WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Officiella TradeDoubler-tråden (Tråd 3) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=24070)

swan 2012-04-14 18:53

Citat:

Ursprungligen postat av Revinc (Inlägg 20437718)
Valde du View Alla transaktioner? Du måste göra det.

Väljer du "Avslut och Leads" visas bara det :)

Ja, jag valde "Alla transaktioner". Den är förvald. Är det något annat man måste välja? Du får alltså upp EPI per besökare?

Revinc 2012-04-14 18:56

Citat:

Ursprungligen postat av swan (Inlägg 20437719)
Ja, jag valde "Alla transaktioner". Den är förvald. Är det något annat man måste välja? Du får alltså upp EPI per besökare?

Varje EPI du skickar visar antalet unika besökare (UB) för just det EPI-värdet för den period du valt. Det är vad som visas hos mig.

TheCheesePolice 2012-04-15 13:32

Vad krävs för att få ens erbjudande på TradeDoubler?

matzii 2012-06-02 20:49

går ej att hämta någon grafikkod
 
är det någon mer än jag som inte alls kommer åt någon kod? det är samma fel oavsett vilket program....

Exception occured

Error loading program info

Vi ber om ursäkt för de eventuella besvär detta orsakat. Om problemet kvarstår ber vi dig kontakta din lokala TD-support för mer hjälp.

jensplan 2012-06-03 10:20

Citat:

Ursprungligen postat av matzii (Inlägg 20441617)
är det någon mer än jag som inte alls kommer åt någon kod? det är samma fel oavsett vilket program...

Felmeddelandet är ett standardmeddelande som ibland kommer upp när man blivit utloggad. Pröva öppna en annan webbläsare och logga in, det kan fungera.

Om du är i behov av ny kod så kan du ta en gammal kod och byta ut "p"-värdet och ta bort "g"-värdet. Detta fungerar bara på enkla länkar, inte på utvald grafik eftersom g-värdet motsvarar vilken grafik som ska hämtas.

matzii 2012-06-03 10:49

får samma fel i bägge webläsarna tyvärr... är nyinloggad och har hämtat grafik flera ggr denna veckan utan att få felet.

fungerar det för dig?

jensplan 2012-06-03 13:00

Citat:

Ursprungligen postat av matzii (Inlägg 20441646)
fungerar det för dig?

Nä, tyvärr blir det fel för mig också. Testade nu.

ballder 2012-07-12 10:36

Avstängt konto
 
Om man får avstängt konto för ett regelbrott på en av sina sidor , kan man göra ett nytt och ansöka igen på dem andra sidorna som är godkända och följer reglerna?

TheCheesePolice 2012-07-19 23:06

Scrubbar TradeDoubler leads efterhand? Skickar kvalitativa leads (testat själv) och det bollas något väldigt med min kontobalans, inga stora summor men i alla fall. Anledningen att man använder ett nätverk är ju att slippa vara advertiserns hund, så varav detta?

Lennart 2012-07-22 18:03

Läsa av Tradedoubler XML Feed och få värdet i en PHP variabel
 
Hejsan, jag upptäckte här om dagen att man kunde göra egna produktfeeds i Tradedoubler och sedan få en URL i xml format. Dit gick allting väldigt bra. Men nu har jag försökt läsa av xml dokumentet för att spara all information därifrån i en PHP variabel. Men jag lyckas verkligen inte.

Så här ser URL:en ut http://pf.tradedoubler.com/export/ex...xxxxxxxxxxxxxx


XML:en är en helt vanlig xml i den här stilen.
<products>
<product>
<name>
</name>
<productUrl>
</productUrl/>
</product>
</products>

Jag har sedan alltså försökt ladda in Xml filen i PHP med blandannat

$xml = simplexml_load_file("URL");

och sedan försökt skriva ut den på många olika sätt. Tyvärr så funkar det inte och jag har testat och kommit fram till att jag inte ens får ett värde i min xml variabel. Vet någon om Tradedoubler gör något speciellt med sina XML urler för normaltsätt har det här funkat för mig?

Skulle vara otroligt tacksam för hjälp eller om någon använder sig av det här och kunde posta sin metod för att få ner XML:en från deras URL.

Tack!


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson