Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Altus - Kritik - Frågor - Synpunkter och Råd

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-05-12, 23:15 #1
Altus Marcus Everflod Altus Marcus Everflod är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 21
Altus Marcus Everflod Altus Marcus Everflod är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 21
Hej!

Jag har under en ganska lång tid noggrant följt de diskussioner som förts här på forumet, både kring altus och andra sökmotoroptimeringsföretag. Jag har dock valt att inte kommentera de olika påståenden som funnits. Detta mest pga den låga nivå på diskussioner som varit på forumet och den smutskastning som skett av olika bolag. Dock känner jag nu att detta inte under några som helst omständigheter längre kan accepteras, och därför tvingas jag nu ge mig in i diskussionen.

Här är alla välkommna med frågor och synpunkter som rör altus och dess tjänster. Jag kommer att förklara lite om hur Altus arbetar och om vad vi är bra respektive mindre bra på.

Det jag kräver är att den följande diskussionen här hålls på en konstruktiv och mogen nivå.

Altus erbjuder tjänster för sökmotormarknadsföring och härmed förenliga tjänster.

Våra produkter sträcker sig prismässigt från 4390:- / år till 95 000:- / år.

Altus arbetar helt enligt sökmotorernas riktlinjer och utför ingenting som kan liknas vid cloaking osv.

Kunskapen hos altus tekniker är MYCKET hög, denna kunskap används till stor del i våra mindre lösningar men först till 100% i våra större lösningar. Våra kunder köper "tid" av oss och därför är arbetet, av kommersiella skäl, begränsat i våra mindre paket.

Vi har under en tidsperiod växt mycket kraftigt och därför har det tyvärr blivit avkall på en del av den kommunikation mot våra kunder som självklart är nödvändig. Det är detta vi varit mindre bra på. Vårt problem har inte varit att vi inte har kunskapen, verktygen, eller tekniken för att utföra ett professionellt arbete, det vi har missat är att vara duktiga på att berätta det för våra kunder.

Inlägg finns där det påstås att det enda Altus gör är att klistra in nyckelord i Title. Jag kan förstå den som skrivit detta då vi faktiskt inte talade om allt det arbete som gjordes runtomkring själva optimeringsarbetet. Kunden kan ju aldrig veta vad vi gjort om vi inte talat om det. Här fick vi skylla oss själva och vi har för en tid sedan vidtagit mycket kraftiga åtgärder för att säkerställa vår kommunikation mot våra kunder. Vi har bl.a. två heltidsanställda som bara arbetar med kundservice och uppföljning. Dessutom har vi två på ingående, till hösten, som ska syssla med exakt samma sak. Numera ingår alla våra kunder i ett väldigt omfattande CRM-system.

Vidare består Altus arbete av i huvudsak följande:

1: SÖKORDSANALYS, FÖRSTUDIE OCH KONKURRENTANALYS
Vi gör ett omfattande arbete där vi försöker förstå kundens målsättningar och vad som är mest intressant att bli hittad på. Vi får idag statistik från de stora sökmotorerna och kan då se exakt vad en konsument sökt på och hur många sökningar det varit under en viss tid på ett visst sökord. Skillnaden mot att gissa sig till vad någon söker på och att stå med facit i hand är otroligt stor. Hur jäkla bra teknik vi än har, spelar det ju ingen roll om kunden ej har rätt sökord. Därefter görs en konkurrentanalys då vi tittar på konkurrenter till vår kund, varför de har en viss placering, vilka sökord de valt och vad vi måste göra för att uppnå en liknande placering.

2: OPTIMERING AV WEBBPLATSENS UPPBYGGNAD
Här vet ju ni att arbetet är omfattande och skiljer sig ofta åt, mest beroende på vilka sökorden är och vilket lösning kunden valt att köpa. Här råder delade meningar om hur man bör göra, självklart respekterar jag andras synpunkter och arbete.

3: INKLUDERING I LÄNKNÄTVERK
Altus har ett mycket starkt länknätverk som inte närmare beskrivs här.

4: UPPFÖLJNING OCH BEVAKNING
Ligger kunden bra till även efter eemplevis 6 mån? - Denna koll överlåts inte på kunden, den gör vi.
Kostar det kunden något om de råkar skriva över sin optimering? - Nej.
Vill kunden ändra något sökord? - Kostnadsfritt

+ statistik, rankingrapporter, utvärdering efter 6 mån, muntlig kontakt var 3:e mån mm.

Många har haft synpunkter på altus arbete. Är det någon som har synpunkter, idéer eller rentav kanske konstruktiv kritik att komma med? Välkomna att framföra det här, detta hjälper oss att bli ännu bättre i framtiden!

Altus AB
Marcus Everflod / Försäljningschef
[email protected]
0480-26199
0735-966896
www.altus.se
Altus Marcus Everflod är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-12, 23:19 #2
Jim_Westergrens avatar
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Du får förklara dig angående det senaste inlägget på den andra tråden. Var det du postade det första inlägget?
Jim_Westergren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-12, 23:23 #3
Altus Marcus Everflod Altus Marcus Everflod är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 21
Altus Marcus Everflod Altus Marcus Everflod är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 21
NEJ. Det är helt omöjligt. Dessutom har ingen annan på bolaget heller gjort det, då jag sitter hemma och skriver nu. Jag har skickat etgt personligt mail till Admin för att gå till botten med detta. Jag vill påpeka att jag inte är tekniker själv så jag kan inte detta till 100%. Den som skrivit det första inlägget är, så vitt jag förstår, en kontakt på det bolag som en av våra kunder arbetar på.
Altus Marcus Everflod är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-12, 23:29 #4
Jim_Westergrens avatar
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Okej. Ni får bägge posta vad ni kommer fram till.
Jim_Westergren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-12, 23:37 #5
Altus Marcus Everflod Altus Marcus Everflod är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 21
Altus Marcus Everflod Altus Marcus Everflod är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 21
Jag vill återigen påpeka att jag inte själv är tekniker så jag kanske inte riktigt förstår hur någon har lyckats med detta, men tidigare har vi haft stora problem med företag som använt vår rankingtest och spammat ut mail, också något vi beskyllts felaktigt för här på forumet. Om någon kan, får ni väldigt gärna tipsa mig om någon som kan spåra detta.
Altus Marcus Everflod är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-13, 07:31 #6
xcalibers avatar
xcaliber xcaliber är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 70
xcaliber xcaliber är inte uppkopplad
Medlem
xcalibers avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 70
Hej,

Intressant och bra men långt inlägg du skrev.... Jag tror inte den generella åsikten om er på Altus är att ni optimerar dåligt (var o en har sin eller sina tekniker), däremot har ni eller iallafall har haft en riktigt USEL kundvård. Förmodligen har ni trampat i fällan "att växa för fort"! Ni har plockat in kunder men ej hunnit med att "underhålla" dessa... Tro mig att ni måste bättra er på detta! Vi på SEOdesign har ca 1-4 gamla kunder (till er) som ringer varje vecka och frågar om våra tjänster, priser och garantier. Men vet du vad!?

VI vill inte ha dessa kunder...varför? Vi på SEOdesign kanske fungerar lite annorlunda...vi ser inte bara en intäkt, vi arbetar med hjärta, hjärna, själ och kropp... Hos oss blir man inte bara kund, man kan inte beställa oss eller köpa oss! Känns det inte "rätt" med kunden så avstår vi hellre än åtar. De flesta företag "tar allt i sin väg"....anledningen må definitivt vara höga intäkter... Dock skall man ha klart för sig att 80/20-regeln är ett generellt begrepp men kan tillämpas i de flesta sammanhang! Syftet med regeln poängterar hela "grejen" med kundvård. Ni på Altus har förmodligen 3-10 ggr fler kunder än vad vi har....MEN vad betalar era kunder och hur talar de om ER i andras öron? Jag vill inte påpeka eller diktera hur man eller ni bör bete er gentemot era kunder (det är er sak), dock bryr jag mig p g a att de flesta företag som i dagsläget vill köpa en optimeringstjänst är relativt förvirrade.

Istället för att pressa priser, förbättra garantier osv så bör man väl istället försöka göra sitt yppersta för att kunden skall vara nöjd!?

Mitt råd: Ta betalt efter prestation!

In vino veritas...

/XC h34r:
xcaliber är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-21, 10:16 #7
Gimbo Gimbo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 236
Gimbo Gimbo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 236
oj, har inte varit har pa ett tag nu, vill inte ge denna trad liv igen men kande att jag maste slanga in nagra kommentarer.

- Vill bara saga att jag tycker synd om er pa altus, men som man baddar far man ligga heter det val?

- Om jag sager kundvard, sa BOR ni svara, vad ar det?

- Om jag sager vinn-vinn business, sa borde ni hanvisa mig till ett annat foretag

- Om jag fragar er, vad satter ni i centrum, pengar eller en bra kundrelation? sa bor ni svara pengar, for ni ser inte handskakningen mellan de tva termerna

Men men ska inte klaga pa er nage mer, ni har fatt en hel del smallar har. Kan ge er ett gott rad som ni kan skriva ut och posta som affish i erat kontor eller om det nu ar i garderobet hemma som det jobbas.

Hall det ni lovar, kunder ar inte barn som kan locka tillbaks med godis.
Gimbo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-21, 10:41 #8
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Citat:
Originally posted by Altus Marcus Everflod@May 12 2005, 23:23
NEJ. Det är helt omöjligt. Dessutom har ingen annan på bolaget heller gjort det, då jag sitter hemma och skriver nu. Jag har skickat etgt personligt mail till Admin för att gå till botten med detta. Jag vill påpeka att jag inte är tekniker själv så jag kan inte detta till 100%. Den som skrivit det första inlägget är, så vitt jag förstår, en kontakt på det bolag som en av våra kunder arbetar på.
Du är så gott som överbevisad att inlägget är skrivet från din dator hemma. Jag tror inte det finns någon på detta forum som tror på något annat. Att fortsätta hävda något annat försätter bara dig i ännu sämre dager. Och att som i detta fall skylla på teknisk okunskap är patetiskt.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-21, 15:35 #9
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Jag kan inte annat än att beklaga att även denna tråd kommer att bli en pajkastningstråd mot dig Marcus.

Detta beror på att DU personligen redan är dömd av WN's medlemmar och DITT personliga rykte kommer aldrig bli vad DU vill om det inte är så att DU kan bevisa DIN oskuld i den omtalade tråden.

Oavsett om det bevisas av din tekniker eller av dig spelar inte så stor roll men för att få respekt här på WN så måste du bevisa varför
"dina fingeravtryck fanns på kassaskåpet när du inte var där".
Du kommer aldrig att kunna skriva nåt här på WN och få respekt innan det.

Jag förstår din/Altus frusteration om att bli smutskastade på detta sätt i ett öppet forum och för att Altus skall få någon som helst trovärdighet på WN så skulle jag rekommendera dig att låta någon av dina medarbetare på Altus att skaffa ett konto här på WN och driva Altus frågor och svar i vidare diskussioner.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-22, 22:42 #10
Dunc Dunc är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 90
Dunc Dunc är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 90
jag tycker det är dags för vad de i media kallar "att göra en hel pudel"

Eller kanske göra en hel kennel

Håller ni med?
Dunc är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017