Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Färdig skärmdumpstjänst av hemsidor säljes

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-07-30, 16:21 #1
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 520
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 520
Hej,

Jag säljer mitt livsprojekt, http://www.websitethumbnails.net. Det är en sidan som tar skärmdumpar på andra sidor som folk sedan använder på deras sidor, lite web 2.0 över det hela. Min tekink skiljer sig från mängden, den har flash- och javascript-stöd plus att det är ett stabilt system. Den är byggt i PHP, mySQL och C++. Den som just nu dominerar marknade är ht tp://www.w ebsna pr.com, som har ett mycket sämre system än detta. Dvs inget flash stöd, titta på http ://images.webs napr.com/?url=www.idg.se&size=m så ser man att saker saknas.

Jag har arbetat på programmet som tar bilderna i cirka 1.5år, men jag räknar inte få en hög timlön. Hemsidan eller domänen är alltså inte det värdefulla, utan programmet. Hemsidan och programmet är byggt för att vara skalbart, alltså att man kan använda flera datorer för att generera bilder. Programmet är byggt så det ska klara av elakkod, te.x. om flash9c.ocx skulle ha en overflow bugg så dör inte system.

Sidan har alltså varit klar i typ nån månad gammal och har denna månad haft 1900visits enligt analytics, och ~300k visningar av thumbs. Jag säljer för att jag måste ha tid att plugga :huh: läser till en civilingenjörsexamen inom programmering så det tar _ALL_ tid. Kurser på C- och D-nivå är inte att leka med. Sidan har adsense just nu, de senaste 7 dagarna har det givit 12 klick(söndag 22 jul 2007 - söndag 29 jul 2007), totalt US$ 0,77(1039 sidvisningar) fast man bör tänka på att sidan har runt 60-100 besökare/dag.

Tittar man på http ://www.websh otspro.com/register.php så säljer dom 500k(>1gb trafik) visningar för $85/månad.

Tjänsten har förlustfria bilder då tar dom 10kb/bild fast man kan öka både storleken och dra ner kvallan så blir det ~3kb/bild. Dvs en miljon unika bildvisningar tar 1.2gb(och en tredjedel med förlust på bilderna, som websnapr kör med), inte så farligt enligt mig. För att genera bilderna kör man ett program i windows, har en screenshot:

http://websitethumbnails.net/screenshot.jpg

Windows datorn som generar bilderna kör jag faktiskt i VMware på en unixdator, på så sätt kan man köra allt på en server. Tjänsten är världens länkbete!! Bud och frågor via PM, innehar f-skatt. Eftersom att jag "bli av med" tjänsten så kan jag tänka mig sälja tjänsten billigt. Utropspriset är 1kr.
Oskar Lindgren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-30, 16:29 #2
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 1 014
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 1 014
är inte intresserad, men måste bara säga att det är imponerande system
Kristoffer G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-30, 17:44 #3
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 520
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 520
Första budet är 500kr, inte priset som jag hade tänkt mig men en start...
Oskar Lindgren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-30, 18:51 #4
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 520
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 520
Jag tänkte nog inte så långt när jag sa att 1kr är utropsbudet, eftersom det resulterade i en massa småbud samt en massa frågor om vilket pris jag hade tänkt mig. Jag skulle vara nöjd med ett bud på sex siffror, men jag låter budgivning börja på 15.000kr och säljer till den högstbjudande.
Oskar Lindgren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-31, 01:48 #5
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 520
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 520
Bud på 15 000 kr lagt via PM.
Oskar Lindgren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-31, 02:08 #6
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Verkar vara en av de mer genomarbetade programvarorna som varit till salu här på WN, kul!

En fråga bara, har du utrett lagstiftningen kring det här med att ta screenshots på sajter och publicera dem? Var väl något liknande som kabelkultur hade problem med ursprungligen.

Citat:
Originally posted by kabelkultur@Nov 11 2005, 13:02
På denna thumbnail skymtar några bilder fram som använts till två av fyra små flikar som utgör en del av navigationen på sidan. De är så pass förminskade att det egentligen knappt går att urskilja vad dessa bilder föreställer. (De är f.ö. av respekt för upphovsmannen borttagna nu).
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-31, 02:25 #7
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 520
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 520
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus
Verkar vara en av de mer genomarbetade programvarorna som varit till salu här på WN, kul!

Tackar

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus
En fråga bara, har du utrett lagstiftningen kring det här med att ta screenshots på sajter och publicera dem? Var väl något liknande som
Naj, jag är ingen jurist. Har bara antagit att det är okej med tanke på har finns andra tjänster som har gjort det i flera år.. titta på google image search, etc..
Oskar Lindgren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-31, 22:19 #8
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 462
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 462
Vill också berömma dig för en bra lösning. Tyvärr inte inom mitt område, men jaghoppas du hittar en bra köpare och får bra betalt.
claes är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-31, 23:49 #9
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
Ledsen för att mitt inlägg blir lite OT, men: Snapshots är cool! Går det att köra/konvertera ditt program på/till Linux enkelt? Har du jämfört med t.ex denna: http://bluga.net/webthumb/ ? Funkar det bättre att göra snapshots på en Windows-bruk än på en Linux?
nicclas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-01, 01:45 #10
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 520
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 520
Citat:
Originally posted by nicclas@Jul 31 2007, 23:49
Ledsen för att mitt inlägg blir lite OT, men: Snapshots är cool! Går det att köra/konvertera ditt program på/till Linux enkelt? Har du jämfört med t.ex denna: http://bluga.net/webthumb/ ? Funkar det bättre att göra snapshots på en Windows-bruk än på en Linux?
Nope, det går inte att konvertera. Flash funderar mycket bättre under Windows, enligt mig iaf. Förövrigt så tycker jag inte deras lösning fungera speciellt bra: http://bluga.net/webthumb/pickup.php?id=wt...cf9&reload=true
Oskar Lindgren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017