WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Getupdated vill sälja Crystone (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=31314)

Eidron 2008-08-21 10:29

Citat:

Internetmarknadsföringsbolaget Getupdated vill sälja dotterbolaget Crystone. Ett bud ligger redan från Mattias Kaneteg - i dag huvudägare och vice vd på Getupdated. Om inget högre bud dyker upp inleds förhandlingar med Kaneteg.
Källa: http://www.idg.se/2.1085/1.175233

AndreasKrohn 2008-08-21 11:28

Kanske borde vi skramla ihop pengar här på WMN och köpa crystone tillsammans :)

Rvn 2008-08-21 11:36

Varför ska vi köpa ett bolag som har i princip sämre rykte än b-one (om det nu går?)?

AndreasKrohn 2008-08-21 11:37

Vi kunde i alla fall inte göra läget värre, tänk positivt.

Xamda 2008-08-21 11:50

Vacker tanke...

I sann kollektivistisk anda skulle man kanske kunna åstadkomma underverk.

patrikweb 2008-08-21 11:57

Citat:

Originally posted by Rvn@Aug 21 2008, 11:36
Varför ska vi köpa ett bolag som har i princip sämre rykte än b-one (om det nu går?)?

För kundernas skull? Är ju kunderna som är värda något resten kan man bara slänga och lägga ner direkt.

Westman 2008-08-21 11:58

Det kan väl inte bli så dyrt om man sak tro på alla elaka tungor. Räcker en tia var? ;)

Skämt åsido så kan det vara Crystones smala lycka att bli fristående igen. Om Kaneteg får igenom köpet till ett bra pris så har han nog en hel del som han vill göra som inte har blivit gjort under GU:s vingar.

jonny 2008-08-21 12:00

Kan vi inte samla in pengar för att köpa och lägga ner det? ;)

Är det inte Kanteg som ligger bakom att det gått som det gått med bakvägen in på börsen och allt.

Ingen som har koll på storleken på budet?

Milad 2008-08-21 12:17

Binero köper upp Crystone? :)

Magnus_A 2008-08-21 12:55

Crystone har varit till salu ett bra tag nu och ingen villig köpare har anmält sig. Nu får huvudägaren rycka in och lösa ut bolaget. Men varför kan man inte låta det ligga kvar?

Xamda 2008-08-21 13:09

För att allt börjar knaka i fogarna kanske och det gäller att rädda vad som räddas kan...?

Internet Sweden 2008-08-21 13:20

Det finns väl säker en bra förklaring till varför Phonera drog sig ur avtalet att köpa Crystone..
Nån som har en susning?

Lumax 2008-08-21 13:35

Citat:

Originally posted by Internet Sweden@Aug 21 2008, 13:20
Det finns väl säker en bra förklaring till varför Phonera drog sig ur avtalet att köpa Crystone..
Nån som har en susning?

"Enligt Henric Wiklund, vd på Phonera, var det osäkerhet kring priset som gjorde att man inte ville fullfölja affären."
Källa: http://www.idg.se/2.1085/1.137213

Timofey 2008-08-21 17:37

Alltid något misstänksamt kring Getupdated :blink:

ztream 2008-08-21 20:58

Jag vill sälja mina bättre begagnade kalsonger, men det är ingen som visat intresse. Kanske ska göra en barter med Getupd?

http://i174.photobucket.com/albums/w...brief_safe.jpg

clonix 2008-08-21 22:43

fyfan för dej dan :P har sett många bilder på wn men den där var Gross :P haha

Milad 2008-08-21 23:20

Nu känns det som jag får ta och försvara Crystone med tanke på att jag är kund där.

Vad är det som är så dåligt med de egentligen? Jag har haft det ca ett år nu och visst var det strul när de slog sig ihop med neno men nu verkar det funka fint igen. Är det någon här som har ett konto hos de och inte är nöjd med de?

Lumax 2008-08-21 23:25

Jag har ingen aning om hur Crystones siffror ser ut, men rent tekniskt är det väl ett välrustat och modernt hosting-företag?

citrusen 2008-08-21 23:31

Citat:

Originally posted by Milad@Aug 21 2008, 23:20
Nu känns det som jag får ta och försvara Crystone med tanke på att jag är kund där.

Vad är det som är så dåligt med de egentligen? Jag har haft det ca ett år nu och visst var det strul när de slog sig ihop med neno men nu verkar det funka fint igen. Är det någon här som har ett konto hos de och inte är nöjd med de?

Jag hade ett konto hos dem, men det slutade med att crystone stängde alla portar på servern då de fick intrång i burken nonstop. Sedan dess har jag förlovat mig med Beniro.

Spindel 2008-08-22 00:12

Citat:

Originally posted by ztream@Aug 21 2008, 20:58
Jag vill sälja mina bättre begagnade kalsonger, men det är ingen som visat intresse. Kanske ska göra en barter med Getupd?


Hur mycket pengar är det i ena kalsongen och ingår de i priset?

ztream 2008-08-22 05:47

5 amerikanska dollar i ena och en burrito i den andra. Allt ingår.

palmik 2008-08-22 20:15

hurra för crystone

Finnmera 2008-08-23 08:24

Citat:

Originally posted by palmik@Aug 22 2008, 20:15
hurra för crystone
Stackars kille säger jag bara

clonix 2008-08-23 09:15

Tycker inte alls synd om honom!
Hans läxa blev att se till att ha EGNA backuper på det han håller på med!

(Ja visst buhu snyft buhu Crystone SKULLE tagit backup osv osv. men det går inte att lägga HELA skulden på dom för det eftersom han själv tydligen inte hade backuper värda namnet)

När ska folk lära sig tänka?!?

Om han nu har massa förlorad inkomst bla bla...
så istället för att skriva och grina i sin blogg så borde han ta den tiden
och skapa EGNA fungerande backuprutiner.

jimmie 2008-08-23 09:31

Citat:

Ursprungligen postat av Finnmera
Citat:

Ursprungligen postat av palmik

Stackars kille säger jag bara

Sen läser man vidare på killens blogg

Citat:


Efter att Crystone slarvat bort vår data och vi flyttat till Bahnhof väntade jag en vecka och beställde sedan en kopia av backuppen från Bahnhof. Syftet var att kontrollera att säkerhetskopierande verkligen skedde. Det visade sig att säkerhetskopiering hade skett men av fel filer. Bahnhof rättade till felet och en vecka senare gjorde jag om kontrollen. Då fungerade allt.

Hade jag kontrollerat vår första leverantör Crystone istället för att lita på deras ord hade jag sparat tid, sluppit ångest och haft 150 000 kronor mer på kontot. Hade jag inte kontrollerat att säkerhetskopieringen fungerade hos vår andra leverantör Bahnhof hade vi kunnat råka ut för samma jobbiga situation en gång till. Förtroende är bra, kontroll är bättre.

Sista meningen är verkligen dagens sanning. När det kommer till affärskritisk information är det trust no one som gäller. Bara senaste veckan har man läst om liknande situationer hos Diino och Ipeer.

Finnmera 2008-08-23 10:27

Citat:

Originally posted by clonix@Aug 23 2008, 09:15
Tycker inte alls synd om honom!
Hans läxa blev att se till att ha EGNA backuper på det han håller på med!

(Ja visst buhu snyft buhu Crystone SKULLE tagit backup osv osv. men det går inte att lägga HELA skulden på dom för det eftersom han själv tydligen inte hade backuper värda namnet)

När ska folk lära sig tänka?!?

Om han nu har massa förlorad inkomst bla bla...
så istället för att skriva och grina i sin blogg så borde han ta den tiden
och skapa EGNA fungerande backuprutiner.

Måhända att det är naivt att inte kolla att rutinerna funkar så som man betalar för samt fixa ytterliggare backup på kritisk information (exempelvis att de bränner ner datan på Dvd och postar den till honom), men jag tycker ändå det är synd om killen.

Och han har ju som man ser på bloggen lärt sig av det som hände förutom att han bloggade om det.

Mickee 2008-08-23 11:25

Citat:

Förtroende är bra, kontroll är bättre.
jimmie tack för att du påpekar jag beställde precis en backup från våran hostingleverantör för att testa.

Uppmanar alla med affärskritisk data hos sina leverantör att göra ett test av backup!

En dum man lär inte av sina misstag, En klok man lär av sina misstag, En vis man lär av andras misstag.

BoISaren 2008-08-23 20:29

Står mer på deras hemsida.

http://www.getupdated.se/Nyheter/Getupdate...g-av-Crystone-/

Ingo 2008-08-23 21:36

Har även hört att man nu även är på jakt efter någon som är intresserad av att köpa Pippi tältet som finns uppställt i deras lokaler. ;)

http://www.crystone.se/om-crystone/blogg/n...tone-del-1.aspx

Deras filsofi är "Väldigt mysigt. Väldigt roligt. Väldigt annorlunda. Väldigt konstigt."


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson