Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tradedoubler och impression sales

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-03-09, 11:46 #1
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Hej.

Det verkar som att Comviqs affiliateprogram hos TD är lite buggigt. De har något som de kallar impression sales, alltså att köparen har sett bannern, men inte klickat på den. Den biten verkar inte alltid fungera som den ska.

Vi har banners för Comviq.net uppe och igår satt vi och pratade om ditten och datten och om hur vi helt gått över till att ringa mobilsamtal från mobiltelefon på kontoret, för att det är det billigaste alternativen om man kör comviq.net/knockout.

En vän till mig och hans flickvän blev övertygade och när jag stod bakom honom klickade han på bannern och sen beställde de ett kort till honom själv, ett till hans flickvän och en annan kompis beställde ett.

När jag sen kollar statistiken har vi fått ersättning bara för 1 av köpen, de andra 2 ligger som impressionsales! Tilläggas kan att vi kör EPI på bannersen och EPI syns bara på första försäljningen.

Har TD infört någon gräns att man bara kan genomföra ett köp per klick? Är det en bugg i EPI-hanteringen?

/anders


Edit: Man får alltså ingen ersättning för impression sales.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-09, 14:20 #2
M-bition M-bition är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 138
M-bition M-bition är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 138
Jag har nog samma problem. En av mina länkar (Comviq Knockout) ger ALLTID impression sales, den har aldrig gett något annat. Det kan komma 1 impression sale per dag på den länken och det får man ju ingen ersättning för. Såhär har det varit i runt två månader och jag har försökt att kontakta Trade Doubler utan framgång. TD verkar vara mer aktiva här än att svara på sina kunders supportfrågor. Pinsamt oprofessionellt.
M-bition är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-09, 14:25 #3
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Originally posted by M-bition@Mar 9 2005, 15:20
Jag har nog samma problem. En av mina länkar (Comviq Knockout) ger ALLTID impression sales, den har aldrig gett något annat. Det kan komma 1 impression sale per dag på den länken och det får man ju ingen ersättning för. Såhär har det varit i runt två månader och jag har försökt att kontakta Trade Doubler utan framgång. TD verkar vara mer aktiva här än att svara på sina kunders supportfrågor. Pinsamt oprofessionellt.
Impressionsale är ju annars att man har visat en banner för kunden, men de har sedan gått till Comviqs hemsida utan att klicka på din länk. Så om en besökare först ser en Knockoutbanner på din sida och sen klickar på bannern på min sida, så kommer du att få en impression sale och jag en sale.

Elakt att visa i statistiken, som jag skrivit om tidigare, men tydligen vill Comviq ha denna typ av statistik <_<

Men min känsla är ju att den cookie som sätta (?) på något vis tappas efter min första sale. Vem vet, händer detta på alla TDs program, i så fall borde det handla om stora summor som tappas, både av oss som affiliates och för TD själva.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-09, 15:10 #4
M-bition M-bition är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 138
M-bition M-bition är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 138
Mitt problem är som sagt att jag får bara Impression Sales på en av mina länkar. Denna Comviq-Knockout länk har aldrig gett ett enda öre, bara massa Impression Sales, ibland flera stycken per dag, i ett par månader.
M-bition är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-09, 16:48 #5
TradeDoubler Support TradeDoubler Support är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 27
TradeDoubler Support TradeDoubler Support är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 27
Hej!

Tack för era iaktagelser.

Vi har dessvärre inte hittat några fel i vårt system angående Impression Sales för Comviq. Vi har dock informerat Comviq om detta och de håller på att undersöka det eventuella problemet. När detta är undersökt återkommer jag genom email.

Mvh Anna
TradeDoubler
Support
TradeDoubler Support är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-11, 03:23 #6
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Originally posted by TradeDoubler Support@Mar 9 2005, 17:48
Hej!

Tack för era iaktagelser.

Vi har dessvärre inte hittat några fel i vårt system angående Impression Sales för Comviq. Vi har dock informerat Comviq om detta och de håller på att undersöka det eventuella problemet. När detta är undersökt återkommer jag genom email.

Mvh Anna
TradeDoubler
Support
Anna, kan du svara på om vi borde fått ersättning för samtliga dessa 3 köp?
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-14, 10:52 #7
TradeDoubler Support TradeDoubler Support är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 27
TradeDoubler Support TradeDoubler Support är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 27
Hej igen!

Förtydligande: Comviq ger inte betalt för Impression Sales. Om ni önskar att jag kontrollerar er statistik får ni maila mig på [email protected].

Mvh Anna
TradeDoubler
Support
TradeDoubler Support är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-14, 11:09 #8
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Originally posted by TradeDoubler Support@Mar 14 2005, 11:52
Förtydligande: Comviq ger inte betalt för Impression Sales. Om ni önskar att jag kontrollerar er statistik får ni maila mig på [email protected].
Jag vet att impressionsales inte ger ersättning, men om någon klickar på en länk och genomför 3 köp - hur kommer det sig att 2 av dessa köp blir impression?
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-14, 11:13 #9
M-bition M-bition är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 138
M-bition M-bition är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 138
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
Citat:
Ursprungligen postat av TradeDoubler Support
Förtydligande: Comviq ger inte betalt för Impression Sales. Om ni önskar att jag kontrollerar er statistik får ni maila mig på [email protected].
Jag vet att impressionsales inte ger ersättning, men om någon klickar på en länk och genomför 3 köp - hur kommer det sig att 2 av dessa köp blir impression?
Och hur kommer det sig att ALLA mina blir bara Impression på en viss länk? Något fel måste det ju vara, jag har i alla fall nu tagit bort den länken och ersatt den med en annan. Får se om samma fel uppstår där också.
M-bition är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-15, 11:37 #10
TradeDoubler Support TradeDoubler Support är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 27
TradeDoubler Support TradeDoubler Support är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 27
Hej!

När en besökare klickar på länken EN gång och genomför TRE köp direkt, räknas enbart det första köpet. En besökare och ett klick kan däremot leda till ett köp och ett lead, dvs flera olika event men endast ett köp.

Därav visar din statistik på ETT köp och TVÅ impressions.

För att man ska kunna få betalt för TRE köp måste han klicka på länken TRE gånger och göra varje köp för sig.

Mvh Anna
TradeDoubler
Support
TradeDoubler Support är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017