WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   E-kommers (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Diverse frågor om e-butik (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=32924)

DirtyDog 2008-10-30 18:08

Måste först bara be om ursäkt om jag ställer en dum fråga. Har sökt på forumet men inte hittat något bra svar.

Har funderingar på att sälja diverse varor via nätet, e-butik. Dessa saker säljs inte via nätet i nuläget, endast via fåtal butiker i Sverige. Varorna importeras och säljes i dessa butiker, ca 4-5 butiker per storstad. Tror att det finns chans att själv börja sälja dessa varor, via nätet. Har inte hört någon som sagt att dom inte tycker om dessa varor. Tror att det finns en potentiall att tjäna pengar på detta.

Vill helst inte lägga en massa pengar på att binda upp mig genom olika avtal för e-butk, betallösningar etc...

Jag är ute i nuläget efter ett företag som inte har månadskostnader för betallösningen, själva e-butiken kan jag tänka mig att betala en fast månadskostnad för. Helst med så liten bindningstid som möjligt.

Vad rekomenderar du?

Måste man teckna ett avtal med sin bank för att kunna ta emot betalningar via kort? Eller finns det något företag som erbjuder denna tjänst utan att man skriver på ett jättelångt avtal?

Tips på vilka företag som erbjuder en att sätta upp en e-butik, helst med så låg avgift som möjligt.

Tez 2008-10-30 18:43

Ja, du måste ha ett avtal med banken för att kunna ta emot kortbetalning. Dessutom måste du ha ett avtal med exv DIBS eller BABS. Ingen av dessa är särskilt dyra eller svåra att avsluta, så det är inget att oroa sig för. Men de ställer vissa krav på företaget de ska ingå avtalet med, så man ska inte ta det för självklart att man ens blir accepterad.

isakonline 2008-10-30 19:06

Skulle fixa så e-shopen har möjlighet för payson. Då kan kunden betala med kort eller via sin internet bank. Funkar perfekt för mig !

AndreasBlomquist 2008-10-30 23:32

Ja, Payson funkar ju. Certitrade har ingen månads- eller årsavgift utan endast en installationsavgift. Du behöver inget eget inlösenavtal med någon av ovanstående aktörer.

Davve 2008-10-31 00:32

Problemet med Payson är att man slussas vidare till deras sida, det är inte så bra att behöva skapa ett nytt konto för att betala.

AndreasBlomquist 2008-10-31 00:49

Nu använder jag inte Payson själv men har handlat från just butiken som "isakonline" driver och inte behövde jag skapa något konto för att betala via Payson..

DirtyDog 2008-10-31 12:17

Tackar för alla tips. Ska börja ringa runt till olika företag.

Trevlig helg på er alla

Bara jag 2008-10-31 13:13

Textalk webshop är nog något för dig.

DirtyDog 2008-10-31 13:26

Tackar för tipset Bara jag. Tittade på den och den verkar lovande för mig att prova.

Littlefinger 2008-11-03 14:06

Hej,

Vi använder också textalk, det är smidigt med inbyggd kortbetalning. Den stora nackdelen med textalk är att butiken ligger på deras server och inte under ens egna domän.

Tycker också det är lite dyrt med 3% plus 3kr på alla transaktioner. Vad betalar ni?


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson