WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Köp & Sälj (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   System för snapback (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=26500)

Decibel 2008-01-21 22:26

Denna riktar sig väl till ombud i första hand.

Snapbacksystem säljes härmed, användes bl.a. på JX tidigare, EN kopia kommer säljas.
(en till finns ute hos ett annat ombud, de använder den dock inte aktivt mot kunder och har enbart nyttjanderätt på systemet, de äger det inte)

GUI + backend finns, lätt att ändra färger/logo o.s.v.
Backend lite föråldrad då IIS ändrat vissa rutiner men grunderna finns.
Kan köras i olika agressivitet vid registreringarna. (normal/vip)
Stöd för flera samtida IIS-ombud.
ÅF-stöd påbörjat, 70% klart.

Lättast vore om de som är intresserade tar kontakt för telefondemo eller liknande.
Kodat i PHP och backend körs tills viss del bashkod / php.

OBSERVERA!
För att systemet skall fungera krävs det att ni har avtal med IIS för att kunna skicka elektroniska registreringar, detta system fungerar således inte för dig som slutanvändare!

Prislapp: 15.000kr inkl.moms.
I samband med försäljningen överlåter jag äganderätten på systemet och jag kommer inte längre ha kvar källkoden.

(eller bud, då flera visade sig intresserade, dock ingen långvarig auktion)

Ara 2008-01-24 12:30

Citat:

Originally posted by Decibel@Jan 21 2008, 23:26
I samband med försäljningen överlåter jag äganderätten på systemet och jag kommer inte längre ha kvar källkoden.

Hur kan du garantera det?

tartareandesire 2008-01-24 12:57

Citat:

Ursprungligen postat av Ara
Citat:

Ursprungligen postat av Decibel
I samband med försäljningen överlåter jag äganderätten på systemet och jag kommer inte längre ha kvar källkoden.

Hur kan du garantera det?

Det finns en liten sak som kallas avtal.

Decibel 2008-01-24 13:04

Citat:

Ursprungligen postat av Ara
Citat:

Ursprungligen postat av Decibel
I samband med försäljningen överlåter jag äganderätten på systemet och jag kommer inte längre ha kvar källkoden.

Hur kan du garantera det?

Om du är ett ombud och har intresse i systemet och fundersam på den juridiska lösningen kring äganderätten så översänd ditt ombuds-id per PM så får du del av den lydelsen ;)

Ara 2008-01-24 13:14

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:

Originally posted by -Ara@Jan 24 2008, 13:30
Citat:

Ursprungligen postat av Decibel
I samband med försäljningen överlåter jag äganderätten på systemet och jag kommer inte längre ha kvar källkoden.

Hur kan du garantera det?



Det finns en liten sak som kallas avtal.

Det fattar väl jag med att det finns.

Det jag menar är ju bara att det är omöjligt som köpare att kontrollera att det efterföljs.

Inte för att jag misstror någon, tänkte mer om det fanns något "standard" sätt att lösa det på.

tartareandesire 2008-01-24 13:41

Citat:

Ursprungligen postat av Ara
Citat:

Originally posted by -tartareandesire@Jan 24 2008, 13:57
Citat:

Originally posted by -Ara@Jan 24 2008, 13:30
Citat:

Ursprungligen postat av Decibel
I samband med försäljningen överlåter jag äganderätten på systemet och jag kommer inte längre ha kvar källkoden.

Hur kan du garantera det?


Det finns en liten sak som kallas avtal.


Det fattar väl jag med att det finns.
Det jag menar är ju bara att det är omöjligt som köpare att kontrollera att det efterföljs.
Inte för att jag misstror någon, tänkte mer om det fanns något standard sätt att lösa det på.

Du kan väl aldrig som köpare vara säker på att källkoden inte säljs till andra? Du kan ju dock bevisa lagbrott om överträdelse upptäcks.

Ara 2008-01-24 14:10

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:

Originally posted by -Ara@Jan 24 2008, 14:14
Citat:

Originally posted by -tartareandesire@Jan 24 2008, 13:57
Citat:

Originally posted by -Ara@Jan 24 2008, 13:30
Citat:

Ursprungligen postat av Decibel
I samband med försäljningen överlåter jag äganderätten på systemet och jag kommer inte längre ha kvar källkoden.

Hur kan du garantera det?


Det finns en liten sak som kallas avtal.


Det fattar väl jag med att det finns.
Det jag menar är ju bara att det är omöjligt som köpare att kontrollera att det efterföljs.
Inte för att jag misstror någon, tänkte mer om det fanns något standard sätt att lösa det på.



Du kan väl aldrig som köpare vara säker på att källkoden inte säljs till andra? Du kan ju dock bevisa lagbrott om överträdelse upptäcks.

det va ju just det jag menade.

eliasson 2008-01-24 15:14

...och det vore rent sagt dumt om ett företag, där det även framgår ett avtal, fortsätter att sälja ett sådant system. Nu pratar vi inte om Kalle P13 som ville sälja sin sockersöta sida till Pelle P12, utan företag med förhoppningsvis en del moral.

tartareandesire 2008-01-24 15:40

Citat:

Originally posted by eliasson@Jan 24 2008, 16:14
...och det vore rent sagt dumt om ett företag, där det även framgår ett avtal, fortsätter att sälja ett sådant system. Nu pratar vi inte om Kalle P13 som ville sälja sin sockersöta sida till Pelle P12, utan företag med förhoppningsvis en del moral.

Jo, alla företag är ärliga och skrupelfria....

Ara 2008-01-24 16:07

Citat:

Originally posted by eliasson@Jan 24 2008, 16:14
...och det vore rent sagt dumt om ett företag, där det även framgår ett avtal, fortsätter att sälja ett sådant system. Nu pratar vi inte om Kalle P13 som ville sälja sin sockersöta sida till Pelle P12, utan företag med förhoppningsvis en del moral.
tänkte mer att dom skulle använda det själva, inte sälja.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson