WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Domainz.se (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=38033)

FredrikNas 2010-03-23 20:57

JLE, Exakt, vi har det på vänt, även pagerank och trafikavvikelser (för dem som har verifierat analytics hos oss) Vi saknar dock utvecklare just nu, så det tar längre tid än väntat!

Men håll ut saker är påväg!

Om någon skulle vilja testa att koda för oss så kan ni kontakta mig :)

Danielos 2010-05-27 11:08

Som ny registrar för .se samt med nyligen uppsatt nytt globalt dns system, skulle jag gärna vilja samarbeta med domainz.se för mina domän kunder.

Tanken vore att när man köper en domän av EgenSajt, så kan dom välja att få domänen bevakad på domainz.se. Vore detta möjligt och intressant? Kanske via ett API?

FredrikNas 2010-05-27 13:30

Hej Danielos kul idé det borde vi kunna få till :) Vi jobbar på sluttampen av vår nya release nu, vi kanske kan snacka närmare om samarbete efter det?

Danielos 2010-05-27 14:30

Citat:

Ursprungligen postat av FredrikNas (Inlägg 20356976)
Hej Danielos kul idé det borde vi kunna få till :) Vi jobbar på sluttampen av vår nya release nu, vi kanske kan snacka närmare om samarbete efter det?

Javisst, vi kan höras via email eller pm, hör av er bara!

FredrikNas 2010-09-18 19:17

Citat:

Ursprungligen postat av danielos (Inlägg 20356987)
Javisst, vi kan höras via email eller pm, hör av er bara!


Hej Danielos, ursäkt att vi inte har svarat! Brev kommer, vi vill gärna Samarbeta :)


vi släpper beta av vår nya plattform idag.


För de som gillar domainz och kunde ha tänkt sig komma med kritik på betan genom ett testkonto, vänligen ta kontakt med mig för adress. PM går bra!

När ni har loggat in finns en grupp skapad för att diskutera den nya versionen!

Vänligen,
Fredrik Näs & Domainz.se

FredrikNas 2010-09-22 20:20

Vi söker ännu fler betatestare till vår nya plattform i Domainz.se, ta gärna kontakt om du är intresserad. Pm fungerar helt fint!


Vänligen,
Fredrik Näs & Domainz.se

FredrikNas 2010-12-25 23:03

Tvivlar på att någon orkar läsa igenom all historik här, men jag håller tråden vid liv ett litet tag till.

Det har hänt mycket på Domainz.se senaste månaden, vi har äntligen kommit med vår nya version!

Jag undrar om någon/några har lust att testa vår helt nya version av domänbevakaren domainz.se


Det som är nytt är naturligtvis plattformen, som nu har blivit väldigt social.


Designen.

Mer noggrann domänbevakning, med akut-rapport när det är 1 dag kvar.

Missmatch check på Whois info (detta betyder att vi övervakar vitala värden i din whois, så att om t.ex ägare, registrar, status, eller namnservrar förändras så varnar vi dig direkt när vi upptäcker det) Detta för att förhindra stöld/oavsiktliga problem med dina domäner.

Loopia APi för att importera dina domäner

Binero (semi Api) via CSV import

mer funktionell analytics import (snart färdig) oAuth api med några få knapptryck och ingen uppladdning av filer som tidigare.

Möjlighet att lägga till ett större antal domäner direkt via vårt formulär(har ingen exakt siffra, men har provat med strax under 1000st vid ett tillfälle)


Proffsbloggare:
I vår bloggmiljö har vi fått ett 30-40 tal proffs som kommer att blogga kontinuerligt (med varierande frekvens) inom de områden de är bäst på.

Mer om vilka som deltar finner ni här (obs: ej komplett lista).
http://fredriknas.se/domainz-se-expert-blogg/




Vi har också ett antal nya features som kommer att presenteras i löpande takt nu i början av 2011, 1st riktigt tung sak som är spridd på 5 servrar över sverige, och några mindre nyheter men likväl funktionshöjande funktioner, speciellt om man gillar SEO & analyser.

Ni som har konto sedan tidigare, eller har betatestat åt oss förr, ni kan använda ert gamla konto.


Lite trivia, den senaste månaden från att vi lanserade nya versionen, till dags datum har vi gått från 8000 unika domäner, till snart 15 000st.
Välkommen till http://domainz.se

Edit: Lite spännande är det också att vi har tydligen krossat antalet views av feedback trådarna på Wn.se, jag hoppas det är för att ni gillar det vi gör, och inte hatar oss!


Vänligen,
Fredrik Näs & Domainz.se

FredrikNas 2010-12-25 23:24

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik.an (Inlägg 318081)
Det här var hur bra som helst! Detta gillar jag både grafiskt och funktionsmässigt! Otroligt enkelt!

Jag har lite småsaker på det grafiska men det jag främst saknar är att kunna göra listor. Jag har en del kunder som har många domäner som jag håller koll på och då hade det varit skönt att kunna göra listor för respektive kund!

Jag skäms nästan för hur länge vi har sagt att vi ska fixa "gruppering" av domäner, det är helt klart något som kommer, men det har dessvärre inte varit prioritet än.

Om du som i ditt fall saknar listor för olika kunder, så kommer vi att komma med ett "domain manager" konto med, där du väljer vilken kunds domäner du ser (samma när du lägger till domänen) Detta kommer dock att bli ett betalkonto, men naturligtvis till en rimlig peng!

sen vill jag påpeka det uppenbara, det grafiska är inte klart, väldigt långt ifrån med, men man får en känsla av vilken rättning vi väljer!

Jawn 2010-12-26 10:41

Även jag väntar på gruppering men det vet du redan :)

abergman 2010-12-26 20:19

Citat:

Ursprungligen postat av FredrikNas (Inlägg 20385055)



Vi har också ett antal nya features som kommer att presenteras i löpande takt nu i början av 2011, 1st riktigt tung sak som är spridd på 5 servrar över sverige, och några mindre nyheter men likväl funktionshöjande funktioner, speciellt om man gillar SEO & analyser.

Jävlar vad jag känner pressen nu! Satt och jobbade på den där tunga saken innan idag! Och det kommer bli awesome!


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson