Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Http://www.skrivenhemlis.se/

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-08-22, 18:09 #1
nabil_akhlaques avatar
nabil_akhlaque nabil_akhlaque är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 446
nabil_akhlaque nabil_akhlaque är inte uppkopplad
Flitig postare
nabil_akhlaques avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 446
Hejsan, skulle vilja har lite kritik samt lite små tips på nya funktioner till sidan...

url: http://www.skrivenhemlis.se


tacksam för hjälpen.
nabil_akhlaque är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-22, 19:43 #2
NiklasOlsson NiklasOlsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 30
NiklasOlsson NiklasOlsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 30
Gillar loggan starkt! Är dock lite störande att man måste klicka för att läsa varje hemlis, skulle stannat längre om man kunde läsa alla på förstasidan!

Är lite underlig ton på kommentarerna till hemlisarna också, kanske borde be folk om e-mail som på en vanlig blogg så skulle det nog lugna sig lite.

Men du borde försöka få upp fler hemlisar direkt synliga för att fånga intresset, visa de 50 senaste i fulltext på förstasidan och ha "populärast" och "mest kommenterade" med bara rubriker i en sidomeny...
NiklasOlsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-23, 23:06 #3
nabil_akhlaques avatar
nabil_akhlaque nabil_akhlaque är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 446
nabil_akhlaque nabil_akhlaque är inte uppkopplad
Flitig postare
nabil_akhlaques avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 446
Citat:
Originally posted by NiklasOlsson@Aug 22 2007, 19:43
Gillar loggan starkt! Är dock lite störande att man måste klicka för att läsa varje hemlis, skulle stannat längre om man kunde läsa alla på förstasidan!

Är lite underlig ton på kommentarerna till hemlisarna också, kanske borde be folk om e-mail som på en vanlig blogg så skulle det nog lugna sig lite.

Men du borde försöka få upp fler hemlisar direkt synliga för att fånga intresset, visa de 50 senaste i fulltext på förstasidan och ha "populärast" och "mest kommenterade" med bara rubriker i en sidomeny...
Några fler inlägg hade jag hoppat på...
nabil_akhlaque är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-24, 00:43 #4
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Citat:
Några fler inlägg hade jag hoppat på...
Jag misstänker att du inte kommer att få speciellt många seriösa kommentarer här på WN med tanke på hur jag tolkar dina inlägg här sedan din entré här på WN för knappt två veckor sedan.

Som jag tolkar det så är du här av en enda anledning och det är för att göra reklam för dina sajter, så som ditt upplägg har varit så har du haft med dina fullständiga URL'er i alla trådar du skapat, till och med i titeln på de aktuella trådarna...

Du kommer med en massa svammel och blir ifrågasatt i de flesta trådarna du skapat och det är inte utan anledning. Folk som far med osanningar och har en massa antagande och tror diverse saker blir ofta påhoppade.

För att göra mig tydlig så kommer här ett par exempel på vad jag menar.
Exempel 1 Exempel 2 Exempel 3 Exempel 4

En annan sak som talar sitt tydliga språk är denna ständiga bumpning av dina trådar om ingen skriver något och tråden "ramlar ner en sida". Har du inget att bumpa om så sänker du priset på det du skall sälja...

Vill du ha ett seriöst bemötande med respekt så sluta hålla på som du gör, visst är det ok att sälja sina sajter men om ingen bjuder så finns det inget intresse. Lägg lite energi här på WN och var lite delaktig i annat än att göra reklam för dig själv så kommer du säkert att trivas bra här och få många positiva svar i dina trådar.

Sorry för min något negativa och påhoppande attityd, blir bara så trött på utstuderade personer ibland.

Observera att denna tråd är min egna uppfattning om trådskaparen i fråga och ett svar som jag anser är anledningen till att han inte får svar på Några fler inlägg hade jag hoppat på...

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-24, 04:35 #5
koalas avatar
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
koalas avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
Håller med Mats. Spam uppskattas aldrig, och de flesta av dina trådar är ju mest spam.
koala är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-24, 22:24 #6
crazzys avatar
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
bara ett snabbt tips... i titelraden ser det mycket ut som lite sökmotoroptimering för högre rank... en massa ord åtskiljda med kommatecken...inte snyggt direkt
crazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-24, 22:51 #7
Fredrik-ss avatar
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Som Niklas säger. Försök visa att kanske visa dom 5 populäraste hemlisarna i heltext, alltså korta inte ner dom. Eftersom dom är populära så borde dom dra uppmärksamhet till sig och då kanske besökaren fastnar längre.

Sen också titelbaren, som crazzy sa, ser inte så proffsig ut med massa ord utskrivna, korta ner de med URL:en samt din slogan eller liknande.

Lycka till!
Fredrik-s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-26, 00:12 #8
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
Jag vet att många här på WN är profesionella och att om man inte har rätt stor sida inte ska posta någonting om kritik.

Men jag kan säga att jag vet vem nabil är och han är en väldigt duktig asp programmerare och en Duktig nätverkstekniker.
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-26, 00:22 #9
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Citat:
Originally posted by pokerstjärna@Aug 25 2007, 23:12
Jag vet att många här på WN är profesionella och att om man inte har rätt stor sida inte ska posta någonting om kritik.
Men jag kan säga att jag vet vem nabil är och han är en väldigt duktig asp programmerare och en Duktig nätverkstekniker.
Vad spelar det för roll, om han spammar?
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-26, 00:38 #10
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
Citat:
Ursprungligen postat av Zn4rK
Citat:
Ursprungligen postat av pokerstjärna
Jag vet att många här på WN är profesionella och att om man inte har rätt stor sida inte ska posta någonting om kritik.
Men jag kan säga att jag vet vem nabil är och han är en väldigt duktig asp programmerare och en Duktig nätverkstekniker.

Vad spelar det för roll om han spammar?
Men definera "spammar"
Killen är bara intresserad av kritiken


Här vill han ha kritik
http://www.webmasternetwork.se/f20t23061.html


Här har han något till salu
http://www.webmasternetwork.se/f27t22860.html


Här har ännu en hemsida till salu
http://www.webmasternetwork.se/f27t22888.html

Och här en ytterligare
http://www.webmasternetwork.se/f27t23074.html


Jag anser inte att han spammar.
Hade WN haft en kostnad på 10 kr för att skapa en säljes & köpes topic så hade han säkert betalat och annonserat ut den.
Inte för jag talar för han men jag vet att han hade gjort det.

Sen är det ju endå mod / admin som avgör om det är spamm eller inte.

kort information om spamm

Citat:
För att kunna skicka enorma mängder e-post med oönskad reklam så måste ett flertal servrar eller konton användas, eftersom de då annars direkt blir stoppade av sin ISP. För att lyckas med spam så kapas internetuppkopplade datorer utan ägarnas medgivande eller vetskap. Vad man gör då är att först söka över Internet för att hitta "öppna" ip-adresser, dvs datorer med låg säkerhetsnivå, med syfte att kapa dessa. Datorer som tas över kallas för zombier. Ett litet program kallad trojansk häst installeras utan att de syns, i de kapade datorerna. De kapade datorerna kopplas sedan samman i stora nätverk, så kallade botnets och styrs av en Master. Mastern aktiverar zombie-datorerna och får dem att skicka enorma mänger epost via de olika ägarnas epostkonto. Efter ett tag får respektive "zombie"s ägare kontot avstängt på grund av epostandet och ägaren blir svartlistad. Spammaren måste ha tillräckligt många zombier i beredskap efterhand som respektive dator blir avstängda från internet. En botnet kan bestå av tiotusentals datorer. Svårigheten för de som bekämpar spam består oftast i att hitta mastern. Under 2005 så stoppade hollänsk polis en master som styrde fler än 100.000 zombies/datorer.

Källa: wikipedia
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017