WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny Fax till Loopia? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=30478)

robertsson 2008-07-11 10:47

Är det någon som har en fungerande fax över som skulle vilja skänka den till Loopia? Deras nuvarande är så värdelös så 80% av alla fax dit försvinner.

Denna vecka är jag uppe i 3 försvunna fax.

sioustis 2008-07-11 10:48

Använd inte fax till Loopia då? Kör med post & e-post istället det fungerar mycket bättre..med loopia då :)

fredrik-loopia 2008-07-11 11:38

Citat:

Originally posted by robertsson@Jul 11 2008, 09:47
Är det någon som har en fungerande fax över som skulle vilja skänka den till Loopia? Deras nuvarande är så värdelös så 80% av alla fax dit försvinner.

Denna vecka är jag uppe i 3 försvunna fax.

För förbättrad hantering och ökad spårbarhet av fax har vi sedan en tid tillbaka gått över till en digital faxtjänst. Med den kan vi bland annat ta emot flera fax parallellt, något som inte gick tidigare. Alla inkommande fax lagras i en faxlogg samt skickas som e-post till vår kundtjänst. Om ett av dessa e-postmeddelanden, mot förmodan, försvunnit så går det alltså att få fram faxet från faxloggen.

Om du har möjlighet att skicka in tidpunkt, nummer du faxade till, samt avsändande faxnummer till [email protected] så kan de kontrollera vår faxlogg (har du fått en leveransrapport på ditt fax så skall det finnas där) och således hjälpa dig med det ärende du faxat in.

Det låter således mycket underligt att tre fax skulle försvunnit denna vecka. Om så är fallet måste vi givetvis undersöka detta, men vi vore mycket tacksamma om du har möjlighet att hjälpa oss med detta genom att e-posta in informationen ovan.

robertsson 2008-07-11 12:14

Citat:

Originally posted by sioustis@Jul 11 2008, 10:48
Använd inte fax till Loopia då? Kör med post e-post istället det fungerar mycket bättre..med loopia då

Senast jag skickade rekommenderat så tog det över 2 veckor innan dom hämtade ut brevet, det fanns ingen på kontoret som hade behörighet att signera rekommenderade brev på posten.

sioustis 2008-07-11 12:15

Skicka med vanlig post då så har dom det dagen efter du postat det ? :P

Helix 2008-07-11 12:39

Visst har de problem, vilket jag fick erfara förra vecka också. Men efter ett försök till fixade man domänbytet på 3 dagar, så jag var ändå imponerad och tacksam!!

Brukar annars använda vanlig post, vilket alltid fungerar ...

robertsson 2008-07-11 12:47

Har man gjort en överlåtelse på 50.000 kr så har man inget lust att lägga det i en anonym brevlåda. Man vill gärna få nån slags kvitto så minskar risken avsevärt att det försvinner.

se7en 2008-07-11 13:01

Fax - vad är det?

Till alla IT entreprenörer: Ser ni inte behovet? E-post är bra men saknar underskriftsmöjlighet. Utveckla en tjänst för signering av E-post. Kanske nåt plugin till Adobe Acrobat där man får en penna och skriver på med musen. Gör det nu så jag slipper faxen. Blir galen snart!!

Edit: Ovan idé har jag inget patent på. Så kör du!

jonny 2008-07-11 13:26

Citat:

Originally posted by robertsson@Jul 11 2008, 12:47
Har man gjort en överlåtelse på 50.000 kr så har man inget lust att lägga det i en anonym brevlåda. Man vill gärna få nån slags kvitto så minskar risken avsevärt att det försvinner.

Det duger väl med en kopia eftersom det ändå ska faxas till .SE

Å andra sidan om du betalar 50 000 för domänen kanske du kan vända dig till ett ombud med mer service även om de tar en hundring eller två mer än Loopia då?

robertsson 2008-07-14 18:20

Idag har jag scannat och skickat med MAIL 10 domänöverlåtelser till Loopia. Vi får se hur det går :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson