WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Officiella CJ-tråden. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=16841)

CJ-Team 2006-10-13 15:07

Officiella CJ-tråden.
 
Se alla affiliateprogram hos Commission Junction.

Tjena Sverige

Det är med stor glädje som vi meddelar att Commission Junction har kommit till Sverige.

Commission Junction är global ledare inom affiliate marketing och ingår i Valueclick familjen som även inkluderar PriceRunner med flera.
Vi är väldigt glada över att lansera i Sverige, efter månader av förberedelse. Vi ser fram emot att träffa och jobba med många av er, under de kommande månaderna och framöver.

Ett av våra aktuella program är Ellos som satsar mycket på onlineförsäljning . En fördel för dig som affiliate är möjligheten att djuplänka till en specifik produkt, då Ellos har hela sitt sortiment i en produktkatalog. Ellos betalar 6% per genomfört köp.

Andra spännande program som vi har är:

Tradera
Pokershopping
PriceRunner
Lensway
Tidningsbutiken
Spreadshirt.


Fler annonsörer kommer att komma inom kort.

Har du några frågor eller bara vill säga hej, maila gärna till oss på [email protected]

Vi tänkte att detta skulle bli den officiella CJ tråden här på Webmasters Network, så att här går det bra att ställa frågor och komma med förslag.

Med vänliga hälsningar

Jonathan Forster Development Director, Europe
Heikki Jungell Head of Sales, Nordic
Ida Gustafsson Account Development Manager
Andreas Ahlenius Account Representative, Intern

grazzy 2006-10-13 15:22

Välkommna! :D

Om jag redan har ett internationellt konto, behöver jag då skapa ett nytt?

CJ-Team 2006-10-13 15:26

Tack!

Du behöver inte göra det, men om du vill ha dina betalningar insatta på ett svenskt konto måste du göra det.

Spindel 2006-10-13 15:31

Tjenare CJ-Team

Har ni några spelrelaterade annonsörer? Letar efter annonsörer i form av TV- och datorspel.

Thomas 2006-10-13 15:31

Välkommna!

Kommer ni kräva av era annonsörer att dom har minst en flash-annons i varje populärt format när ni kommit igång?

Citat:

Originally posted by grazzy@Oct 13 2006, 15:22
Om jag redan har ett internationellt konto, behöver jag då skapa ett nytt?
Hittade länkarna via

( http://se.cj.com/ ) -> Get Links -> Additional Search Options -> Language /Advertiser's Targeted Area = Sweden.

Glöm inte att ange WN i övrigfältet när ni ansöker om det finns nåt ;)

CJ-Team 2006-10-13 15:58

Citat:

Originally posted by Spindel@Oct 13 2006, 15:31
Tjenare CJ-Team
Har ni några spelrelaterade annonsörer? Letar efter annonsörer i form av TV- och datorspel.

Hej spindel
Vi har ett flertal stora svenska annonsörer på väg in, även inom CD/DVD/GAMES. Håll utkik här efter nya uppdateringar.

mellow 2006-10-13 16:50

Trevligt att ni kör igång i Sverige. Kan man annonsera med era engelska annonsörer på sin engelska siter och ändå få utbetalt i svenska kronor på sitt bankkonto?
Jag fick felmeddelandet när jag försökte ansöka om ett konto att clearingnumret måste vara fyra siffror (mitt clearingnummer på swedbank är femsiffrigt).

CJ-Team 2006-10-13 17:00

Citat:

Originally posted by mellow@Oct 13 2006, 16:50
Trevligt att ni kör igång i Sverige. Kan man annonsera med era engelska annonsörer på sin engelska siter och ändå få utbetalt i svenska kronor på sitt bankkonto?
Jag fick felmeddelandet när jag försökte ansöka om ett konto att clearingnumret måste vara fyra siffror (mitt clearingnummer på swedbank är femsiffrigt).

Hej mellow
Har du ett svenskt konto hos oss går det bra att få utbetalningen i SEK på svenskt bankkonto.
Prova att strunta i den sista siffran i clearingnumret, funkar inte det så hör av dig till oss.

MST2005 2006-10-13 18:31

Synd att sidan inte är på svenska.

Inte för att jag har emot sidor som är på engelska men det är lättare att läsa på svenska än på engelska.

FredrikMH 2006-10-13 20:33

Kul att även dem största har hittat till Sverige :)

Timofey 2006-10-13 21:36

Citat:

Originally posted by MST2005@Oct 13 2006, 18:31
Synd att sidan inte är på svenska.
Inte för att jag har emot sidor som är på engelska men det är lättare att läsa på svenska än på engelska.

Ja, ni på CJ borde översätta den svenska delen.

martineden 2006-10-15 16:23

Willkomme.

CJ-Team 2006-11-09 11:15

Hej allihopa

Vi har en massa nya spännande program som kommer att gå live närsomhelst.

Har du en stor contentsida?

Kontakta oss, för vi har ett mycket luktrativt erbjudande just nu, för dig som har en stor site med många besökare eller användare.

Är duktig på PPC eller på e-mail marketing ?

Vi har även stora annonsörer som efterfrågar duktiga affiliates med kunskap om sökordsmarknadsföring och e-mail marknadsföring på den svenska marknaden.

Hör av er till oss på [email protected] för mer information

hans99 2006-11-13 13:43

Det här skulle ju kunna vara något.

CJ-Team 2006-12-13 15:11

Hej alla webmasters

Vi har fått in ett antal mycket intressanta annonsörer för er att jobba med.
Det finns självklart tusentals andra utländska program, det är bara att logga in och se om ni hittar något som passar.

Som vanligt är ni alltid välkomna att höra av er med frågor eller förslag antingen här i forumet eller via email.

Mvh Commission Junction
[email protected]

Relakks
Gör det möjligt för dig att vara anonym på internet.
Användare kan köpa månads och årsabonnemang.
Relakks betalar:
9 kr för ett månadsabonnemang
90 kr för ett årsabonnemang

PriceRunner
Är Sveriges största prisjämförelsesite med 380 000 unika besökare i veckan.
Här finns möjlighet att djuplänka till specifika produkter eller kategorier.
PriceRunner betalar:
1 SEK för klick ut till återförsäljare med direktlänk
4 SEK för klick ut till återförsäljare med direktlänk (Bredband, Bläck & toner och Kontaktlinser)

Youpark
Säljer mobile content som till exempel spel och program till mobiltelefoner.
Youpark betalar:
10% - 15% av ordervärdet

Ginza
Ginza är ett av marknadens starkaste varumärke och säljer bland annat cd skivor, dvdfilmer och tvspel. Missa inte chansen att tjäna provision under julhandeln.
Ginza betalar:
4%-6% av ordervärdet

Spreadshirt
Denna butik ger kunderna möjlighet att skapa kläder, gåvor och accessoarer med valbara motiv och texter till så gott som vilket tema som helst
Spreadshirt betalar:
27% av ordervärdet

Andra program
Skype har just nu ett bra erbjudande med upp till 25% provision eller 15 USD för en Wifi-telefon. Banners och länkar finns på olika språk.

Ellos har gott om erbjudanden för den som vill fynda julklappar. Tipsa dina besökare och tjäna 6%!

Thomas 2006-12-15 14:10

Ställde en fråga precis när ni drog igång ang era kunders annons-matrial.

Personligen tycker jag att allt annonsmatrial är under all kritik, annonsmatrialet är den absolut viktigaste delen i att lyckas med en kampanj och det har man inte spenderat tio minuter på. Samtidigt kan ett välgjort annonsmatrial motivera webmastern att publisera en annons där erbjudandet i sig kanske inte verkar så lönsamt.

Har ni nån utarbetad plan hur ni skall utbilda era kunder till att satsa pengar på annonsmatrialet? Så ni kan komma ikapp era konkurrenter vad det gäller denna biten?

CJ-Team 2006-12-15 15:38

Hej Thomas

Vi kräver inte av annonsörerna att de ska erbjuda flash men rekommenderar dem att använda så stort utbud av annonsmaterial som möjligt. Vi tar tacksamt emot feedback om annonsmaterial så att vi kan vidarebefordra det till våra annonsörer.

Maila oss gärna på [email protected] om ni har några specifika önskemål om annonsmaterial så kan vi kommunicera det till annonsörerna.

Med vänliga hälsningar
Commission Junction

CJ-Team 2006-12-19 16:43

Hej

Just nu har vi ett extra bra erbjudande från Relakks med 50% högre ersättning.
Erbjudandet kommer att gälla fram tills 31 januari.

Vad är Relakks?
Relakks gör det möjligt för dig att vara anonym på internet.
Användare kan köpa månads och årsabonnemang.

Relakks nya ersättning blir:
13.50 kr för ett månadsabonnemang
135 kr för ett årsabonnemang

Passa på nu då ersättningen är extra bra.
Vill du ha hjälp med att komma igång så kontakta gärna oss på [email protected]

Mvh Commission Junction

CJ-Team 2006-12-20 09:49

”Mode, inspiration och shopping på nätet i ny form”

Det nya svenska klädesmärket Stella Kei lanserar äntligen en unik och egen webbshop.
www.stellakei.com kommer Stella Kei att erbjuda sina besökare utvalda exklusiva märken till vettiga priser i en inspirerande modemiljö.

I ett samarbete med Commission Junction skall Stella Kei Store marknadsföras i Sverige och i Skandinavien.

Som affiliate i Stella Kei’s partnerprogram kan man ta del av det designade, interaktiva och snygga markandsföringsmaterial för Stella Kei Store på nätet. De ger sina affiliates ett unikt och designat marknadsföringsmaterial.

Affiliates kan posta textlänkar, bilder och designade flash-banners på sin hemsida eller blogg, ju mer försäljning deras sajt genererar ju mer pengar tjänar de. Stella Kei betalar 10% av hela ordersumman för varje beställande kund som en affiliate skickar till Stella Kei Store.

Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor eller funderingar kring hur Stella Kei’s affiliateprogram funkar eller hur du promotar varumärket på bästa sätt.

MVH Commission Junction

MST2005 2007-01-10 11:37

Skulle inte skada att det stod på svenska också med tanke på att alla inte kan engelska.

CJ-Team 2007-01-15 16:35

Citat:

Originally posted by MST2005@Jan 10 2007, 12:37
Skulle inte skada att det stod på svenska också med tanke på att alla inte kan engelska.

Vi har sett att det finns ett behov för det och vi håller på att se över hur vi kan lösa det på ett smidigt sätt som möjligt . Vi tackar så mycket för alla förslag på förbättringar ni kommer med.

Mvh CJ

CJ-Team 2007-01-23 11:45

Hej affiliates,

Nu lanserar vi ett nytt spännande program:

Insplanet startade 1999 och har fram till idag hjälpt mer än 460 000 kunder att hitta och byta försäkringar inom privatförsäkringsområdet.
När en kund vill göra en jämförelse på en försäkring gör de en förfrågan till Insplanet. För varje sådan förfrågan som kommer via er får ni ersättning.

Insplanet har en segmenttrappa med ersättningar på 7-9 kr per genomförd förfrågan.

Mvh CJ

kabelkultur 2007-01-25 06:53

Hej.

Jag rekommenderade er till en av våra kunder och fick sen höra att de inte kunde registrera sig med Swedbanks företagskonto via er hemsida.

Om det stämmer borde ni kanske överväga att ge den möjligheten framöver.

Mvh pa

CJ-Team 2007-01-25 09:15

Citat:

Originally posted by kabelkultur@Jan 25 2007, 07:53
Hej.
Jag rekommenderade er till en av våra kunder och fick sen höra att de inte kunde registrera sig med Swedbanks företagskonto via er hemsida.
Om det stämmer borde ni kanske överväga att ge den möjligheten framöver.
Mvh pa

Hej pa

Om man tar bort den sista siffran i clearing nummret så ska det gå bra.
Tex 4545-9 då struntar man i 9an.

Mvh CJ

CJ-Team 2007-01-25 09:39

Publishertävling!

Vi skriver just nu för att vi har en publishertävling på gång! Från 1 februari till sista februari 2007 får ni en lott för var 50 SEK i publisherprovision som ni skapar genom ett nordiskt program! Förstapriset är 3000 SEK och en hemlig vinst! CJs antal leads och sales ökar snabbare och snabbare just nu så låt oss jobba ihop för att utnyttja den här möjligheten!

Använd ert vanliga konto eller om ni inte har något gå in på vår site och skapa ett.


Lycka till!!

Mvh CJ

boena 2007-01-25 11:57

Jag har grova problem med att förstå CJ... När jag listar annonser så får jag upp allt utom svenska annonsörer... Och sen har jag letat runt i hela sajten men inte hittat var jag kan ändra lösenord... Någon som vet vad jag gör för fel???

CJ-Team 2007-01-25 13:51

Citat:

Originally posted by boena@Jan 25 2007, 12:57
Jag har grova problem med att förstå CJ... När jag listar annonser så får jag upp allt utom svenska annonsörer... Och sen har jag letat runt i hela sajten men inte hittat var jag kan ändra lösenord... Någon som vet vad jag gör för fel???


Hej boena,

När du listar alla annonsörer kan du välja Additional Search Options. Sedan väljer du Sweden under "Advertiser's Targeted Area" . Du kommer då att få upp svenska annonsörer men även internationella som vill sälja i Sverige. Om du undrar över tävlingen så gäller den dessa annonsörer.

eBay / Tradera, inkClub (UK), Lensway, Pokershopping, PriceRunner, Spreadshirt NO, Spreadshirt SE, Tidningsbutiken, Relakks, Youpark / Mobileweaver, Ginza, Stella Kei store och Insplanet,


Ändrar lösenord gör du under fliken Account>user settings och sedan edit.

Hoppas denna info hjälper annars hör gärna av dig så hjälper vi dig.

Mvh CJ
08-562 103 58

Twilight Zound 2007-01-28 09:11

Hmmm
Hej...Efter ett litet söknings resultat på google hittar man adressen
www. cj. com och klickar man på den skriker SSP i högan sky...
Har ni nån adress som inte är fylld med SpyWare...

CJ-Team 2007-01-29 11:23

Citat:

Originally posted by Twilight Zound@Jan 28 2007, 10:11
Hmmm
Hej...Efter ett litet söknings resultat på google hittar man adressen
www. cj. com och klickar man på den skriker SSP i högan sky...
Har ni nån adress som inte är fylld med SpyWare...

Testa gärna www.cj.com, den ska inte ha några Spyware.
Mvh CJ

Daniel29 2007-01-29 23:02

Har problem med att Stella Keis länkar inte funkar.
Får följande fel:
IABPWG error '80040001'

CaptureSession failed for http://www.stellakei.com/es/bounce.asp

//global.asa, line 16

CJ-Team 2007-01-31 09:31

Citat:

Originally posted by Daniel29@Jan 30 2007, 00:02
Har problem med att Stella Keis länkar inte funkar.
Får följande fel:
IABPWG error 80040001
CaptureSession failed for http://www.stellakei.com/es/bounce.asp
//global.asa, line 16



Hej Daniel,

Kan du maila oss på [email protected]
Vi behöver ditt CID och vilka länkar du använder.

Tack

Mvh CJ

CJ-Team 2007-01-31 12:24

Try&Buy kampanj från Relakks tills den 22 feb!

Relakks erbjuder nu en leadkampanj där kunden får testa på tjänsten gratis i 5 dagar.
För varje som testar får ni 4.50 SEK och dessutom får ni ytterligare 9 SEK(månadsabonnemang) eller 90 SEK (årsabonnemang) för de som konverterar till en betalande kund. Mer info om deras tjänst hittar ni på www.relakks.com

Oavsett om ni har en content site eller jobbar med sponsrade länkar på sökmotorerna är detta ett riktigt bra erbjudande då Relakks tillåter brand bidding.

Har ni frågor så skriv dem här eller skicka ett email.

Lycka till

Mvh CJ

CJ-Team 2007-03-06 09:39

Air France går live!

Vi kan nu meddela att vi lanserar ett nytt exklusivt program för Air France.
Ersättningarna ser ut enligt följande:

standard: 50 kr
fler än 10 bokningar på 1 mån: 75 kr
fler än 30 bokningar på 1 mån: 100 kr

Vinn 2 tur och retur biljetter till valfri Air France destination!
Air France kommer att ha en tävling under mars månad där man får 1 lott per 5 sålda bokningar. Ju mer ni tjänar desto bättre chans har ni att vinna.

Lycka till i tävlingen och ansök gärna till programmet med en gång!

Tveka inte att höra av er om ni behöver något.
Mvh Cj

CJ-Team 2007-03-15 10:53

7 nya program!

Nu har vi lanserat nya inkClub program på följande marknader:

Sverige
Norge
Danmark
Finland
Tyskland
Frankrike

Jobbar ni med search eller email marketing så är detta ett utmärkt tillfälle att testa på andra marknader än den svenska.

Dessutom lanserar vi även Sembo som säljer diverse olika resor.
Sembo betalar:

Bokad flygresa: 80 SEK
Hotellbokning: 140 SEK
Paketresa: 150 SEK

Ansök nu och tveka inte att höra av er till oss på CJ om ni skulle ha några frågor.

Mvh CJ

CJ-Team 2007-03-27 09:24

Adobe Lanserar Creative Suite 3!

Adobe står nu inför sin största lansering någonsin. Den mycket omtyckta creative suite serien utökas och Adobe har valt att exklusivt jobba med Commission Junction för att driva försäljning via affiliates.

Adobe jobbar gärna med contentsidor, search affiliates och email affiliates.

Adobe betalar hela 8-15% av ordervärdet.

Det här är en mycket bra chans för er att tjäna pengar så tveka inte att ansöka nu.

Tveka inte att kontakta oss om ni skulle ha några frågor.

Lycka till

Mvh CJ

CJ-Team 2007-04-04 15:41

Nu lanserar vi Beautyplanet!

Idag på förmiddagen startade vi ett nytt program med Beautyplanet.
Beauty Planets affärsidé är att erbjuda dig det bästa inom kosmetika och parfym från välkända internationella varumärken, men till avsevärt lägre priser än i vanliga butiker.

Ersättning:
8% kommission beräknas på inkl. moms försäljning vilket motsvarar 10% av exkl. moms ordervärde.

Ansök nu!

mindgem 2007-04-24 22:59

Jag försökte registrera mig på CJ och stötte på flera problem som inte gör ett bra första intryck.

Förutom att sidan fortfarande är på engelska och att det tog ett gäng klick att ens hitta var du registrerar dig. Ni måste vara intresserade av att använderar hittar registreringen så fort som möjligt.

Jag som Svensk måste välja ett alternativ som endast är tillgänglig för US:
* Tax Classification
Required for U.S. publishers
VAT Number
-----------------------
När jag alltså väljer ett av valen här så blir det ju fel och jag kan inte välja att inte välja något alternativ. Ping pong.

Jag får inte ange ett svenskt clearingnummer utan formuläret tvingar mig att ange 4 siffror vilket vi inte har. Det finns emellertid någon sorts avskalning med detta om man hör av sig till sin bank men det är ett gissel.
Nu när jag fick ett FEL i formuläret pga mitt clearing nummer så kan jag inte rätta till det för det valet har plötsligt försvunnit. Va?

Hur ska jag kunna rätta till detta formulär?
http://www.georgesbraque.se/images/cj.png

Timofey 2007-04-25 00:21

Citat:

Originally posted by mindgem@Apr 24 2007, 22:59
...
Nu när jag fick ett FEL i formuläret pga mitt clearing nummer så kan jag inte rätta till det för det valet har plötsligt försvunnit. Va?

Har stött på detta fel. Klicka på rullistan och välj "Swedish Direct Deposit" igen, trots att det redan står där, då dyker formulärets del upp igen!

P.s. Jag tycker att registreringen var övurhuvudtaket väldigt svår och jag funderade flera gånger att lämna sidan under registreringen.
Om man bara vill komma igång, varför måste man ange bankuppgifter?

CJ-Team 2007-04-25 11:31

Hej,

Beklagar att du upplevt sign upen som krånglig.

VAT number är obligatoriskt och skrivs:
SEorgnummer01

Angående clearingsnummret så antar jag att du har Swedbank och du kan du strunta i sista siffran. T.ex 1234-5, då tar du bort femman.

Hör gärna av dig om du har fler bekymmer eller frågor.

Mvh Andreas
08 562 103 58

mindgem 2007-04-25 17:03

Citat:

Originally posted by CJ-Team@Apr 25 2007, 11:31
Hej,
Beklagar att du upplevt sign upen som krånglig.
VAT number är obligatoriskt och skrivs:
SEorgnummer01
Angående clearingsnummret så antar jag att du har Swedbank och du kan du strunta i sista siffran. T.ex 1234-5, då tar du bort femman.
Hör gärna av dig om du har fler bekymmer eller frågor.
Mvh Andreas
08 562 103 58



OK, nu är jag registrerad och klar. Ska bara skicka iväg pappret.

Jag måste ju säga att USA ligger 1000 år efter i pappersarbete. Vem har FAX eller använder snigelmail nu för tiden? tss, tss. Jag måste leta upp något antikvariat för att skicka in kontraktet.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson