WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Binero nere? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=24867)

teddyjohan 2007-11-07 21:27

Jag delar din uppfattning, htiawe! Jag är som sagt extremt nöjd med Binero och i likhet med många andra här så ser jag inte förekomsten av sådana här problem som en "kvalitetsmätare" utan snarare hur de hanteras av sagda företag.

Vad gäller garantierna så kan de enligt min åsikt spela stor roll för att begränsa egna förluster, även om företagen inte lever upp till dom, eller just därför.

Daniel.st 2007-11-07 21:33

Citat:

Originally posted by htiawe@Nov 7 2007, 21:45
Garantier hit och dit, de spelar inte så stor roll tycker jag. Ett företag kan utlova 99% uptime men vid såna här tillfällen så spelar det ingen roll. Jag väljer hellre ett företag med en seriös inriktning som jag vet utlovar maximal uptime bara genom sin utstrålning än ett amerikanskt bolag som klistrar upp det på stora banners på varje sida.

Tycker egentligen att man kan förvänta sig mer än 99% uptime. 99% betyder att det är nertid på ca 7h / månad. Hur som helst, det finns väl nästan inget webbhotell i den här prisklassen med delad hosting som lämnar den typen av garantier i avtal.

Vatos Locos 2007-11-07 22:03

Det är omöjligt/orealistiskt att garantera högre upptid än 99%, finns alldeles för många faktorer som man inte kan rå på, dock så tror jag absolut att det är mångas ambition att ha detta och även de flesta webbhotell har bra upptid.
Som kund är jag mera intresserad om vad det företag som jag köper tjänster av gör vid olika problem som uppkommer under resans gång exempelvis dagens DOS-attack som vållade vissa problem, tror dock inte att det är några kunder som kommer sova sämre av detta idag, bevisligen så fixades detta till på ett smidigt sätt.

Sedan så tycker jag det är upp till var och en att hosta sidor, oavsett om det gäller religon, sport, försäljning av sexleksaker eller annat som kan sticka i ögona för andra.
Så länge som sidorna inte bryter mot några regler/lagar så ska de få ligga på respektive webbhotell, det är ju själva vitsen med internet. Enda undantaget är alla sidor med AIK relaterat material, dessa borde förbjudas ;)
Självklart så vållar detta problem för övriga kunder, men det är ju faktiskt något man får leva med om man väljer att ha en sida på ett webbhotell där 10/10 webbhotell har flera kunder på varje server, har man högre krav så får man helt enkelt titta på andra lösningar, finns hur många som helst, det är bara att betala.

Kristoffer G 2007-11-07 22:10

Mitt intryck av Binero är att det är ett webbhotell som tillhör en nya generationen webbhotell. Man är mer kund och service inriktad. Man låter sina tjänster tala för sig själv, och man erbjuder kundinriktade avtal.

Uptime mm kan man diskutera hurvida det är möjligt att hålla 99% upptid... men för oss så är inte det den avgörande faktorn.

teddyjohan 2007-11-07 22:29

E-handel 2.0 står i skuggan för webbhotell 2.0 ;)

klein 2007-11-08 06:35

Citat:

Originally posted by Brazzan@Nov 7 2007, 23:10
Mitt intryck av Binero är att det är ett webbhotell som tillhör en nya generationen webbhotell. Man är mer kund och service inriktad. Man låter sina tjänster tala för sig själv, och man erbjuder kundinriktade avtal.

Uptime mm kan man diskutera hurvida det är möjligt att hålla 99% upptid... men för oss så är inte det den avgörande faktorn.

Att ge service är väl ingen unikt för binero även om det är sällsynt i den här branschen. Efter har prövat proinet tjänster ett tag, så skulle nog vilja vara fräck och påstå att dom är i samma klass som binero, om inte bättre.

Sedan alltid kunderna en smekmånad med olika företag, se på loopia, ett tag var dom omåntligt populär idag faller dom som en sten. Intressantas är väl vilka webhotell som kan fira 10 års eller inte..

Tobab 2007-11-08 06:54

Citat:

Originally posted by klein@Nov 8 2007, 06:35

Intressantas är väl vilka webhotell som kan fira 10 års eller inte..


F S Data firar väl 10 år nu...

Xamda 2007-11-08 08:31

10-årsjubileum är det ganska många webbhotell som skall fira under det närmaste året. Många av dagens webbhotell startades faktiskt 1997/1998 och då är det faktiskt dags nu (hemska tanke vad tiden går fort).

99% i upptid klarar väl i princip alla svenska webbhotell av idag, men när man passerar 99,7 faller de allra flesta ifrån, särskilt om man inte har goda rutiner för underhåll och kör Windows. Alla servrar som är stabila orkar med att gå i månader utan stopp, men omstarter krävs åtminstone i Windowsvärlden för att klara säkerhetsuppdateringarna. Detta går givetvis att undvika med tillräckligt dyra omfattande system, men att nå till exempel 99,95 är mycket dyrt.

7 timmars stopp i sambnad med underhåll under nattetid är väl inte mycket, men 7 timmar under dagtid är ju ofta katastrof...

Vatos Locos 2007-11-08 08:43

Citat:

Originally posted by klein@Nov 8 2007, 06:35
Sedan alltid kunderna en smekmånad med olika företag, se på loopia, ett tag var dom omåntligt populär idag faller dom som en sten. Intressantas är väl vilka webhotell som kan fira 10 års eller inte..

Skulle vara kul och veta om du har någon insider information då du påstår att Loopia faller som en sten, de är väl fortfarande ett av Sveriges största webbhotell.

wizzo 2007-11-09 18:17

Citat:

Ursprungligen postat av JonathanS
Citat:

Ursprungligen postat av wizzo
Jag är nyfiken på webbsidan som attacken riktade sig mot. Har nån länk dit? Vill se hur deras hemsida ser ut.


Det kan jag förstå, men det är information som vi inte kan lämna ut (vi hänger inte ut våra kunder). Sidan handlar som sagt inte om politik/religion och med stor sannolikhet kommer liknande incidenter inte att orsakas av denna sida igen. Mer information om det som inträffat kommer upp i vår blogg inom kort.

Jag hoppades att kunden ifråga skulle hänga ut sig själv :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson