Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Eniro - lägger upp annons utan godkännande

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-12-18, 00:04 #1
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
Förra veckan fick jag mail från en försäljar på Eniro som ville "pracka" på mig sponsrade textlänkar på Eniro för en av mina hemsidor.

Jag har svarat att jag vill veta var de placeras och jag har fått ett svar på den frågan. Jag har i min tur inte svarat att jag vill ha någon länk ännu.

Nu tittate jag lite på statistiken för aktuell hemsida var besökarena kommer infrån och såg en besökare från Eniro. Jag kopierar den informationen till min webbläsare och får till min förvåning upp en sponsrad textlänk för min hemsida.

Nu ska det bli spännande att se om Eniro kommer att fakturera mig för den trots att jag inte har tackat jag till den. Samtidigt besannas mina tidigare tankar om Eniro att de inte känns speciellt seriösa.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-18, 00:13 #2
expression expression är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 688
expression expression är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 688
Inte trevligt!
expression är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-18, 15:42 #3
jaffa jaffa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 61
jaffa jaffa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 61
Jo, samma sak hände mig när jag skulle utöka med fler sponsrade länkar hos eniro. Det skulle ta fram ett förslag och skickade sedan ett förslag med cirka 2000 sökord som atuomatiskt lades upp utan godkänannde. Tror de lägger upp det automatiskt om man inte svara inom 5 dagar. Fick prata med nån säljare där och meddelade dem att jag tyckte de agerade oseriöst och att jag inte tänkte betala det eftersom någon bekräftelse på köpet inte fanns. Det funkar.

Hursomhelst så upplever jag eniro som ganska opproffsiga när det gäller sponsrade länkar. Men faktiskt så ger deras sponsrade länkar ganska bra resultat så det finns försäljning att hämta där.
jaffa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-18, 17:13 #4
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
Ja det gör dom och ett tydligt tecken är alla dessa "hundvalpar till sälg" vi hade väldigt mycket problem med dem, men sen vi har blockerat alla deras IP nummer som de använder sig av så har vi inte haft en enda sådan annons på förhandsgranskning i över två månader.
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-18, 23:53 #5
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
Jag tycker vi ska vara nog att skilja på sak och person här.

Säljaren lovar x och y. Säljaren lämnar sedan underlag vidare till leverans.

Leverans gör sitt jobb, och ja, de grabbarna är duktiga och kunniga. My promise, särskilt som de förhoppningsvis fått igång sitt samarbete med en tredje part (som jag förmodligen av sekretesskäl inte får säga, och som jag turligen glömt namnet på).

Så om säljaren inte sköter sitt jobb, don't shoot the messenger. De bakom gör ett toppenjobb.

Jag jobbar inte på Eniro (längre), men jag vet vilka som jobbar med sökorden efter att säljarna gjort sitt. Och de har jag fullt förtroende för (i dagsläget, det är rätt duktig personalrotation på det bolaget).
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-19, 07:38 #6
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
Jag har råkat ut för liknande problem med Eniro. Då handlade det om att vara med på Gula sidorna, något jag valde att tacka nej till. När telefonkatalogen kom fanns jag ändå med där, och jag fick en faktura.
Efter bestriden faktura osv, lång process, så fick jag rätt, men det slutade ändå med en betalningsanmärkning.
Mycket tråkig historia.
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-19, 08:20 #7
Sludent Sludent är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 258
Sludent Sludent är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 258
Har också tråkiga erfarenheter av Eniro som kom att kosta 12500:- utan att få tillbaka något alls, deras ursäkt var att de inte fått in material av oss och säljaren vid flertalet tillfällen sökt mig på mobilen (ja, tjena! svarar i princip dygnet runt på den, har ju dne som huvudkudde ) utan resultat. Detta resulterade att pengarna brann inne, så något mer Eniro blir det inte.
Sludent är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-19, 09:03 #8
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Jag fick nyligen höra att en kompis skulle börja som säljare på Enrio. Personen i fråga kan inte stava till orden 'dator' eller 'marknadsföring', och än mindre ordet 'internet'. När han då ska sälja produkter som rör internetmarknadsföring så blir jag mörkrädd och har full förståelse för att det blir sånna här fel.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-19, 11:10 #9
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Originally posted by digiArt@Dec 19 2007, 00:53
Jag tycker vi ska vara nog att skilja på sak och person här.

Säljaren lovar x och y. Säljaren lämnar sedan underlag vidare till leverans.

Leverans gör sitt jobb, och ja, de grabbarna är duktiga och kunniga. My promise, särskilt som de förhoppningsvis fått igång sitt samarbete med en tredje part (som jag förmodligen av sekretesskäl inte får säga, och som jag turligen glömt namnet på).

Så om säljaren inte sköter sitt jobb, don't shoot the messenger. De bakom gör ett toppenjobb.

Jag jobbar inte på Eniro (längre), men jag vet vilka som jobbar med sökorden efter att säljarna gjort sitt. Och de har jag fullt förtroende för (i dagsläget, det är rätt duktig personalrotation på det bolaget).
Ser fram mot att få höra vad det är för samarbetspartner de skall eventuellt samarbeta med, då de i mina ögon inte så här långt söker efter kvalite i valet av partners eller har ni glömt denna tråden

http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...3&hl=jajja&s=wn
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-19, 14:43 #10
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Annars kan ni annonsera via Google Adwords och betala under 2 kr + moms per klick istället. De drar in annonser på Eniro från Google Adwords såvida ingen annan annonserar på det sökordet hos Eniro själva.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017