Kom ihåg mig?

WN-träff i Stockholm

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-03-06, 23:20 #1
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
Alla andra nätverkar. Varför gör inte vi på WN det?
Det är sant att vi sitter på ett forum och kommenterar aktualiteter.
Men vad är felet med att hitta en lokal, berätta om våra erfarenheter och dricka öl?

Det finns många bra nätverk för entreprenörer i allmänhet. Det är ett bra sätt att hitta kunder och höra om andras erfarenheter kring företagande i allmänhet.
Skillnaden är att vi inom näthandel kan gå in på mycket mer specifika områden.
Vi har säkert också mängder av kontakter som skulle vara till nytta för varandra.

WN-träffarna är strålande, jag har varit på två av dem. Varför inte träffas mer regelbundet?
Det finns få saker som vore bättre för våra gemensamma affärer.

Jag ordnar lokal (kom gärna med tips). Vi bestämmer datum.

Vill du komma?

Edit: Jag befinner mig i Stockholm. Naturligtvis vore det roligt om alla ni som bor för långt bort umgås på er ort. Vi kan mötas upp ett par gånger per år. Låna gärna tråden.
Charlie är inte uppkopplad  
Oläst 2009-03-06, 23:28 #2
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Saken är den att i andra nätverk träffas folk från många olika branscher. Här finns det mest folk som tjänar pengar på samma saker, alltså konkurrerar med varandra på ett eller annat sätt.

Kan vara det som är orsaken, många vill inte berätta om sina affärer eller dela med sig av idéer som du säkert märker i många inlägg.
Davve är inte uppkopplad  
Oläst 2009-03-06, 23:36 #3
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
Citat:
Originally posted by Davve@Mar 6 2009, 23:28
Saken är den att i andra nätverk träffas folk från många olika branscher. Här finns det mest folk som tjänar pengar på samma saker, alltså konkurrerar med varandra på ett eller annat sätt.
Kan vara det som är orsaken, många vill inte berätta om sina affärer eller dela med sig av idéer som du säkert märker i många inlägg.
Det är en intressant synpunkt. Tyvärr finns den tanken, som du skriver, hos allt för många. Att stänga in sig för att man är rädd för sina konkurrenter råkar vara en farlig väg att gå. Ditt företag missar alla de möjligheter och kontakter som uppstår.

Det är aldrig fel väg att kommunicera sig själv utåt och sprida kännedom. Vill vi gömma oss för våra kunder också, för säkerhets skull?

Jag har gladeligen hållit föredrag om hur man tjänar pengar på nätet. Helt gratis. Visst har jag också varit skeptisk - "Nu kommer de att börja konkurrera med mig". Det som hände var att jag blev etablerad som något av en "expert" hos åhörarna. Det har resulterat i många nya möten, kontakter och inbjudningar till olika evenemang. På dessa har jag lärt mig mångdubbelt mer än vad jag gav. Tillsammans delar vi med oss av erfarenheter och blir stakare. De som väljer att stå utanför står kvar vid perrongen när tåget går.

Du ger... och du får. Simpelt.

Så, vilka är intresserade?

Edit: Davve!
http://www.webmasternetwork.se/index.php?s...=0&#entry295895
http://www.webmasternetwork.se/index.php?s...=0&#entry295873
Det här med e-nätverkande verkar ju vara som hittat för dig? Häng på!
Charlie är inte uppkopplad  
Oläst 2009-03-07, 08:47 #4
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Jag har missat alla träffar hittills men försöker gärna vara med en gång till...
Max är inte uppkopplad  
Oläst 2009-03-07, 10:47 #5
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SweCats avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
Tyvärr så har jag haft svårt att träffas då Sundsvall där jag finns är rätt långt från Stockholm och Göteborg där jag har för mig att träffarna varit.

Vill någon nätverka i lilla Sundsvall så är jag helt klart för idén. Men att planera in ett Stockholmsmöte har för min del varit för svårt då för mycket pockar på uppmärksamhet.
SweCat är inte uppkopplad  
Oläst 2009-03-07, 10:51 #6
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Jag är på om det är en vettig dag, det är 45 mil enkel resa för mig så gärna i slutet på veckan.
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad  
Oläst 2009-03-07, 18:55 #7
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
Citat:
Originally posted by SweCat@Mar 7 2009, 10:47
Tyvärr så har jag haft svårt att träffas då Sundsvall där jag finns är rätt långt från Stockholm och Göteborg där jag har för mig att träffarna varit.

Vill någon nätverka i lilla Sundsvall så är jag helt klart för idén. Men att planera in ett Stockholmsmöte har för min del varit för svårt då för mycket pockar på uppmärksamhet.
Så alla ska komma till sundsvall? det tar 40 min med flyg
pokerstjärna är inte uppkopplad  
Oläst 2009-03-07, 19:09 #8
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Innan denna WN-träff-tråden spårar ur till en WN-träff-VAR-tråd så är det Stockholm som är sagt. Ni som vill arrangera egna träffar kan skapa en egen tråd.

Jag kan ta på mig att styra upp något i Malmö/Lund. Håll utkik efter min tråd.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad  
Oläst 2009-03-08, 02:32 #9
MickeH MickeH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 183
MickeH MickeH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 183
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie
Citat:
Ursprungligen postat av Davve
Saken är den att i andra nätverk träffas folk från många olika branscher. Här finns det mest folk som tjänar pengar på samma saker, alltså konkurrerar med varandra på ett eller annat sätt.
Kan vara det som är orsaken, många vill inte berätta om sina affärer eller dela med sig av idéer som du säkert märker i många inlägg.

Det är en intressant synpunkt. Tyvärr finns den tanken, som du skriver, hos allt för många. Att stänga in sig för att man är rädd för sina konkurrenter råkar vara en farlig väg att gå. Ditt företag missar alla de möjligheter och kontakter som uppstår.

Det är aldrig fel väg att kommunicera sig själv utåt och sprida kännedom. Vill vi gömma oss för våra kunder också, för säkerhets skull?

Jag har gladeligen hållit föredrag om hur man tjänar pengar på nätet. Helt gratis. Visst har jag också varit skeptisk - "Nu kommer de att börja konkurrera med mig". Det som hände var att jag blev etablerad som något av en "expert" hos åhörarna. Det har resulterat i många nya möten, kontakter och inbjudningar till olika evenemang. På dessa har jag lärt mig mångdubbelt mer än vad jag gav. Tillsammans delar vi med oss av erfarenheter och blir stakare. De som väljer att stå utanför står kvar vid perrongen när tåget går.

Du ger... och du får. Simpelt.

Så, vilka är intresserade?

Edit: Davve!
http://www.webmasternetwork.se/index...0&#entry295895
http://www.webmasternetwork.se/index...0&#entry295873
Det här med e-nätverkande verkar ju vara som hittat för dig? Häng på!
Jag tror att om man inte vill bjuda in andra att leka i sandlådan så får man tyvärr inte heller några kompisar så enkelt är det.
Ni som är rädd för att sprida kunskap hur långt har ni kommit?

Har ni varit med och startat något som man kan leva på? Eller har ni en massa idéer som ni inte har kommit någon stans med?
Det skulle vara roligt att titta på dom som har lyckats om dom leker i en sandlåda ensam eller om dom bjuder in andra i leken.

Inte för att jag har några vetenskapliga fakta men om jag tittar på dom i min omgivning som har lyckats så jobbar dom antingen i grupp eller i ett starkt nätverk.

Något som jag har lärt mig den hårda vägen är att det är bättre att dela på en STOR tårta en att ha en liten själv.
MickeH är inte uppkopplad  
Oläst 2009-03-08, 02:41 #10
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
Fast det är "konkurrerade verksamhet" så tycker jag ändå att man kan ses.
Glöm inte att det viktigaste vi har i entreprenör-världen är referenser.
pokerstjärna är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017