WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Proinet referens (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=22843)

spajk 2007-08-13 17:18

Hej!

Vi är i skedet utav att byta webbhotell från FS-Data till Proinet och vill ha lite referenser på folk som hostar sina sidor hos dem.

Nu är vi inte intresserad utav bosses lilla bilsida utan lite mer större.
Varför?
För att se hur stora sidor & företag som valt Proinet.

Vill ni inte skriva här så skicka ett Pm.

Tack!

Spirre 2007-08-13 17:41

http://www.dnsdigger.com/hostcollision/?ho...inet.se&mask=24

http://www.dnsdigger.com/hostcollision/?ho...inet.se&mask=24

Där kan du se lite kunder som ligger på deras server..

jonny 2007-08-13 23:09

Citat:

Originally posted by Kjette@Aug 13 2007, 18:27
Jag själv har ingen koll på vilka som ligger hos oss, men däremot har jag mycket kontakt med en annan kund som ligger hos oss och det är väl http://www.qpad.se, dom har legat hos oss kanske över 1 1/2 år, så du får väl ringa dom och höra om du är nyfiken om vad dom har att säga.
Annars hostar vi en av Sveriges största blogg
http://www.tjuvlyssnat.se
Är väl några stycken som jag har lite mer personlig kontakt med.

Var det ni som hostade tjuvlyssnat även när de hade jätteproblem och sidan var helt nere ett par dagar? Framgick aldrig riktigt om det var deras eget fel visserligen...

oderland 2007-08-13 23:18

Verkar som tjuvlyssnat ligger på en egen server hos proinet sedan feb 07

http://www.scriptorium.se/josh/2007/...-vs-wordpress/

Crille 2007-08-13 23:32

Ja kör med Proinet sen ett halvår tillbaka ungefär och jag har absolut inget att klaga över. Bra support billiga priser och mycket utrymme precis så ja vill ha det =)

robbanf 2007-08-13 23:48

Angående Tjuvlyssnat så har jag hört att någon tjuvlyssnade lösenordet till siten och kunde på så vis hacka den. Humor!

Spirre 2007-08-14 08:04

Sen tar JX bara imot serverkunder nu, om du har missat det.

nomicon 2007-08-14 11:23

Citat:

Originally posted by Kjette@Aug 14 2007, 01:07

Angående dig Alper, så låg du på web02:an som har varit oerhört ostabil nu sistone, dock blev du flyttad till en stabil server enligt önskemål, jag skulle nog tippa på alla dom som ligger på web02 web03 är dom som klagar på upptiden, resten är som tysta och nöjda med tjänsten som dom har köpt. Samtidigt så håller vi på att lösa problemen sakta men säkert, nu den 20:e kommer det att vara en planerad driftstörning som kommer att upplysas under veckan vad som kommer att göras på dessa 2 servrar som ställer till lite problem.

Det är väl ingen ursäkt Kjette? Är det ostabilt och kunderna upplever problem så är det ju så det är, oavsett om det inte berör alla servrar i parken =)

/Martin

Aron 2007-08-14 12:15

Det var väldigt mycket snack om ProInet den senaste tiden. Det spajk var ute efter var referenser som han delvis har fått. Sedan att det krånglar till och från vet alla att de flesta webbhostingföretag drabbas av.
Vill man köra stabilt och vara helt hundra på att tjänsten fungerar är det bäst att köra egen server. Vill du dela hosten med runt 300 andra så får du räkna med att den går ner då och då och är extra belastad vissa tider.

Ytterligare en referens är väl www.hojen.nu som brukar hänga här. Kanske kan få ett utlåtande av honom?

magic 2007-08-14 14:00

Jag arbetar för ett större företag med kontor i Sverige, Tyskland och Kina och vi är noterat på stockholmsbörsen.

Vi valde proinet efter att frågat här på wn.se efter stabila co-location referenser med bra service avtal. Vi valde tillslut proinet pga att de kunde leverera det vi bad om och att kontakten med kjette kändes bra, vi får svar på alla support mycket fort och de problem vi haft när vi konfigurerade våra servrar har proinet löst åt oss, vi har en windows 2003 server och en FreeBSD server hos proinet och vi har inte haft några större problem.

Jag kan rekommendera proinet när det gäller co-location / managed servers.

Pewa 2007-12-19 23:26

Citat:

Originally posted by Aron@Aug 14 2007, 12:15
Ytterligare en referens är väl www.hojen.nu som brukar hänga här. Kanske kan få ett utlåtande av honom?
Sökte lite på proinet och hittade den här gamla tråden..

Vi har flyttat vår sida till ett annat webhotell efter den stora kraschen och måste medge att jag inte ångrar mig. Infon och supporten på proinet var iaf inte jag nöjd med, även om det är ett väldigt prisvärt alternativ för den som letar billiga lösningar.

Proinet har diskuterats till leda här redan så jag ska inte spä på nått mer.. jag hoppas de lyckas bra med nya ägarna!

klein 2007-12-20 08:42

Om du blir utsatt för ett brott, och du inte kan jobba på säg 1 vecka, skall du får sparken? Det är samma sak i proinet fall, dom blev utsatta för "kriminellverksamhet" , tom telia som har hur mycket resuser som helst har fått sina servrar hackade. ( Man la upp knarkpropaganda på deras hemsida ) .

Så knappas något nytt under Solen.

//Moderator - Redigerade inlägget på grund av brott mot regel §3 Reklam.

b_andersson 2007-12-20 11:27

Citat:

Originally posted by klein@Dec 20 2007, 08:42
Här skrev Klein positivt om Proinet, men någon Moderator har ändrat mitt & hans inlägg!?!? /B

Rätta mig om jag har fel, men sitter inte du i styrelsen för Olaussons & Kleinhubers Webhotell in Sweden AB som äger Proinet?

/Edit:

Till den moderator (Kjette?) som censurerar/ändrar i mitt & Kleins inlägg, helt seriöst vad fan håller du på med!?

//Björn

klein 2007-12-21 10:17

Citat:

Ursprungligen postat av b_andersson
Citat:

Ursprungligen postat av klein
Här skrev Klein positivt om Proinet, men någon Moderator har ändrat mitt & hans inlägg!?!? /B


Rätta mig om jag har fel, men sitter inte du i styrelsen för Olaussons & Kleinhubers Webhotell in Sweden AB som äger Proinet?

/Edit:

Till den moderator (Kjette?) som censurerar/ändrar i mitt & Kleins inlägg, helt seriöst vad fan håller du på med!?

//Björn

Jag sitter inte i någon styrelse.

Du kanske skall följa PUL ( http://www.notisum.se/rnp/SLS/lag/19980204.HTM ) , så slipper du får inlägg bortplockade.. Trodde tråden handlade om Proinet och eventuella ref., och inte om mej som person.

Förövrigt föreslår jag du kontakta bolagsverket, stilla din nyfiken via de offentliga register som finns i Sverige för ändamålet, istället för att sitta och spekulera i vem som gör vad.

b_andersson 2007-12-21 12:59

Citat:

Originally posted by klein@Dec 21 2007, 10:17

Jag sitter inte i någon styrelse.
Du kanske skall följa PUL ( http://www.notisum.se/rnp/SLS/lag/19980204.HTM ) , så slipper du får inlägg bortplockade.. Trodde tråden handlade om Proinet och eventuella ref., och inte om mej som person.
Förövrigt föreslår jag du kontakta bolagsverket, stilla din nyfiken via de offentliga register som finns i Sverige för ändamålet, istället för att sitta och spekulera i vem som gör vad.

Anledningen til att jag frågade var för att du rekommenderade Proinet, och enligt samtal med Bolagsverket så sitter du som styrelsesuppleant i Olaussons & Kleinhubers Webhotell in Sweden AB. Men nu har din rekommendation blivit portplockad av moderator, det tråkiga är väl bara att det är inte första gången (
sökning på inlägg om Proinet av Klein) som du rekar Proinet/O&K.

/Edit: Stavfel

//Björn

klein 2007-12-21 13:27

Citat:

Ursprungligen postat av b_andersson
Citat:

Ursprungligen postat av klein
Jag sitter inte i någon styrelse.
Du kanske skall följa PUL ( http://www.notisum.se/rnp/SLS/lag/19980204.HTM ) , så slipper du får inlägg bortplockade.. Trodde tråden handlade om Proinet och eventuella ref., och inte om mej som person.
Förövrigt föreslår jag du kontakta bolagsverket, stilla din nyfiken via de offentliga register som finns i Sverige för ändamålet, istället för att sitta och spekulera i vem som gör vad.


Anledningen til att jag frågade var för att du rekommenderade Proinet, och enligt samtal med Bolagsverket så sitter du som styrelsesuppleant i Olaussons & Kleinhubers Webhotell in Sweden AB. Men nu har din rekommendation blivit portplockad av moderator, det tråkiga är väl bara att det är inte första gången (
sökning på inägg om Proinet av Klein) som du rekar Proinet/O&K.

//Björn

Det du påstår är felaktig. Jag har gjort reklam för andra webhotell exempelvis binero Tycker det behövs lite motvikt emot alla muppar som hypar loopia osv.

Förövrigt finns det ca 690 personer har samma efternamn som mitt nickname och ca 160 miljoner träffar på google. Ungefär som att påstå att alla som hetter Ericsson i efternamn har något med bolaget LM Ericsson att göra.

b_andersson 2007-12-21 13:33

Citat:

Originally posted by klein@Dec 21 2007, 13:27
... Så vad vill du komma dina påstående...

Jag orkar inte tjaffsa med dig, efter att ha fått flertalet trådar raderade av din kollega & moderator Kjette så orkar jag inte mer. Men i vilket fall för att komma tilbaks on-topic, jag använder också Proinet och jag är nöjd, jag blir bara väldigt besviken när man måste ta till så låga metoder som du Martin gör här.

/edit: Klein redigerade sitt inlägg & ändrade innehåll under tiden jag svarade, därav den konstiga citeringen.

//Björn

klein 2007-12-21 13:40

Citat:

Ursprungligen postat av b_andersson
Citat:

Ursprungligen postat av klein
... Så vad vill du komma dina påstående...


Jag orkar inte tjaffsa med dig, efter att ha fått flertalet trådar raderade av din kollega & moderator Kjette så orkar jag inte mer. Men i vilket fall för att komma tilbaks on-topic, jag använder också Proinet och jag är nöjd, jag blir bara väldigt besviken när man måste ta till så låga metoder som du Martin gör här.

/edit: Klein redigerade sitt inlägg & ändrade innehåll under tiden jag svarade, därav den konstiga citeringen.

//Björn

Du svamlar ju en massa goja, måste jag har rätt att försvara mej emot dina substanlösa flammor.

b_andersson 2007-12-21 13:44

Citat:

Originally posted by klein@Dec 21 2007, 13:40

Du svamlar ju en massa goja, måste jag har rätt att försvara mej emot dina substanlösa flammor.


Nu börjar det bli rejält OT och nu förstår jag ifall en moderator städar upp lite. Min tanke var inte att det skulle spåra utan bara att Klein skulle erkänna att han gång på gång på gång rekar sitt eget företag.

Men Klein (Martin) menar du att du har inget med Linux.se/Okit.se/shellkonto.se/proinet.se att göra?

//Björn

Decibel 2007-12-21 14:51

Samtalade lite snabbt med en Admin om detta, vi väntar liiite med städning och ser vart detta bär vägen.

Det som förbryllar oss lite är att e-postadressen på Klein´s användare ser ut att tillhöra den person b_andersson talar om.

klein 2007-12-21 16:03

Citat:

Ursprungligen postat av b_andersson
Citat:

Ursprungligen postat av klein
Du svamlar ju en massa goja, måste jag har rätt att försvara mej emot dina substanlösa flammor.


Nu börjar det bli rejält OT och nu förstår jag ifall en moderator städar upp lite. Min tanke var inte att det skulle spåra utan bara att Klein skulle erkänna att han gång på gång på gång rekar sitt eget företag.

Men Klein (Martin) menar du att du har inget med Linux.se/Okit.se/shellkonto.se/proinet.se att göra?

//Björn


Säger bara att det uppgifter du rabbla är gamla, och en del grejer är mycket gamla. Så tacksam om du kom med aktuell fakta istället för bara starta flames.

Jag sitter forfarande inte i någon styrelsen som du påstår, Stryelsesupleanter har ingenting att säga till om och har ingen täckningsrätt för bolaget. Föreslår att du ringer bolagsverket ingen. Tro tom en ändringanmälan inlämnad i ärendet.

Enda jag är inblanda in just nu , är att vara löneslav åt en företagsgrupp i den gamla ekonomin. Står fortfarande som innehavare på någon av det domäner som du rabblar upp, förövrigt är det andra som sköter det där idag.

Bolaget har förvisso kvar mitt efternamn som del i bolagsnamnet, men är väl knappas särskilt märvärdigt finns väl flera som har Andersson i bolagsnamnet utan att du är inblandad i deras bolaget?

Min repestation här på forumet är som privatperson och ingenting annat. Mina åsiker är mina privat uterifrån mina erfanheter om resp tjänster som olika bolag tillhandhåller, måhända inte alltid objektiva men vems åsikter är det? Jag står för mina åsikter om proinet, inte som påstådd delägare utan som brukare av deras tjänster. Jag använder en del andra webhotell också som jag tycker är bra, varför frågasätt inte dom åsikterna för?

That´s all.

htiawe 2007-12-21 17:11

Med risk för att fortsätta OT-tråden (den är ju fortfarande inte städad så det är bäst att jag snabbar mig) så känns det för mig, som hittils endast läst diskussionen, att klein verkar lite jävig. Inte konstigt att han gång på gång rekommenderar Proinet. Inget ont om dem men stundtals har det verkat lite knepigt.

Nicklas 2007-12-21 17:33

Klein, varför blanda sig i diskussionen om du har intresse i bolaget privatperson eller ej?

Citat:

Tycker det behövs lite motvikt emot alla muppar som hypar loopia osv.

:) nice att man är mupp om man ger loopia ett gott ord.

glennj 2007-12-21 19:20

Citat:

Ursprungligen postat av klein
Jag sitter forfarande inte i någon styrelsen som du påstår, Stryelsesupleanter har ingenting att säga till om och har ingen täckningsrätt för bolaget.


Sitter du i styrelsen eller inte?
Står du inskriven som styrelsesuppleant så sitter du i styrelsen, punkt.

Citat:

Ursprungligen postat av klein
Enda jag är inblanda in just nu , är att vara löneslav åt en företagsgrupp i den gamla ekonomin.

Ursäkta om jag inte hänger med, men vem jobbar du åt?

Frågeställningen är dock intressant. Får anställda till ett företag utala sig positivt och göra reklam för firman de jobbar för? (Personligen ser jag det som egenreklam, ägare eller ej)

Alpha 2007-12-21 19:52

hehe, kul det där med privata argument och företagsargument.. så då kan väl jag typ skriva i massa olika forum;

Köp alla tjänster ifrån Alpers Firma, det är bara mina privata argument absolut inte något att göra med mitt företag. (LoL)

Kul grej, som om man skulle kunna hoppa från privat till sitt företag... yee right.

klein 2007-12-22 07:57

Citat:

Originally posted by htiawe@Dec 21 2007, 18:11
Med risk för att fortsätta OT-tråden (den är ju fortfarande inte städad så det är bäst att jag snabbar mig) så känns det för mig, som hittils endast läst diskussionen, att klein verkar lite jävig. Inte konstigt att han gång på gång rekommenderar Proinet. Inget ont om dem men stundtals har det verkat lite knepigt.
Men jag har ingent med nämda bolag att göra förutom att fortfarande står som styrelsesuppleant och bolaget råkat ha mitt efternamn i det fullstädiga namnet, så har det varit sedan ett bra tag.

Jag rekomederade proinet innan uppköpet också. Men om man tycker det ser illa, så skall jag tigga ifrågan i framtiden.

Proinet är fortfarande en självstädigenhet inom O. & K. , man har egen telefon, man egen fax och man osv.

klein 2007-12-22 08:11

Citat:

Originally posted by Alper@Dec 21 2007, 20:52
hehe, kul det där med privata argument och företagsargument.. så då kan väl jag typ skriva i massa olika forum;

Köp alla tjänster ifrån Alpers Firma, det är bara mina privata argument absolut inte något att göra med mitt företag. (LoL)

Kul grej, som om man skulle kunna hoppa från privat till sitt företag... yee right.

Varför inte! Du måste ändå skilja äpple och päron. Hypar du din egna enskilda firma , då kan man frågasätta dina motiv. Men hypar du en egen juridiskperson , där man inte har några ekonomiska intressen i, så ser jag inga problem med det.

Hade jag hypat Sony Ericsson produkter, då hade ingen klagat, även om jag hade jobbat på LM Ericsson. Men nu råkade jag skriva något positivt om ett webhotell långt innan ens uppköpet var tilltänkt, för jag tycker tjänsten är bra. Och sedan har jag fortsatt i gamla vana, för min roll i nämda bolag är betydelös.

Men självklart kan en del tolkar det som att jag har ett järv förehållande som är svårt för mig att motbevisa i det här fallet, därav så får jag tigga i framtida trådar om proinet och o. & k. .

Som svar på en annan fråga i tråden.

Är man Styrelsesuppleant så sitter man inte i styrelsen. Så tolkar banken det, så tolkar jag det.

Det kan finnas andra tolkningar i den här frågan , men jag antar det som handlägger företagsärenden på banken, ändå är det som kan det här bättre än det flesta här på forumet.

Jag jobbar åt ett helt annat bolag, som inte har några intressen alls i webhotell branschen. Det sysslar inte ens med datorer förutom att använda dem som verktyg.

Därav har jag svarat på frågor och gett min bild och tolkning av det, om Ni vill tycka annat så är det upp till Er, men jag kommer inte bevaka den här tråden något mer. Eftersom det kan finnas tolkningar om att jag kan vara järvig ifrågan, och då är det upperbaligen ingalunda särskilt lämplig att jag har synpunkter om nämda bolag i framtida trådar.

Sludent 2007-12-22 10:58

Skulle något drastiskt (sjukdom/dödsfall) hända företagets ledamot så skulle ju du gå in som ledamot i egenskap av suppleant i bolaget, det är ju det dom är hela idén med att ha en suppleant.

yellow 2007-12-22 11:50

... och det räcker med betydligt mindre saker än så. Som styrelsesuppleant får man ju exempelvis rösträtt när en ordinarie ledamot är frånvarande av betydligt mildare skäl än dödsstraff och sjukdom. Det räcker att ledamoten är sen till mötet.

Självklart representerar man företaget som styrelsesuppleant.

Sludent 2007-12-22 12:28

Helt rätt!
Tänkte bara dramatisera det lite så man förstår att det är ett stort ansvar att vara suppleant.

jonny 2007-12-22 17:20

Citat:

Originally posted by klein@Dec 22 2007, 09:11

Varför inte Du måste ändå skilja äpple och päron. Hypar du din egna enskilda firma , då kan man frågasätta dina motiv. Men hypar du en egen juridiskperson , där man inte har några ekonomiska intressen i, så ser jag inga problem med det.

Som en av grundarna (förmodar jag) och som delägare har du väl ändå ekonomiska intressen även om du inte jobbar aktivt och uppbär lön inom bolaget?

Du skriver i alla fall inte att du sålt din andel av bolaget.

Hjalle 2007-12-22 23:50

Utan att störa den utomordentliga julstämningen och bli lite ontopic här så kan jag säga att jag har sidor liggandes på proinet och är väldigt nöjd med den support jag fått och de problem jag haft (jag har lyckats ställa till med en del) har lösts väldigt effektivt och Kjetil har hjälpt mig mycket. Och jag kan lova att jag varken är suppleant eller vd för något av företagen :P

Jonas 2007-12-23 07:51

Gisses... Ännu en såpa på WN :)

Skall bara hämta popcorn och sen sitta och vänta på denna spännande utgång :D

balinet 2008-01-01 02:04

Jag använder Proinet, fungerar bra, bra support...

jacobjs 2008-01-03 00:54

också nöjd med Proinet.

Enda problemet som jag har upplevt är det väl debatterade intrånget vilket orsakade en del nedtid men i övrigt, mycket bra tjänst.

Mvh Jacob


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson