WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Webbhotell 1 kr, .se-domän 1 kr (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=34035)

mynameisfredrik 2008-12-18 15:20

Saxat ifrån loopia.se

Citat:

Från att ha sänkt priset på .se-domänen från 139 kr till 29 kr, vidare till 9 kr, så pressar vi från och med idag kl 09:00 till imorgon kl 09:00 ner priset till 1 kr per .se-domän! Som om inte detta vore nog drar vi under samma period dessutom ner webbhotellspaketen till samma nivå. Du kan nu alltså registrera ett års webbhotell samt .se-domäner för 1 kr / st! Jo, du läste rätt.

Ett webbhotellskonto med tillhörande .se-domän går alltså loss på en grand total of 2 kr!

http://blogg.loopia.se/2008/12/18/webbhote...-se-doman-1-kr/

Passa på medans det är billigt!

AnOnYmUs 2008-12-18 15:56

Gottta love Loopia :)

Alto 2008-12-18 15:58

Sjukt bra erbjudande från Loopia på sistonde <3

BarateaU 2008-12-18 16:16

Locka tillbaka kunder kanske ;)

forngren 2008-12-18 16:19

De kanske har insett hur mycket deras upptid är värd i praktiken? ;)

tartareandesire 2008-12-18 16:33

Hm, det framgår ingenstans om man tillåts registrera mer än ett konto per kund?

robinb0bin 2008-12-18 16:34

Har redan köpt ett webbhotell och 4 domäner. Tänkte köpa lite mer när jag kommer hem.. Helt sjukt billigt ju! :)

BarateaU 2008-12-18 16:35

Se till att inte glömma säga upp hotellet i tid bara.

tartareandesire 2008-12-18 16:37

Citat:

Originally posted by BarateaU@Dec 18 2008, 17:35
Se till att inte glömma säga upp hotellet i tid bara.

Har en känsla av att Loopia kommer få det ganska hett om öronen om cirkus 9-11 månader.

robinb0bin 2008-12-18 16:41

Om man inte säger upp det i tid, är man tvungen att pröjsa då? Det borde väl bara avslutas, som det är med domäner?

tartareandesire 2008-12-18 16:43

Citat:

Originally posted by robinb0bin@Dec 18 2008, 17:41
Om man inte säger upp det i tid, är man tvungen att pröjsa då? Det borde väl bara avslutas, som det är med domäner?

Normalt sett inte. Läs alltid noga de avtal du tecknar, oavsett om det gäller lägenhet eller webbhotell.

jgabor 2008-12-18 17:09

Citat:

Originally posted by robinb0bin@Dec 18 2008, 16:41
Om man inte säger upp det i tid, är man tvungen att pröjsa då? Det borde väl bara avslutas, som det är med domäner?
Vad jag vet, så är det endast Binero och vi som är snälla nog att säga upp ett webbhotell automagiskt om man struntar i att betala fakturan. (Rätta mig gärna om jag har fel...)

tartareandesire 2008-12-18 17:15

Gah... Har aldrig använt Loopia som webbhotell tidigare utan enbart för domäner men tänkte jag kanske skulle köra en testperiod nu. Sagt och gjort. Väljer så en domän och uppgraderar till webbhotell. Då görs mitt konto genast om till ett webbhotellkonto. Inget konstigt med det.

Men..., kan jag nu bara söka efter och beställa ett enda domännamn åt gången? Då hade jag gärna avstått från webbhotelletkontot trots priset...

AnOnYmUs 2008-12-18 17:19

Citat:

Originally posted by tartareandesire@Dec 18 2008, 17:33
Hm, det framgår ingenstans om man tillåts registrera mer än ett konto per kund?
Det gick bra för mig iallafall. Ringde och kollade. Anledningen till att jag ville ha nytt webbhotellskonto var för att jag vill köra saker under Unix på det ena och andra saker under Windows.

JohnKarlsson 2008-12-18 17:41

Hmm, både Företags och Privatpaketen kostar 1kr om jag förstått det rätt. Då är man rätt osmart om man inte väljer företagspaketet eller?

tartareandesire 2008-12-18 17:43

Citat:

Originally posted by JohnKarlsson@Dec 18 2008, 18:41
Hmm, både Företags och Privatpaketen kostar 1kr om jag förstått det rätt. Då är man rätt osmart om man inte väljer företagspaketet eller?

Nja, det beror väl på. Vill man bara ha webbhotell i ett år så, visst =)

tartareandesire 2008-12-18 17:46

Citat:

Originally posted by tartareandesire@Dec 18 2008, 18:15
Gah... Har aldrig använt Loopia som webbhotell tidigare utan enbart för domäner men tänkte jag kanske skulle köra en testperiod nu. Sagt och gjort. Väljer så en domän och uppgraderar till webbhotell. Då görs mitt konto genast om till ett webbhotellkonto. Inget konstigt med det.
Men..., kan jag nu bara söka efter och beställa ett enda domännamn åt gången? Då hade jag gärna avstått från webbhotelletkontot trots priset...

Glöm min fråga. Loggar jag in via LoopiaDNS kommer jag visst fortfarande åt samma som tidigare. Eftersom det stod att kontot gjordes om och man även kunde köpa till domännamn där så antog jag att allt skulle finnas där nu...

jonny 2008-12-18 17:50

Citat:

Originally posted by JohnKarlsson@Dec 18 2008, 18:41
Hmm, både Företags och Privatpaketen kostar 1kr om jag förstått det rätt. Då är man rätt osmart om man inte väljer företagspaketet eller?

Vad vill du betala nästa år?

JohnKarlsson 2008-12-18 18:32

Citat:

Ursprungligen postat av jonny
Citat:

Ursprungligen postat av JohnKarlsson
Hmm, både Företags och Privatpaketen kostar 1kr om jag förstått det rätt. Då är man rätt osmart om man inte väljer företagspaketet eller?

Vad vill du betala nästa år?

Jo hängde med så långt, tänkte bara om det var något annat jag missat. Tack tack, får se hur jag gör ;)

evomedia 2008-12-18 18:34

jäkla konkurrans det var:P Binero kom igen 0kr på se domäner:D

Oskar G 2008-12-18 18:56

Citat:

Ursprungligen postat av JohnKarlsson
Hmm, både Företags och Privatpaketen kostar 1kr om jag förstått det rätt. Då är man rätt osmart om man inte väljer företagspaketet eller?

Det kostar ju nästan dubbelt så mycket år 2, men du kanske inte tänker ha det mer än 1 år?

Edit: Missade att det fanns en sida 2.


Citat:

Ursprungligen postat av BarateaU
Se till att inte glömma säga upp hotellet i tid bara.

Varför då? Vad är vitsen med att ha en hemsida/ett webbhotell i bara ett år? :P ...och förutom loopias förskräckliga mailproblem (som jag visserligen inte påverkades av) så tycker jag att de är en av de bästa leverantörerna i Sverige.

Interface 2008-12-18 22:25

Kom bara ihåg att Loopia ljuger om att dom inte har någon uppsägningstid, SÅ ÄR INTE FALLET!! DOM BLANDAR PÅ GAMMALT SKOJAR-MANÉR IHOP AVTALSTID OCH UPPSÄGNINGSTID! Se vad internetworld skriver om dem tex:

"Loopias mygel är helruttet""Loopia mygel är helruttet"

xpower 2008-12-18 22:29

Citat:

Originally posted by Interface@Dec 18 2008, 23:25
Kom bara ihåg att Loopia ljuger om att dom inte har någon uppsägningstid, SÅ ÄR INTE FALLET DOM BLANDAR PÅ GAMMALT SKOJAR-MANÉR IHOP AVTALSTID OCH UPPSÄGNINGSTID Se vad internetworld skriver om dem tex:
"Loopias mygel är helruttet"http://internetworld.idg.se/2.1006/1.110979


Ja, det va konstigt som Jimmie gillade och säga.
Är detta ändrat än?!

Interface 2008-12-18 22:30

Citat:

Ursprungligen postat av xpower
Citat:

Ursprungligen postat av Interface
Kom bara ihåg att Loopia ljuger om att dom inte har någon uppsägningstid, SÅ ÄR INTE FALLET DOM BLANDAR PÅ GAMMALT SKOJAR-MANÉR IHOP AVTALSTID OCH UPPSÄGNINGSTID Se vad internetworld skriver om dem tex:
"Loopias mygel är helruttet"http://internetworld.idg.se/2.1006/1.110979


Ja, det va konstigt som Jimmie gillade och säga.
Är detta ändrat än?

Nej.

tartareandesire 2008-12-18 22:35

Citat:

Ursprungligen postat av Interface
Citat:

Originally posted by -xpower@Dec 18 2008, 23:29
Citat:

Ursprungligen postat av Interface
Kom bara ihåg att Loopia ljuger om att dom inte har någon uppsägningstid, SÅ ÄR INTE FALLET DOM BLANDAR PÅ GAMMALT SKOJAR-MANÉR IHOP AVTALSTID OCH UPPSÄGNINGSTID Se vad internetworld skriver om dem tex:
"Loopias mygel är helruttet"http://internetworld.idg.se/2.1006/1.110979

Ja, det va konstigt som Jimmie gillade och säga.
Är detta ändrat än?


Nej.

Saxat ur Loopias avtalsvillkor för webbhotell:

Citat:

Abonnemanget upphör genom uppsägning. En uppsägning skall vara Loopia tillhanda senast samma dag som innevarande abonnemangsperiod löper ut. Om en uppsägning inte inkommer inom denna tid löper abonnemanget vidare enligt föregående abonnemangsperiods längd.
Får i övrigt påpeka att det i sig inte är speciellt märkvärdigt att ha en uppsägningstid. Loopia har aldrig försökt lura kunder utan det har hela tiden varit tydligt påpekat i avtalsvillkoren.

Interface 2008-12-18 22:43

"Får i övrigt påpeka att det i sig inte är speciellt märkvärdigt att ha en uppsägningstid. Loopia har aldrig försökt lura kunder utan det har hela tiden varit tydligt påpekat i avtalsvillkoren."

Om det inte vore så att dom själva gått ut med att dom slopat uppsägningstiden, dom gjorde det bla för att hänga på utvecklingen som Binero startade. Läs artikeln i Internetworld, finns flera om ämnet. Eller ännu bättre; mejla eller ring Loopia och ställ den enkla frågan; har ni någon bindningstid? Svaret du kommer att få är; nej, vi har ingen bindningstid. Dom kommer absolut inte att upplysa dig om att dom har en egen definition av ordet bindningstid. Mygel helt enkelt.

tartareandesire 2008-12-18 22:51

Citat:

Originally posted by Interface@Dec 18 2008, 23:43
"Får i övrigt påpeka att det i sig inte är speciellt märkvärdigt att ha en uppsägningstid. Loopia har aldrig försökt lura kunder utan det har hela tiden varit tydligt påpekat i avtalsvillkoren."
Om det inte vore så att dom själva gått ut med att dom slopat uppsägningstiden, dom gjorde det bla för att hänga på utvecklingen som Binero startade. Läs artikeln i Internetworld, finns flera om ämnet. Eller ännu bättre; mejla eller ring Loopia och ställ den enkla frågan; har ni någon bindningstid? Svaret du kommer att få är; nej, vi har ingen bindningstid. Dom kommer absolut inte att upplysa dig om att dom har en egen definition av ordet bindningstid. Mygel helt enkelt.

Den där artikeln är 1 ½ år gammal. Läs nuvarande avtalsvillkor istället för att skriva en massa strunt.

Interface 2008-12-18 22:54

Jag förstår att jag framstår som en rättshaverist, men saken är den att jag flera gånger hört mig för angående bindningstid och då fått samma enkla svar att dom absolut ingen bindningstid har. Men det är inte endast det som gjort mig förbannad, utan även deras sätt att hantera saken har varit dålig, tex så bestrider jag fakturan på webbhotellet, vad tror ni följden blir? Jo att jag inte kommer åt mina domäner i dns kontot, med andra ord; dom kör med utpressning, jag kommer alltså inte åt mina domäner överhuvudtaget om jag inte betalar fakturan för webbhotellet, och jag som trodde att det trots allt var två skilda saker! Det handlar om ungefär 20 domäner, inga skitdomäner för 1kr utan domäner som jag värdesätter och haft ett par år som jag inte kommer åt om jag inte betalar en faktura som jag bestridit och som alltså gäller för webbhotell, inte domäner!

Interface 2008-12-18 22:56

Det är du som pratar strunt tartareandesire, inget har ändrats sen dess, samma avtalsvillkor då som nu, tycker du kan skippa din dryga ton.

tartareandesire 2008-12-18 23:04

Citat:

Originally posted by Interface@Dec 18 2008, 23:56
Det är du som pratar strunt tartareandesire, inget har ändrats sen dess, samma avtalsvillkor då som nu, tycker du kan slopa din dryga ton och istället sätta digin i vad det hela handlar om.

Jag är inte dryg, jag bara påpekar att du tydligen inte läst avtalsvillkoren och uppenbarligen har personliga skäl till att svartmåla Loopia. Det är mycket möjligt att de kan ha gjort något fel i ditt fall men det vet vi inget om och det har inget alls med denna tråd att göra. Kan du inte lösa ditt ärende med Loopia så kan du ju alltid skapa en egen tråd om detta.

Om du fortfarande inte har läst nuvarande villkoren så gör det här:

Loopias avtalsvillkor

Och här är det senaste webbhotelltestet från Internetworld (där det även konstateras att Loopia ändrat sig på just denna punkt):

Internetworlds webbhotelltest

Interface 2008-12-18 23:12

Tartareandesire,
Loopias avtalsvillkor känner jag väl till vid det här laget, jag läste dem även när jag skaffade webbhotellet, saken är den att Loopias halvofficiella löfte om slopande av uppsägningstid skedde under min avtalstid och jag försäkrade mig om att detta gällde även mig vilket gjorde att jag inte "planerade" min uppsägning utan tänkte att det tar jag när den dagen kommer. Ditt inlägg ser jag som innehållslöst, vad är det du vill ha sagt? Läste du artikeln överhuvudtaget?

oloflolof 2008-12-18 23:16

Köpte ett par domäner.

Väldigt billigt, 1kr! :)

evomedia 2008-12-18 23:34

drygt att man bara kan köpa 5 åt gången eller är det jag som är helt blåst och inte ser vart man kan köpa fler åt gången?

mynameisfredrik 2008-12-19 01:55

Citat:

Originally posted by CTSMEDIA@Dec 19 2008, 00:34
drygt att man bara kan köpa 5 åt gången eller är det jag som är helt blåst och inte ser vart man kan köpa fler åt gången?

jag fick fram så med när jag skulle beställa. En gräns bör det bara men för 5st åt gången är för lite

Interface 2008-12-19 02:48

Jaha, så tog admin (Clarence) bort min avatar "Loopia suger" efter klagomål från "flertalet mot din (min avatar) under kvällen, och även från moderatorsgruppen". Ni vetvilka ni är,verkar inte vidare högt i tak här på Wn, antar att det har med annonspengar att göra, hej och hå.... Jag tycker iaf det är ett väldigt konstigt agerande från Loopia att vägra mig tillträde till mina domäner när tvisten handlar om en faktura angående webbhotell, får man göra så?

Jake.Nu 2008-12-19 02:54

Den som har flest kunder 9 mars 2009 vinner..

Conny Westh 2008-12-19 07:31

Citat:

Originally posted by robinb0bin@Dec 18 2008, 17:41
Om man inte säger upp det i tid, är man tvungen att pröjsa då? Det borde väl bara avslutas, som det är med domäner?
Det är i princip bara tidningsprenumerationer och försäkringar som normalt sägs upp med automatik när man slutar att betala. I de flesta andra fall måste man som kund ta ett aktivt beslut och göra en "oficiell" uppsägning. Detta gäller allt ifrån jobb, hyror, webbhotellkonton, och de flesta övriga avtal.

Waterflow 2008-12-19 07:51

För att beställa flera domäner på en gång loggar man in på LoopiaDNS och väljer sedan Köp nytt domännamn under Extratjänster. Det tog ett tag innan jag hittade det igår. Gränsen går nog vid 100, 126 var för många, 92 fungerade.

Erik Stenman 2008-12-19 10:07

Jag passade på att gå upp lite tidigare i morse så att jag skulle kunna beställa när systemet förhoppningsvis var uppe igen.
Men så mycket blev det inte. Kanske ett trettiotal, jag hittade inte bulk-funktionen.

Dimme 2008-12-19 10:16

Hade köpt det om inte nästa år kostar typ 1000 kr eller nått...


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson