WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Spray agerar ful fisk (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=17666)

Internet Sweden 2006-11-23 00:22

Terabyte - ledsen för att köra nageln i ögat på dig, men som jag sa: Nunames är ensamma om sin syn på transfers OCH registrar transfers och jag har bekanta som stångat sig blodiga när dom varit i kontakt med Nunames..

Du hittar avtalet här
Punkt 25 avser först transfer sedan registrartransfer:

ÖVERLÅTELSE. Du kan överföra din domännamnregistrering till tredje man, under förutsättning att de regler och bestämmelser i: http://www.nunames.nu/pricing.cfm åtföljs. Dina rättigheter under detta avtal är dock inte överlåtbara och försök från tredje man att ta över dessa rättigheter, genom beslagtagning, tvångsupptagande eller liknande, kan göra detta avtal ogiltigt i fall vi anser detta nödvändigt.

Du kan också överlåta dina tjänster, däribland registreringstjänsterna och förnyandetjänsterna, till någon annan av våra certifierade registratorer, tidigast sextio dagar efter registreringen av ditt .NU-domännamn. Regler och bestämmalser för överföring till annan registrator finns på: http://www.nunames.nu/about/transfer.cfm
----


Det blir kanske inte bättre av att jag berättar för dig att DU är ansvarig för de fel som ENOM gör/gjort..

Punkt 13 i samma avtal
OMBUD.
Ifall ditt ombud ( ISP, anställd etc.) köpte tjänster å dina vägnar, accepterar du och är bunden av alla regler och bestämmelser i detta avtal, inklusive gällande konfliktregler. Din fortsatta användning av våra tjänster ratificerar all aktivitet genomförd av ditt ombud, även all obehörig aktivitet. Genom att agera å dina vägnar, intygar ditt ombud att han/hon är berättigad till att ansöka om våra tjänster, och berättigad till att binda dig till de regler och bestämmelser som utgör detta avtal. Ditt ombud intygar även att du är underrättad om de regler och bestämmelser som utgör detta avtal. Vidare är du ansvarig för alla felaktigheter utförda av ditt ombud. Vi kommer inte att av något som helst skäl återbetala avgifter betalda av dig eller av ditt ombud å dina vägnar, inklusive, men inte begränsat till; under de omständigheter ditt ombud misslyckas med att följa de användarvillkor som utgör detta avtal; eller om ditt ombud felaktigt tillhandahåller information i ansökningsprocessen; eller om ditt ombud ändrar eller på annat sätt felaktigt modifierar ditt domännamnskonto.


Det blir nästan lite löjeväckande...

Svenska IIS ställer ju omvända krav...dvs att IIS-ombud är ansvariga för vad deras sub-ombud gör..

Det är en djungel därute !

Förlåt att detta blev OT, men jag får för mig att de flesta inte känner till det eller för den delen efterföljer det..

Tobab 2006-11-23 20:11

Nu har Glocalnet köpt Spray.
Aftonbladet

Helix 2006-11-23 20:25

Citat:

Originally posted by jokkoapa@Nov 23 2006, 00:22
Terabyte - ledsen för att köra nageln i ögat på dig, men som jag sa: Nunames är ensamma om sin syn på transfers OCH registrar transfers och jag har bekanta som stångat sig blodiga när dom varit i kontakt med Nunames..

Du hittar avtalet här
Punkt 25 avser först transfer sedan registrartransfer:

ÖVERLÅTELSE. Du kan överföra din domännamnregistrering till tredje man, under förutsättning att de regler och bestämmelser i: http://www.nunames.nu/pricing.cfm åtföljs. Dina rättigheter under detta avtal är dock inte överlåtbara och försök från tredje man att ta över dessa rättigheter, genom beslagtagning, tvångsupptagande eller liknande, kan göra detta avtal ogiltigt i fall vi anser detta nödvändigt.

Du kan också överlåta dina tjänster, däribland registreringstjänsterna och förnyandetjänsterna, till någon annan av våra certifierade registratorer, tidigast sextio dagar efter registreringen av ditt .NU-domännamn. Regler och bestämmalser för överföring till annan registrator finns på: http://www.nunames.nu/about/transfer.cfm
----


Det blir kanske inte bättre av att jag berättar för dig att DU är ansvarig för de fel som ENOM gör/gjort..

Punkt 13 i samma avtal
OMBUD.
Ifall ditt ombud ( ISP, anställd etc.) köpte tjänster å dina vägnar, accepterar du och är bunden av alla regler och bestämmelser i detta avtal, inklusive gällande konfliktregler. Din fortsatta användning av våra tjänster ratificerar all aktivitet genomförd av ditt ombud, även all obehörig aktivitet. Genom att agera å dina vägnar, intygar ditt ombud att han/hon är berättigad till att ansöka om våra tjänster, och berättigad till att binda dig till de regler och bestämmelser som utgör detta avtal. Ditt ombud intygar även att du är underrättad om de regler och bestämmelser som utgör detta avtal. Vidare är du ansvarig för alla felaktigheter utförda av ditt ombud. Vi kommer inte att av något som helst skäl återbetala avgifter betalda av dig eller av ditt ombud å dina vägnar, inklusive, men inte begränsat till; under de omständigheter ditt ombud misslyckas med att följa de användarvillkor som utgör detta avtal; eller om ditt ombud felaktigt tillhandahåller information i ansökningsprocessen; eller om ditt ombud ändrar eller på annat sätt felaktigt modifierar ditt domännamnskonto.


Det blir nästan lite löjeväckande...

Svenska IIS ställer ju omvända krav...dvs att IIS-ombud är ansvariga för vad deras sub-ombud gör..

Det är en djungel därute !

Förlåt att detta blev OT, men jag får för mig att de flesta inte känner till det eller för den delen efterföljer det..

Vet inte om du läst vad jag skrivit, men det verkar som du inte gjort. Vårt byte avser inte registratorbyte, då domänen stannar på eNom och det är de som är registratorn av domänen i slutändan, så vi kunde inte gå igenom NuNames. Vi ville inte ändra registrator eller ägare av domänen, utan konto på eNom. NuNames hade inte med detta att göra. Webbhotellet var ändå en pest att handskas med för de ville ha sina pengar vid förnyelse.

Nu gick vi runt om hotellet och direkt till eNom och nytet är inga problem.

patrikweb 2006-11-23 20:34

Spray är helt värdelösa på domäner och alltid varit, självklart ska man kunna ta fram authorationcode direkt från sidan och ändra registrar lock.

Eller möjligtvis att det ska räcka med ett samtal eller mail som ska fixas samma vardag.

Tycker det är helträtt att dom ska betala ersättning om dom inte klarar av sådan simpla saker. Om man då råkar ha normalt konsultarvode på 1200 per timme så bör dom betala det bara om dom inte klarar fixa det på en gång.

Tar det flera veckor för dom att lyckas fixa en sådan sak så ska man själv inte behöva ta den tiden som förlust.

Förstår inte att spray har fått sälja domäner fortfarande.

thoake 2007-02-13 10:40

Riktigt sura på spray nu. De envisas med att fortfarande dra avgifter för domäner jag flyttat till andra ombud och nu blev min kontrollpanel stängd "pga ej betalt webbhotell". F*n jag har aldrig haft webbhotell hos dem.

Har kvar några domäner hos dem pga deras ovillighet att hjälpa till med flytten. Vilken lekstuga. Måste flytta resterande domäner också.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson