WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Loopia + Crystone sammankopplas med högerextremism (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=19191)

Helix 2007-02-08 16:54

Tror det var denna Johan: www.metapedia.se

Johan H 2007-02-08 18:04

Jag ser inga grova saker där? Viss, de har info om Robert Aschberg m.m. men de har även wikipedia och susning m.fl. ?

Titta bara snabbt.
Är journalisten som skrev i DN av judiskt börd själv?

blixtsystems 2007-02-08 19:56

Måste hålla med om att det är usel journalistik av DN.
Citat:

Samtidigt som minneshögtiden pågår riktar en ny generation av högerextremister attacker mot människor av judisk börd.
Kollade igenom lite på sidan och ser inga attacker mot individer.
Visst innehåller sidan en högerextrem vinkling som kanske inte faller mig i smaken, men vi har väl yttrandrefrihet fortfarande?
Jag hittade i.a.f. inget som såg ut att vara hets mot folkgrupp, och att nämna att Ashberg har judisk börd kan väl knappast vara ett brott?

Sånt här tjafs och publicitet tror jag bara ger högerextremister vatten på sin kvarn och hjälper dem att få anhängare. Skulle tro att antingen är Christoph Andersson bara korkad eller så har en ett dolt högerextremt agenda.

PRQ 2007-02-08 20:45

Otroligt kass artikel - dåligt korrläst och med ett antal rena faktafel.

Dessutom hävdar människan på fullaste allvar att grundlagsskyddet av siten underminerar yttrandefriheten! Så - yttrande och tryckfriheten ska alltså inte få användas för att publicera kontroversiella åsikter? Om det är någon som är yttrandefrihetens dödgrävare så är det snarast sådana människor som artikelförfattaren. Är detta representativt för den svenska journalistkårens respekt för den tryckfrihet som möjliggör deras arbete?!


Visst - nazism, rasism, och xenofobi är riktigt otäcka saker. Men censur springer snarare nassarnas ärenden. "Titta på oss - vi är martyrer, och det vi har att säga är så sant att PK-etablissemanget inte kan göra annat än att försöka tysta ner det!"

Max 2007-02-08 20:50

Citat:

Originally posted by Johan H@Feb 8 2007, 17:47

DN ägs av....

Vad menar du?

autosvar 2007-02-08 21:16

Citat:

Ursprungligen postat av Max
Citat:

Ursprungligen postat av Johan H
DN ägs av....

Vad menar du?

Bonnier gissar jag åsyftas. Se b onnier .se

Tobab 2007-02-08 21:32

Märkligt att tro att Bonnier bestämmer vilka nyheter som ska finnas i DN. Nyhetsredaktionerna brukar vara väldigt självständiga.

autosvar 2007-02-08 21:47

Citat:

Originally posted by Tobab@Feb 8 2007, 22:32
Märkligt att tro att Bonnier bestämmer vilka nyheter som ska finnas i DN. Nyhetsredaktionerna brukar vara väldigt självständiga.
Nej givetvis har du rätt men den insikten har knappast den fördomsfulle. Däremot kan ju en enskild journalist mer eller mindre öppet propagera för sin sak. Och när känslorna tar över det rationella så blir det lika dålig argumentation åt båda hållen. Korkad retorik rakt igenom.

nudie 2007-02-08 23:21

Är det lagligt att metapedia bara rent utsagt snor wikipedias design rakt av?

Johan H 2007-02-08 23:39

Citat:

Originally posted by Tobab@Feb 8 2007, 22:32
Märkligt att tro att Bonnier bestämmer vilka nyheter som ska finnas i DN. Nyhetsredaktionerna brukar vara väldigt självständiga.
Sök på google,

finns en del citat från Jan guillou från när han jobba på
en av deras tidningar. Du skulle bli förvånad.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson