Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Betalt per sidvisning

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-10-19, 09:32 #1
andan490 andan490 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 23
andan490 andan490 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 23
Hej!

Finns det något Affiliateföretag som driver svenska kampanjer där det går att få betalt per sidvisning i stället för klick, lead eller sale? Har letat, men inte hittat något. Har hört att Adfair ska ha något på gång, men att det inte är klart än.
andan490 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-19, 13:42 #2
doubles avatar
double double är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 158
double double är inte uppkopplad
Medlem
doubles avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 158
Hej!

Vi på Double.net kommer att införa en ny ersättningsmodell - betalning per visning inom någon vecka.

Mvh Dejan
double är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-19, 14:13 #3
Nyrre1 Nyrre1 är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 83
Nyrre1 Nyrre1 är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 83
Det låter riktigt intressant. Vill gärna höra mer Men det lär nog inte vara så lätt att fixa annonsörer som vill erbjuda pengar per sidvisning, eller? Ni kör inte med betalning för varje Unik besökare då? Borde ju vara mer intressant för annonsörerna. Men helt klart intressant!
Mer exakt när kommer ni att börja med det?
Nyrre1 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-19, 15:22 #4
andan490 andan490 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 23
andan490 andan490 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 23
Låter mycket intressant, som sagt! Jag ska följa det med stort intresse.

Tack!
andan490 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-19, 15:50 #5
doubles avatar
double double är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 158
double double är inte uppkopplad
Medlem
doubles avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 158
Den nya ersättningsmodellen kommer att bygga på att man får betalt per 1000 unika visningar. Det blir då upp till respektive annonsör att bestämma om de vill använda sig av modellen, vi kommer att stödja den i alla fall och kommer givetvis att försöka få tag i företag som är intresserade av detta.

Jag tycker personligen att det är ett väldigt bra alternativ då man lättare ser att det verkligen finns ett värde i att synas även om man inte alltid får ett klick just då. Hur många gånger ser man inte reklam som man lägger på minnet exempelvis.

Mvh Dejan
double är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-19, 16:02 #6
jompers avatar
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 132
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
jompers avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 132
.. och hur ofta klickar man på tv- eller stortavel-reklam?
jomper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-19, 16:33 #7
Nyrre1 Nyrre1 är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 83
Nyrre1 Nyrre1 är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 83
Citat:
Originally posted by double@Oct 19 2007, 15:50
Den nya ersättningsmodellen kommer att bygga på att man får betalt per 1000 unika visningar. Det blir då upp till respektive annonsör att bestämma om de vill använda sig av modellen, vi kommer att stödja den i alla fall och kommer givetvis att försöka få tag i företag som är intresserade av detta.

Jag tycker personligen att det är ett väldigt bra alternativ då man lättare ser att det verkligen finns ett värde i att synas även om man inte alltid får ett klick just då. Hur många gånger ser man inte reklam som man lägger på minnet exempelvis.

Mvh Dejan
Precis, riktigt bra idee! Hur menar du med att man får betalt per 1000 unika visningar? Tex att man får 100kr för 1000unika visningar, och 200kr för 2000unika visningar osv? Eller menar du att man max får betalt för 1000 unika visningar? Min site har runt 5 000 unika besökare, skulle det ge mig då 500kr i mitt exempel?
Är lite förvirrade, alltid så på fredag. Ursäkta om jag är lite omständing, men vill veta hur det ligger till!

Tacksam för svar!
Nyrre1 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-19, 20:02 #8
Lundmarks avatar
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 026
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Lundmarks avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 026
Citat:
Ursprungligen postat av Nyrre1
Citat:
Ursprungligen postat av double
Den nya ersättningsmodellen kommer att bygga på att man får betalt per 1000 unika visningar. Det blir då upp till respektive annonsör att bestämma om de vill använda sig av modellen, vi kommer att stödja den i alla fall och kommer givetvis att försöka få tag i företag som är intresserade av detta.

Jag tycker personligen att det är ett väldigt bra alternativ då man lättare ser att det verkligen finns ett värde i att synas även om man inte alltid får ett klick just då. Hur många gånger ser man inte reklam som man lägger på minnet exempelvis.

Mvh Dejan
Precis, riktigt bra idee! Hur menar du med att man får betalt per 1000 unika visningar? Tex att man får 100kr för 1000unika visningar, och 200kr för 2000unika visningar osv? Eller menar du att man max får betalt för 1000 unika visningar? Min site har runt 5 000 unika besökare, skulle det ge mig då 500kr i mitt exempel?
Är lite förvirrade, alltid så på fredag. Ursäkta om jag är lite omständing, men vill veta hur det ligger till!

Tacksam för svar!
Det är så han menar... men det kommer inte vara någon som betalar så mycket som du nämner.(tror jag :)
Lundmark är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-19, 20:15 #9
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by Nyrre1@Oct 19 2007, 15:33
Tex att man får 100kr för 1000unika visningar, och 200kr för 2000unika visningar osv?
Förmodligen snarare 100 öre för 1000 visningar. CPM* är ett förnämligt sätt att lägga delar av ansvaret på annonsköparen. Då tänker jag på att köparen blir mer motiverad att skapa ett annonsmatrial "värt att klicka på".

Cost per mille (CPM), also called cost ‰ and cost per thousand (CPT), is a commonly used measurement in advertising. In Latin mille means thousand, therefore, CPM means cost per thousand. Radio, television, newspaper, magazine and online advertising can be purchased on the basis of what it costs to show the ad to one thousand viewers (CPM). It is used in marketing as a benchmark to calculate the relative cost of an advertising campaign or an ad message in a given medium. Rather than an absolute cost, CPM estimates the cost per 1000 views of the ad.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-19, 21:43 #10
Nyrre1 Nyrre1 är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 83
Nyrre1 Nyrre1 är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 83
Okej, 100öre för 1000visningar är inte speciellt bra. Lika bra att köra med vanliga hederliga klick
Nyrre1 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017