Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kreditor - svar på frågor

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-05, 15:30 #1
Sebastian.Siemiatkowski Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 60
Sebastian.Siemiatkowski Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 60
Hejsan

Fortsättning på tråd:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
När ändå Kreditor finns här i tråden så kan man passa på att fråga.

Varför har ni 24 månaders bindningstid på ert avtal?

--------------------
Enixa.com
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bindningstiden på våra avtal är givetvis som allt annat en förhandlingsfråga. Det finns företag som har 36 månader och de som har 12 månader. Generellt är det givetvis som så att vi ser en relation med vår kund som något långsiktigt. Kreditor satsar idag mycket resurser på att arbeta fortlöpande med hur vi kan öka våra kunders försäljning. Vi har till exempel vår kundtidning med tips, snabbkassa.com, kampanjer på delbetalning som bara några av de satsningarna vi gör. Därmed är det också viktigt för oss att vi gemensamt med kunden ser på relationen långsiktigt därmed skriver vi långsiktiga avtal för vi satsar hårt och långsiktigt på relationen.

Med vänliga hälsningar
Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-05, 16:02 #2
Sebastian.Siemiatkowski Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 60
Sebastian.Siemiatkowski Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 60
Ni är också alltid välkomna att kontakta mig direkt med frågor.

08-12012001 eller sebastian.siemiatkowski[a]kreditor.se

Mvh

Sebastian
Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-05, 18:00 #3
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 753
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 753
Långsiktiga relationer får man inte genom att skriva på långa avtalstider, det får man genom att ge bra service till kunden.
nomicon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-05, 18:46 #4
Hellsings avatar
Hellsing Hellsing är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 194
Hellsing Hellsing är inte uppkopplad
Medlem
Hellsings avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 194
Citat:
Originally posted by nomicon@Nov 5 2008, 19:00
Långsiktiga relationer får man inte genom att skriva på långa avtalstider, det får man genom att ge bra service till kunden.

100% med dig på den punkten.

Med den anledningen i bagaget, varför får kunderna då chans att "förhandla" om bindningstiden? Vill ni bara ha långsiktiga relationer med vissa kunder?
Hellsing är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-06, 00:59 #5
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Långa bindningstider är allt annat än långsiktigt.

Jag har aldrig varit med om annat än att ju längre bindningstid desto räddare är leverantören att tappa kunden och desto vanligare är det att det finns en anledning att kunden är missnöjd.

Långa bindningstider är ett sätt för leverantören att binda fast kunden så de inte kan lämna relationen med leverantören fast de är missnöjda, någon annan anledning finns inte att ha långa bindningstider.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-06, 08:06 #6
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Citat:
Originally posted by Sebastian.Siemiatkowski@Nov 5 2008, 15:30
Hejsan
Fortsättning på tråd:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
När ändå Kreditor finns här i tråden så kan man passa på att fråga.
Varför har ni 24 månaders bindningstid på ert avtal?
--------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bindningstiden på våra avtal är givetvis som allt annat en förhandlingsfråga. Det finns företag som har 36 månader och de som har 12 månader. Generellt är det givetvis som så att vi ser en relation med vår kund som något långsiktigt. Kreditor satsar idag mycket resurser på att arbeta fortlöpande med hur vi kan öka våra kunders försäljning. Vi har till exempel vår kundtidning med tips, snabbkassa.com, kampanjer på delbetalning som bara några av de satsningarna vi gör. Därmed är det också viktigt för oss att vi gemensamt med kunden ser på relationen långsiktigt därmed skriver vi långsiktiga avtal för vi satsar hårt och långsiktigt på relationen.
Med vänliga hälsningar

Tackar för ditt svar, jag själv är emot att man binder upp sig så lång tid.
Det är sällan man behöver byta leverantör av något slag om det är en bra tjänst som levereras, men man vill ha en bakdörr öppen om det inte blir som man förväntat sig.

En liten fråga till:
Har ni några betalmoduler på gång till Prestashop och Magneto ?
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-06, 09:14 #7
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Citat:
Originally posted by Nicklas@Nov 6 2008, 09:06
...
En liten fråga till:
Har ni några betalmoduler på gång till Prestashop och Magneto ?
Fick detta svar angående Magento när jag ställde frågan för nån vecka sen. Verkar vara lite näsan i vädret- attityd hos Kreditors utvecklare. Men det är klart, sitter kunderna fast i treåriga avtal så kan man lugnt strunta i vad kunde vill ha - de kan ju ändå inte byta till annan leverantör.
Citat:
Hej Magnus, *Vi har börjat titta på modul till Magento, men har tyvärr fastnat lite pga dåligt med bra exempel på hur man går tillväga vid skapandet av betalningsmoduler och en Wiki som visar hur man bygger en modul som inte fungerar. *
Tanken är att det ska komma upp en betalmodul för Magento, men tyvärr kan vi inte säga när den kommer då Magento fortfarande är i ett Beta-stadium och vi behöver bättre dokumentation och exempel för att kunna utveckla en betalmodul. *
Jag är medveten om att detta antagligen inte hjälpte dig så mycket, men tyvärr det svar som är aktuellt i dagsläget.
Har själv inte utvecklat någon modul så jag kan själv inte bedöma kvaliten på svaret ovan. Men det är helt klart att vassare hjärnor än den som skrev svaret ovan har lyckats med att skriva betalmoduler till Magento. Det är vad jag förstår knappast någon raketforskning, utan bara att lägga in förfrågan i databas, skicka iväg en förfrågan och invänta och tolka svaret.

PS. Ett tips till dom som tycker att de sitter fast i avtal med för långa uppsägningstider är att redan nu säga upp avtalet för villkorsändring, sen kan ni i lugn och ro förhandla om bättre villkor under uppsägningstiden även om ändå tänkt ha kvar samma leverantör.
DS
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-06, 09:57 #8
Sebastian.Siemiatkowski Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 60
Sebastian.Siemiatkowski Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 60
Hejsan

Oj det var ett hett ämne detta med långa avtalstider. Det är ju tråkigt om det ska uppfattas som något negativt. Definitivt något vi får ta med oss och fundera över igen.

Vad gäller betalningsmoduler, kan inte säga annat än att det är bråda tider på Kreditor och mycket att göra varför moduler inte alltid hinns med. Vi har organiserat om oss lite för att göra det tydligare vem som har ansvaret för att se till att vi har alla de senaste modulerna. Vad gäller just dessa lösningar så kan jag säga att för den som är villig att hacka ihop en modul eller två, så är vi villiga att betala för det. Det är bara att höra av sig till mig om någon sitter på den kompetensen och sugen.

Jag ska undersöka saken med denna specifika modul och se vad vi kan göra.

Mvh

Sebastian
Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-06, 10:09 #9
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Citat:
Originally posted by Sebastian.Siemiatkowski@Nov 6 2008, 10:57
Hejsan
---
Vad gäller betalningsmoduler, kan inte säga annat än att det är bråda tider på Kreditor och mycket att göra varför moduler inte alltid hinns med. Vi har organiserat om oss lite för att göra det tydligare vem som har ansvaret för att se till att vi har alla de senaste modulerna. Vad gäller just dessa lösningar så kan jag säga att för den som är villig att hacka ihop en modul eller två, så är vi villiga att betala för det. Det är bara att höra av sig till mig om någon sitter på den kompetensen och sugen.
Mvh
Sebastian

Där ser man vilken skillnad det blir på svar när man ställer frågan på ett forum jämfört med att vända sig direkt till Kreditor.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-06, 11:26 #10
Sebastian.Siemiatkowski Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 60
Sebastian.Siemiatkowski Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 60
Samtidigt är det ju extremt olyckligt om man ska uppleva det som att frågan behöver ställas här för att den ska tas på allvar. Normalt tror jag så inte är fallet men jag uppmanar alla våra kunder att fylla i vår nöjdhetsenkät som vi precis gått ut med så vi kan fånga upp bättre vilka områden som behöver stärkas upp!

Mvh

Sebastian
Sebastian.Siemiatkowski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017