WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Agent Interactive i konkurs. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=37961)

GratisBio 2009-08-31 19:23

AI nere?
 
Är det bara jag som inte kan logga in eller är AI nere för alla?

Paginas Jakobsson 2009-09-01 00:22

Vila i frid
 
Citat:

Ursprungligen postat av GratisBio (Inlägg 20320338)
Är det bara jag som inte kan logga in eller är AI nere för alla?

Död sedan två dagar.

Wojt 2009-09-01 01:05

Hade väl inte råd att betala för servrarna.

Lycka till med att få några pengar genom att "ge mer business".

Timofey 2009-09-02 20:22

Kommer det att hända någonting mer nu? Kan man få ut information från konkursförvaltaren om hur stora tillgångar som företaget fortfarande har, samt vilka fordringsägare som han tänker betala med dessa?
Eller är det bara att vänta och hoppas på ingenting?
Förstod inte mycket av det mail han skickade genom AI, hur ska systemet drivas vidare när alla plockar ner deras annonser om de ännu inte gjort det??

Timofey 2009-09-06 01:47

Någon? Vad tror eller vet ni??

Princess Le 2009-09-06 10:31

Konkursförvaltarens uppgift i en inledd konkurs, är att sammanställa alla skulder och fodringar och sälja alla tillgångar av värde för att betala så mycket som möjligt av de fodringar som finns, återkräva oriktiga betalningar som gjorts eller smusslats undan, osv.
Först därefter kan man se om bolaget blir försatt i konkurs eller om det blir ett överskott, vilket avgörs i domstol när allt är utrett.
Efter att domstolsförhandligen sedan ägs rum och konkurs fastställts anses bolaget i konkurs och därmed upplöst. Då går det inte längre att få några pengar.

Konkursförvaltaren vilken numera ansvara för alla tillgångar och all egendom kan göra affärer för att dra in pengar till bolaget. Alla affärer, utgifter och inkomster som görs av honom kommer före "det gamla". Alla fakturor han drar på sig nu ska betalas FÖRE det som ligger innestådende)
I det här fallet vill han att vi ska fortsätta som vanligt för att AI ska få ett högt Goodwill, dvs fina siffror att visa upp för eventuella köpare. Gör vi det så att han lyckas sälja bolaget till någon för x antal mille är ju chansen (egentligen enda chansen) större att det blir några pengar att betala ut till oss affiliater.

En liten undran.... Om bolaget försätts i konkurs så går staten in med sin statliga lönegaranti och ger alla anställda betalt för 4 månaders förlorad lön. De affiliater som inte marknadsför med eget företag, utan istället privat får ju provisionen utbetald som lön med avdragen arbetsgivaravgift och egenavgifter. Innebär detta att dessa affiliater nu betraktas som anställda och kommer att bli ersatta av staten?

Princess Le 2009-09-06 10:37

Den enda chansen för oss att få betalt för gammal förtjänst är att marknadsföra Agent interactive som tusan och dra in en massa pengar så att de kan sälja bolaget till någon.
Enligt lagen ska allt efter konkursen betalas först och vi kommer att få betalt för provision som intjänas nu.
(Jag skulle sedan tippa på att Matts Törnberg och CO kommer att köpa bolaget och driva i ny regi eftersom de redan pyntat in massa pengar i bolaget. Den förlusten får kvittas skattemässigt om de köper egendom i bolaget eller hela bolaget)

Agent interactive är ju inte ett företag som har gått dåligt, det är ju den gamla ledningen som har levt loppan för de miljoner de gick plus så det borde inte vara svårt att sälja bolaget. Om inte alla affiliater drar sig ur förståss.

Kom igen, nu kör vi så det ryker!

Timofey 2009-09-06 12:38

Jag drar mig ur helt. Hej!

Nicklas 2009-09-06 14:23

Ingen stor risk att jag kommer fortsätta köra dem i framtiden.

Timofey 2010-01-18 23:43

Stefan Mahlstein skriver på Agentinteractive.se om sitt nya affiliate-nätverk WordOn, men ingenstans står det om hur de tillgångarna som fanns vid konkursen har fördelats och vem pengarna har utbetalats till samt om någonting är kvar. Det nya bolaget, Word On AB kommer, som jag förstår, inte få in pengar till konkursboet och dem som AI är skyldiga pengar? Har Stefan Mahlstein helt enkelt fått alla tillgångar som fanns kvar själv för att driva en egen verksamhet och tjäna pengar på den??

Princess Le 2010-01-19 07:00

Nej nej
 
Han har inte tillgång till några pengar i konkursboet. Han driver företaget rån 1 novmber och har ingenting med historiken innan dess att göra. För alla frågor om konkursen ska man kontakta Lars Erstedht advokatfirma vilket jag har försökt otaliga gånger, men det går inte att få svar på mail och de man ringer så vägrar växeln koppla en till Lars, utan man hamnar hos någon annan underhuggare. Jag har lyckats bli framkopplad 2 gånger till den andre, vad han nu hette, 2 gånger av 12 försök men svaren är så luddiga så man undrar ju vad som pågår...

Eftersom de inte fått in alla pengar så skulle de lämna in ett bevakningsförfarande till Tingsrätten, det var säkert 2 månader sedan.

Affiliates HAR fått betalt enligt honom, dock inte jag.
Uppfattade det som att man får betalt av respektive företag då fakturorna betalats.
Jag har största fodringen på Bluestep. Enligt infon jag beställde från Tingsrätten om konkursen så överstiger fodringarna - tillgångarna med flera miljoner, så även om alla skulle betala, skulle de ändå ligga back. Men sedan kom det ju in pengar i försäljningen, hur mycket vet jag inte.
Enligt denna info från Tingsrätten så fann heller ingen fodran på Bluestep, men enligt advokaten så sa han att de är en av de kunder som KOMMER att betala.
Jättekonstigt alltihopa tycker jag, de kanske är i maskopi med varandra?

Överväger att be Tingsrätten kolla upp advokaterna.

Max 2010-04-17 14:00

Har fått brev fr tingsrätten ang detta, har inte brevet här nu, men är det ngn som har koll på om man måste agera på ngt sätt?

elofsson 2010-04-18 01:36

Citat:

Ursprungligen postat av Max (Inlägg 20351598)
Har fått brev fr tingsrätten ang detta, har inte brevet här nu, men är det ngn som har koll på om man måste agera på ngt sätt?

Om jag fattade det rätt, har bara hört men inte fått brevet själv, så ska man skicka in sina fordringar till Tingsrätten.

Max 2010-05-24 21:18

tack johnny, glömde att svara på detta.

påminnelse till alla att idag är sista dagen att skicka in!

Timofey 2010-05-24 23:08

Citat:

Ursprungligen postat av Max (Inlägg 20356625)
tack johnny, glömde att svara på detta.

påminnelse till alla att idag är sista dagen att skicka in!

Jag har inte fått något slags brev om att skicka in något, trots att AI har haft en skuld till mig. Men jag antar att man inte får ut något ändå?

Max 2010-05-24 23:11

som jag förstod det så bedömer konkursförvaltaren att det finns pengar att dela ut, det är därför brevet kommit. om det innebär att man får ngt eller hur många % av skulden återstår att se...
vet inte vad de skickat på, antar att de bara använt kundregistret, mitt brev kom till en gammal adress.

Timofey 2010-05-24 23:51

Jag har inte bytt adress eller något, vad stod det i brevet? Var ska man skicka handlingarna? Vad ska det framgå i dessa? Ska jag skriva ut en ny faktura på det belopp de var skyldiga mig?

Max 2010-05-25 08:14

du skickar till tingsrätten att du vill att de ska bevaka din fordran, ange belopp, att det gäller agent interactive och bifoga underlag. och ja det skulle vara inne igår senast, men någon dag hit eller dit kanske funkar ändå. ring annars konkursenheten vid stockholms tingsrätt om du har frågor.

b_andersson 2010-11-15 14:51

Fick en kungörelse från Tingsrätten idag, verkar som utdelningen till de oprioriterade fodringarna blir 15.91% så en del pengar får jag tillbaks iaf.

Revinc 2010-11-15 15:43

Citat:

Ursprungligen postat av b_andersson (Inlägg 20378201)
Fick en kungörelse från Tingsrätten idag, verkar som utdelningen till de oprioriterade fodringarna blir 15.91% så en del pengar får jag tillbaks iaf.

Någon som har koll på vad som hände med den polisanmälan som skulle göras mot den "gamla" styrelsen.

http://www.dan.se/agent-interactive-i-konkurs.html

http://www.dan.se/agent-interactives...se-svarar.html

robertsson 2010-11-29 13:57

Nån som har koll på hur pengarna kommer?

Revinc 2010-11-29 15:14

Citat:

Ursprungligen postat av robertsson (Inlägg 20380331)
Nån som har koll på hur pengarna kommer?

Den gamla styrelsen kommer åka runt som jultomtar och avlämna ett kuvert med lite slantar i, samtidigt som de bjuder på pepparkakor och sjunger en glad julsång - som en värdig kompensation för de 84% av fordringarna som alla affiliates gick miste om.
Om det blir Magnus In de Betou eller Martin Gemvik som skall spela tomtemor i år, är dock inte bestämt än.

Nej allvarligt - jag utgår från att pengarna utbetalas till de bankgiro/kontonummer som fanns i tidigare systemet och dit tidigare utbetalningar gjorts. Man skall väl inte behöva skicka in något ytterligare krav för att få sina 16% utbetalda?

Max 2010-12-01 11:27

Citat:

Ursprungligen postat av robertsson (Inlägg 20380331)
Nån som har koll på hur pengarna kommer?

ringde tingsrätten idag då jag inte fått kunggörelsen och passade på att fråga. detta sköts (förstås) av konkursförvaltaren som ska kontakta oss ang utbetalning då överklaganstiden gått ut (i feb någon gång)

Timofey 2010-12-01 12:06

Grattis till er alla som får utbetalningar nu!
Jag har tyvärr missat att skicka in mina fordringar i tid, då ingen som helst information har nått mig från konkursförvaltare/tingsrätten.

Revinc 2010-12-01 15:19

Citat:

Ursprungligen postat av Timofey (Inlägg 20380662)
Grattis till er alla som får utbetalningar nu!
Jag har tyvärr missat att skicka in mina fordringar i tid, då ingen som helst information har nått mig från konkursförvaltare/tingsrätten.

Grattis till 16% av skulden menar du väl?

Visst alltid bättre än inget, men det hade varit skönt att slippa dessa jävla idioter och skojare bland Affiliatenätverken i framtiden.

Gäller verkligen att vara på sin vakt nuförtiden och vara lite misstänksam mot mer eller mindre alla Affiliatenätverk.

Samt självklart, sprida ut kampanjer mellan olika nätverk så gott det går. Att skapa en portfölj av kampanjer mellan olika nätverk är viktigt. Speciellt om ni jobbar med danska Affiliatenätverk, som t.ex Adfair och liknande - som är totalt opålitliga.

Timofey 2010-12-01 16:33

Adfair rekommenderar jag alla att undvika oavsett. Se "Fly AdFair"-tråden: http://www.wn.se/t1040448.html

b_andersson 2011-01-13 16:42

Idag fick jag in pengarna av konkursförvaltaren, så kolla era konton.

robertsson 2011-01-13 20:45

Inga pengar här än :(


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson