WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Hur går sidor som pizza.nu ? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=37839)

mkj 2009-07-10 09:47

ex www.pizza.nu

man kan söka sin närmaste pizzeria & beställa hemkörning mm.

pizza.nu lär ju ta en viss % på beställningar gjorda via sajten.

Vet att liknande var med på Dragons Den förut...då gällde det i UK.

Nån som har koll på hur sidor som denna går?

AnOnYmUs 2009-07-10 11:49

Det undrar jag med. Är det lönsamt för pizza-butikerna? Hur får dom beställningen? SMS?

Fredrik-s 2009-07-10 12:37

Jag läste någon artikel, vart kommer jag inte ihåg
Citat:

Originally posted by AnOnYmUs@Jul 10 2009, 11:49
Det undrar jag med. Är det lönsamt för pizza-butikerna? Hur får dom beställningen? SMS?

Jag läste en artikel, vart kommer jag inte ihåg, att pizzeriorna fick i "avtalet" en liten skrivare, liknande kvittomaskin, som skriver ut när det kommer beställningar via internet. Där kan pizzabagaren sedan läsa vad som beställts, baka och köra ut.

Crille 2009-07-10 13:10

Vad ja sett hos en pizzeria som ja besökte så kikade dom i en laptop som stod fint på en hylla och sen började dom göra lite fler pizzor. Fast de kanske inte har nåt med pizza.nu att göra.

wiB 2009-07-10 13:26

Citat:

Originally posted by kidcactus@Jul 10 2009, 13:10
Vad ja sett hos en pizzeria som ja besökte så kikade dom i en laptop som stod fint på en hylla och sen började dom göra lite fler pizzor. Fast de kanske inte har nåt med pizza.nu att göra.

Låter ju jättehygieniskt.. Kladda på en laptop och sedan baka en pizza :)

tartareandesire 2009-07-10 13:49

Citat:

Ursprungligen postat av wiB
Citat:

Ursprungligen postat av kidcactus
Vad ja sett hos en pizzeria som ja besökte så kikade dom i en laptop som stod fint på en hylla och sen började dom göra lite fler pizzor. Fast de kanske inte har nåt med pizza.nu att göra.

Låter ju jättehygieniskt.. Kladda på en laptop och sedan baka en pizza

Nu är väl kanske inte pizzerior kände för god hygien? =) Sedan förstår jag inte riktigt varför det skulle vara ohygieniskt med en laptop i pizzerian?

http://onlinepizza.se/ finns ju också, det startades härifrån (Linköping) men vet inte riktigt hur mycket de tjänar, har gått hyfsat iaf tror jag.

xpower 2009-07-10 14:57

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:

Originally posted by -wiB@Jul 10 2009, 13:26
Citat:

Ursprungligen postat av kidcactus
Vad ja sett hos en pizzeria som ja besökte så kikade dom i en laptop som stod fint på en hylla och sen började dom göra lite fler pizzor. Fast de kanske inte har nåt med pizza.nu att göra.

Låter ju jättehygieniskt.. Kladda på en laptop och sedan baka en pizza


Nu är väl kanske inte pizzerior kände för god hygien? =) Sedan förstår jag inte riktigt varför det skulle vara ohygieniskt med en laptop i pizzerian?

Troligtvis av samma skäl att man inte få ha mobiler eller något annat med sig när man jobbar med kött i fabrik t.e.x. (Scan eller danish crown te.x.)

rhdf 2009-07-10 14:59

Jag är lite nyfiken på om Pizza.nu och onlinepizza samarbetar.
kollar man tex i Uppsala så går det att beställa från samma pizzeria på båda sidorna. jag vill gärna inte tro att pizzerian har 2 system som det trillar in beställningar ifrån

kalasboll 2009-07-10 15:04

Citat:

Originally posted by tartareandesire@Jul 10 2009, 13:49
Sedan förstår jag inte riktigt varför det skulle vara ohygieniskt med en laptop i pizzerian?

Kanske av det enkla skälet att tangentbord samlar på sig otroliga mängder med smuts och bakterier?

Jimpsson 2009-07-10 15:04

Citat:

Originally posted by rhdf@Jul 10 2009, 14:59
Jag är lite nyfiken på om Pizza.nu och onlinepizza samarbetar.
kollar man tex i Uppsala så går det att beställa från samma pizzeria på båda sidorna. jag vill gärna inte tro att pizzerian har 2 system som det trillar in beställningar ifrån

Jag har för mig att det är samma ägare? Vet inte varför jag tror det men jag måste ha hört/läst det.
Men sist när jag använde pizza.nu så var det onlinepizza loggan på mitt kvitto.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson