WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   WN-träff i Stockholm (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=35585)

Mattias 2009-03-08 10:42

Räkna in min röst för Stockholm.

Charlie 2009-03-08 11:07

Kul att se att här finns engagemang för ett mer aktivt nätverk.

Var inte rädd att höra med kollegor och vänner om de vill hänga på. Att träffa wn-människor är alltid kul, men det blir så mycket värdefullare av att ha fler kategorier av webbentreprenörer med.

Jag har för övrigt hittat en lokal för ett första evenemang. Skulle det dröja innan vi hittar ett datum som passar tillräckligt många för en större träff, skulle jag föreslå att vi som kan sätter oss på en bar någon dag.

Magnusfaldt 2009-03-08 11:58

Tanken är god att träffas vid några öl o utbyta ider, sunpunkter etc...
Bättre med en stor tårta att dela på :)

scrdj 2009-03-08 12:13

Kan tänka mig att komma.

studiox 2009-03-08 12:49

Citat:

Originally posted by Davve@Mar 7 2009, 00:28
Saken är den att i andra nätverk träffas folk från många olika branscher. Här finns det mest folk som tjänar pengar på samma saker, alltså konkurrerar med varandra på ett eller annat sätt.
Kan vara det som är orsaken, många vill inte berätta om sina affärer eller dela med sig av idéer som du säkert märker i många inlägg.

Ja det finns säkert många som tycker visitkort här :-)

Men det är mycket vanligt att man nätverkar i SAMMA bransch. Ta "mediabaren" som Resumé anordnar. Carrier Round the table är en annan som Interxion anordnar, bara en massa konkurrenter i lite större digniteit, TeliaSonera, BT, Telenor, TDC etc .

Men bara för man träffas så behöver man ju inte prata om sina kunder.

Joel Falck 2009-03-08 13:34

Jag träffas gärna i Stockholm!

aDonis 2009-03-08 15:37

Jag är sugen men bor i göteborg och känner mig för ung i webmaster-stadiet för att kunna tillföra något, kommer ni diskutera saker på elitnivå? Buhu!

Magnus_A 2009-03-08 16:45

Fixar gärna till en repris på WN-ölen förra året, lägger ut datum i så fall och samma sunkhak som förut.

Örebroarna har en regelbunden webblunch som verkar intressant, kanske någon kan berätta om hur det fungerar och så. Kanske går att ordna i Stockholm också? Det ena behöver inte utesluta det andra.

pokerstjärna 2009-03-08 16:51

Citat:

Originally posted by Charlie@Mar 8 2009, 11:07
Kul att se att här finns engagemang för ett mer aktivt nätverk.

Var inte rädd att höra med kollegor och vänner om de vill hänga på. Att träffa wn-människor är alltid kul, men det blir så mycket värdefullare av att ha fler kategorier av webbentreprenörer med.

Jag har för övrigt hittat en lokal för ett första evenemang. Skulle det dröja innan vi hittar ett datum som passar tillräckligt många för en större träff, skulle jag föreslå att vi som kan sätter oss på en bar någon dag.

Då är BNI något för dessa personer :)

SweCat 2009-03-08 17:53

Citat:

Ursprungligen postat av pokerstjärna
Citat:

Ursprungligen postat av SweCat
Tyvärr så har jag haft svårt att träffas då Sundsvall där jag finns är rätt långt från Stockholm och Göteborg där jag har för mig att träffarna varit.

Vill någon nätverka i lilla Sundsvall så är jag helt klart för idén. Men att planera in ett Stockholmsmöte har för min del varit för svårt då för mycket pockar på uppmärksamhet.

Så alla ska komma till sundsvall? det tar 40 min med flyg :)

Jag menade snarare att vill någon nätverka i Sundsvall som redan finns här så gör jag gärna det, jag vet att det är dubbelt så svårt att få folk att åka norrut som söderut av någon anledning :D

Det nätverkande jag menade var alltså vill någon nätverka utöver Stockholmsträffen så skrik gärna till så kan vi träffas.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson