Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Trafik konsult/Samarbeten

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-09-07, 19:13 #1
Nelly.se
Guest
 
Inlägg: n/a
Nelly.se
Guest
 
Inlägg: n/a
Vi har under sommaren lanserat Nelly.se och kommer att i höst att dra igång ett eget affiliate system, vara med i tradedoubler samt köpa trafik/banner plats. Nu i dagsläget har vi ca 1000 unika om dan. Tack vare gymnasiekalendern och en krog turné.

Men vi har knappt en länk ute på internet än. Inga banners eller någonting.

Därför söker vi någon som kan den Skandinaviska internet scenen, och kan hjälpa oss att få mer trafik till vettiga pengar.
Vettiga betyder inte någon övre gräns, men vettigt iform av: Kostnad mot antalet unika besökare och att det är handlande och intresserade människor. Vi har nu 50/50 killar o tjejer som handlar.

Samt någon som kan sitta några timmar i veckan och länka nelly på gratis länkssidor.
Ni får givetvis egen stat sida och url. Samt kommision.

Vi är även öppna för andra förslag & samarbeten.
Tack

Jonas
 
Oläst 2003-09-07, 19:26 #2
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Länkar på gratis länksidor är inget att satsa några pengar på, enligt mig. Dom pengarna satsas bättre på sökmotorer samt webshops-kataloger.

När det gäller Tradedoubler vill jag gärna rekommendera er att inte använda dem, men det är svårt i brist på andra CPS (cost per sale)system på den svenska marknaden. Ska ni ha ett eget affiliate program så är det enligt mig bättre att lägga tradedoublers avgifter på att marknadsföra detta.
Clarence är inte uppkopplad  
Oläst 2003-09-07, 19:41 #3
Nelly.se
Guest
 
Inlägg: n/a
Nelly.se
Guest
 
Inlägg: n/a
Jag har varit lite tveksam till Tradedoubler. Vi har blivit lovade att få testa det i 3 månader....
Det låter ju bra med 60-70 000 möjliga affiliates

Varför rekommenderar du inte dom?

Vad är en bra affiliate kommsion på sitt eget system? Tradedoubler ger 10%

Finns det inga andra CPS (cost per sale)system?
 
Oläst 2003-09-07, 23:20 #4
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
Jag har aldrig använt Tradedoubler (ok, jag har naturligtvis prova att visa någon banner från dem) man jag har i alla fall en åsikt

Lätt, jag skulle köra med Tradedoubler (TD), speciellt om alternativet är att bygga ett eget affiliate-systerm. TD har ett väl utprovat system för att hantera "fuskare", och sköter alla jobbiga mail om att det inte fungerar som de vill (typ: "Det händer inget när jag klickar, vad gör jag för fel?", "När får jag betalt?", "Va, har ni dragit skatt?, osv.) Om du nu har problmen med Javascript-fel på webbsidan (se annan tråd), så är det ingenting jämfört med de problem ett affiliate-program kan ställa till med (tror jag!).

Jag skulle välja mellan inget affiliate program alls, eller TD! Men, som sagt, jag har noll erfarenhet av detta, även om jag är rätt haj på programmering och hur ett affiliate-system byggs. Det finns troligen andra alternativ än TD, men de funkar nog inte så bra om du vill ha svenska besökare.

Dock, om jag vore du skulle jag satsa på sökmotorer! Det är nog lättare att få 1000 besökare per dag via Google ("gratis", per klick) än att få kvalitetsbesökare via ett affiliate-program...
nicclas är inte uppkopplad  
Oläst 2003-09-08, 00:49 #5
Nelly.se
Guest
 
Inlägg: n/a
Nelly.se
Guest
 
Inlägg: n/a
Hmm...

Våran förebilds sajt www.figleaves.com använder bara TD, och jag vet att det går mkt bra för dem.
Sen betyder supporten mycket! Får man sitta 10 timmar i veckan att sköta sitt eget affiliate system.
Det kostar ju tusentals kronor det med.

TD verkar även vara bra när man förhandlar med större affiliates (Spray och liknande)
Men men...

Finns det någon som har några konkreta bra eller dåliga erfarenheter med TD?
 
Oläst 2003-09-08, 02:11 #6
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by Nelly.se@Sep 7 2003, 05:13 PM
Vi har under sommaren lanserat Nelly.se och kommer att i höst att dra igång ett eget affiliate system, vara med i tradedoubler samt köpa trafik/banner plats. Nu i dagsläget har vi ca 1000 unika om dan. Tack vare gymnasiekalendern och en krog turné.

Men vi har knappt en länk ute på internet än. Inga banners eller någonting.

Därför söker vi någon som kan den Skandinaviska internet scenen, och kan hjälpa oss att få mer trafik till vettiga pengar.
Vettiga betyder inte någon övre gräns, men vettigt iform av: Kostnad mot antalet unika besökare och att det är handlande och intresserade människor. Vi har nu 50/50 killar o tjejer som handlar.

Samt någon som kan sitta några timmar i veckan och länka nelly på gratis länkssidor.
Ni får givetvis egen stat sida och url. Samt kommision.

Vi är även öppna för andra förslag & samarbeten.
Tack

Jonas
Den dagen jag samarbetar med en sajt som kopierar text från andra sidor utan tillåtelse....
Den dagen får ni skjuta mig.

Jag ber om förelåtelse för att jag inte förklarade mig bättre, för er som inte vet så kopierade
Nelly.se köpvillkoren rakt utav från Lastbryggan.se.
Min flickvän som märkte det. För den stora missan var inte att texten var exakt samma
utan de hade glömt att ta bort "lastbryggan" i en punkt....

Nu är det i princip samma sak fast de har ändrat något ord här å där.

Vad som gör mig mest förbannad är att nelly.se skyller på sin "webbdesigner" som
de anlitat för att göra sajten.

då tänker jag såhär;
1. vad är det för idiot som inte läser igenom villkoren som deras inhyrda designer har gjort?
klart man läser igenom allt å ser att det är korrekt
2. man kan ju tro att en människa som intelligens nog att öppna en dörr bör förstå att man inte skyller ifrån sig
och anklagar sin "inhyrda webbdesigner", ungefär som att man köper hem en vara från lastbryggan.se
och så är det fel vara de skickat så ringer du till mats som driver lastbryggan.se och säger, mats!
ni har skickat fel vara då svarar mats "jag har inte gjort fel, det är vår lagarchef".

DET HÅLLER INTE.
TA PÅ DIG ANSVARET för vad ni gjort, det är ju solklart att nelly.se har kopierat texten rakt utav.
det är inte deras webbdesigner som kopierat detta, utan det är de som postar här.

fyfan *spottar* 0 respekt


AT invest AB som ligger bakom nelly.se..... De 2 personer som ligger bakom företaget drev förut ett företag som heter "Comin Login" (är inte säker på om det är rätta namnet). Comin Login är/var ett företag som sålde kort med login och password till porrsajter. De har rätt många återförsäljare.
Lastbryggan.se är en utav de återförsäljarna, så det är INTE utav en slump att nelly.se kopiera lastbryggan.se´s köpvillkor...

jag reservar mig för eventuella för deras gamla företagsnamn =)
 
Oläst 2003-09-08, 11:55 #7
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
hmm.. kopiera?

det gör ju jag med men bara som underlag.. men det gäller ju det mesta.. fast visst är det ju klantigt att glömma byta ord etc..

och måste man nu kopiera rakt av så kan man ju skriva att man plockat det från den och den sajten


Sidan i sig är rätt ok men den har en tendens att hänga min webläsare
melin är inte uppkopplad  
Oläst 2003-09-08, 12:31 #8
Nelly.se
Guest
 
Inlägg: n/a
Nelly.se
Guest
 
Inlägg: n/a
Hmm,
Guru

Läst igenom kritiken om att vi kopierade texten från Lastbryggan.
Detta stämde, och det stämmer att det var en designer som gjorde det.
Vi har bett om ursäkt och tagit bort det.

Vi har tom ringt Mats på Lastbryggan och förklarat detta.
Han tyckte det fått onormalt stora propotioner, precis som vi.
Men det är BARA du guru som påpekat detta.

Vi har muntligt med Mats kommit överens om en kompensation.
Detta berör oss ingenting och vi kommer inte att kommentera detta mer.
Det är på sandlådenivå

Cominlogin ägs inte längre av oss. Säljbolaget 4-pleasure AB har licens på att sälja dom.
Att vi står som ägare av domänen. är bara teknikalitet som vi ändrar när domänen går ut.
 
Oläst 2003-09-08, 12:35 #9
Nelly.se
Guest
 
Inlägg: n/a
Nelly.se
Guest
 
Inlägg: n/a
The guru

Nu är det i princip samma sak fast de har ändrat något ord här å där.

//


Kika in på www.nelly.se för att jämföra. Det är nytt som lovat.
Ber er andra också gärna jämföra. Vi har tagit vårt ansvar.

The Guru är gärna välkommen att ringa mig på: 0739-602255
Vid eventuella problem. Det är ju bättre så än att stå bakom något alias här.
 
Oläst 2003-09-08, 13:31 #10
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by Nelly.se@Sep 8 2003, 10:31 AM
Hmm,
Guru

Läst igenom kritiken om att vi kopierade texten från Lastbryggan.
Detta stämde, och det stämmer att det var en designer som gjorde det.
Vi har bett om ursäkt och tagit bort det.

Vi har tom ringt Mats på Lastbryggan och förklarat detta.
Han tyckte det fått onormalt stora propotioner, precis som vi.
Men det är BARA du guru som påpekat detta.

Vi har muntligt med Mats kommit överens om en kompensation.
Detta berör oss ingenting och vi kommer inte att kommentera detta mer.
Det är på sandlådenivå

Cominlogin ägs inte längre av oss. Säljbolaget 4-pleasure AB har licens på att sälja dom.
Att vi står som ägare av domänen. är bara teknikalitet som vi ändrar när domänen går ut.
Ska gå och sova nu, sen ska jag svara dig.

Men din deal med mats är bara ren BS sluta ljug för guds skull.
Vem försöker du lura?

Läs mats eget inlägg i andra tråden...han har ju inte fått sin kompensation...
och det har gått VECKOR.

Så sluta ljug, ska du bli förknippad med att vara en lögnare också?
 
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017