min fråga hur ni fått tag på informationen eftersom ni skickar ut personliga mail där mitt namn står som mottagare? Speciellt på de domännamn som inte haft någon hemsida.

Du får gärna maila en ny referenslista till: [email protected]
Emil_P är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-11, 02:00 #10
MickeH MickeH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 183
MickeH MickeH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 183
Hej
Alla jag tycker att vi lägger ner denna tråd nu då den riskerar att spåra ur.
Till Altus.se försvar vill jag bara säga att efter ha fått kopior på mail konversationen så tycker jag nog att det som har skrivits i mailen har varit sakliga och korrekta möjliggen något optimistiska men vem av oss försöker inte beskriva sina tjänster så bra som möjligt .
Mitt råd till kunden är varken bu eller bä men om kunden väljer deras tjänster kommer jag att följa utvecklingen med intresse då jag över lag är kritisk inställd till SEO-branschens företag.
MickeH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017