WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Snapback (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=28899)

gummianka 2008-07-09 17:43

Vi kan väl köra TV program á la "Razzel" med "lottodragning"....Sven Melander kan göra comeback....

rv_ 2008-07-09 17:44

Sedan kan ju kommenteras att .SEs whois kan vara felaktig därför deras system har kommunikationssvårigheter...
Den korrekta informationen när ett domännamn släpps ligger (nästan) alltid i bardate_domains-filen.

Emil_P 2008-07-09 17:58

Citat:

Originally posted by JonathanS@Jul 9 2008, 17:38
Jag har en del idéer om hur det ska lyckas, vi får se om det är något som .SE uppskattar likväl.
Intressant berätta!!

JonathanS 2008-07-09 18:24

Citat:

Ursprungligen postat av Emil_P
Citat:

Ursprungligen postat av JonathanS
Jag har en del idéer om hur det ska lyckas, vi får se om det är något som .SE uppskattar likväl.

Intressant berätta

Ja, om du berättar vilka ombud snapback.se anlitar för sin tjänst så kan jag berätta mer :)

wwww 2008-07-09 18:40

Citat:

Originally posted by JonathanS@Jul 9 2008, 17:38
gummianka, min åsikt är att alla ska ha en lika stor chans vid frisläppningen av domännamn hos .SE. Det är inget man löser varken genom en snapback/auktion hos .SE eller genom att mörka de domännamn som ska frisläppas (det finns alltid sätt att ta reda på det).
Jonathan!

Varför skulle alla inte ha lika stor chans vid en auktion som arrangeras av IIS?

gummianka 2008-07-09 19:26

vid en auktion har väl den som har mest pengar störst chans, det är ju inte "alla"....det enda rimliga för att ALLA ska ha LIKA STOR chans är ju att man lottar...

Emil_P 2008-07-09 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av JonathanS
Citat:

Originally posted by -Emil_P@Jul 9 2008, 16:58
Citat:

Ursprungligen postat av JonathanS
Jag har en del idéer om hur det ska lyckas, vi får se om det är något som .SE uppskattar likväl.

Intressant berätta

Ja, om du berättar vilka ombud snapback.se anlitar för sin tjänst så kan jag berätta mer

Vi kan fortsätta denna diskussion i den andra tråden där samma fråga ställdes för några minuter sedan. ;)

Så, berätta nu din idé. Det är ju inte direkt så att någon här på WN har möjlighet att kopiera den och skapa ett nytt IIS och köra idén ;)

wwww 2008-07-09 21:11

Citat:

Originally posted by gummianka@Jul 9 2008, 19:26
vid en auktion har väl den som har mest pengar störst chans, det är ju inte "alla"....det enda rimliga för att ALLA ska ha LIKA STOR chans är ju att man lottar...
Nu lever vi väl (och vill vi väl leva - dom flesta av oss) i en marknadsekonomi. Då är det väl allmänt accepterat att utbud och efterfrågan styr pris.

Att den som har mycket pengar kan köpa mer än den som har lite pengar, tja, det är väl också allmänt accepterat.

Att då helt plötsligt börja lotta ut efterfrågade tillgångar i stället för att låta priset sättas på en transparent marknad, via tex ett kontrollerat auktionsförfarande, låter som Trabant-fördelning i 70-talets DDR.

JonathanS 2008-07-09 23:16

Citat:

Ursprungligen postat av Emil_P
Citat:

Ursprungligen postat av JonathanS
Ja, om du berättar vilka ombud snapback.se anlitar för sin tjänst så kan jag berätta mer

Vi kan fortsätta denna diskussion i den andra tråden där samma fråga ställdes för några minuter sedan.
Så, berätta nu din idé. Det är ju inte direkt så att någon här på WN har möjlighet att kopiera den och skapa ett nytt IIS och köra idén

Min fråga besvarades aldrig i den andra tråden. Vilka ombud anlitar snapback.se för sin tjänst?

Internet Sweden 2008-07-09 23:48

Citat:

Originally posted by JonathanS@Jul 9 2008, 23:16
Min fråga besvarades aldrig i den andra tråden. Vilka ombud anlitar snapback.se för sin tjänst?
Jag håller med JonathanS om att det skulle vara synnerligen intressant att veta av er (Emil_P + vem det nu är som står bakom Snapback AB), så att man (läs slutkunder) inte låter sig invaggas i förhoppning att man ska få domännamn man snapbeställt hos något/några andra ombud..
- om dessa ombud i sin tur sålt sitt "snappande" åt Snapback.se

Men så är det väl inte.. eller hur Emil_P?
:huh:


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson