WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Matrecept (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=22328)

end 2007-07-18 14:38

Har gjort om min sida mat-recept.com med wordpress. Vad tycks?

Just nu är det mycket seo med den. Har lite tid kvar på den innan jag tröttnar (20h gräns), vad bör göras?

Spindel 2007-07-18 14:54

Snygg! Det enda jag saknar är bilder på maträtterna.

melin 2007-07-18 14:55

jag gillar den - förutom en detalj ochdet är polkagrisen i toppen.. den passar inte riktigt in tycker jag

Ny sida bland favoriterna :D

allstars 2007-07-18 15:23

snyggt.
smaken är kanske som baken men jag hade istället tyckt det var bra att i översikten visa bara visa maträttinfo först och vid klick så visa hela receptet.
Detta för att det blir mindre scrollning på översikten.

JacobTallberg 2007-07-18 16:18

Ser riktigt läcker ut. Tycker dock precis som melin att randen högst upp på sidan är överflödig.

jihoakim 2007-07-18 16:21

är det inte lite konstigt av er/dig att kräva att alla som vill skicka in egna receptet måste ha en egen hemsida?

en e-postadress har dom flesta.. men en egen hemsida är det nog färre som har.

Lundmark 2007-07-18 17:19

Ser snyggt ut, men jag saknar för- och efterrätter som en kattegori.

MrHandley 2007-07-18 17:42

Som andra sagt, bilder på maträtten och att du skippar polkagrisen.

Skulle gärna se tidsåtgång för att laga rätterna och en gradering på hur komplicerade de är, samt lite bättre sökmöjligheter. (sök på ingredienser/typer till exempel)

Det var flera rätter som det lämnats kommentarer på som gick till andra bloggar med några eller bara ett inlägg som länkade tillbaka. Ser fult ut och gjorde mig irriterad.

jonny 2007-07-18 23:36

Jag skulle gärna se, dels bilder på maträtten och dels en beskrivning av maträtten i sig. Kanske något i stil med "fantastiskt god milkshake med smak av vanilj och apelsin", och så kanske en länk till det faktiska receptet. Tror det går att fixa som standard med wordpress som är ett riktigt trevligt verktyg när man satt sig in i det.

Jag tror nog också att sidan skulle se renare och mer tilltalande ut om du tog bort "polkagrisranden". Den drar till sig en massa onödig uppmärksamhet.

Vet inte om det bara är min firefox som buggar ur, men det finns ordentligt med tomrum efter sista receptet och innan "nästa sida"-länken.

Kanske kan du också tona ner den gröna färgen längst ner på sidan lite.

Jag stör mig på ikonen du använder under länkar. Den tycker jag är ful.

Det är lite detaljer kvar att justera, sen blir sidan riktigt bra.

end 2007-07-19 12:26

Tack för alla idéer!

1. Polkagrisranden ska bort. Ser nog bättre ut utan den, samt att det blir mer space.
2. Bilder på maträtterna. Ja, det ska nog vara möjligt på en del. Möjligen att man börjar uppifrån för de mest besökta rätterna och lägger in bilder till dem.
3. Krav på hemsida. Sedär, den texten är fel då inskickningen inte kräver hemsida rent tekniskt. Den ska bort.
4. Saknar för- och efterrätter som en kattegori. Ja, det kanske vore bra att ha.
5. Tidsåtgång och svårighetsgrad blir nog lite maffigt att lägga in, får nog bli i nästa version. Sökmöjligheter på ingredienser ska finnas med google söken.
6. Länkar ikonen ska ses över, bilder i kategorierna bredvid recept vore inte fel nej, tona ner gröna längst ner, ok.

Puh de blev en del. Lite dålig timning att man ska iväg och sola hela helgen!


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson