Visa ett inlägg
Oläst 2006-04-10, 22:56 #7
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Pucken
Citat:
Originally posted by -tartareandesire@Apr 10 2006, 22:33
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Är inte självklart, varför tror du många kanaler kör spritreklam via utlänska bolag och likande?
Du kommer gå under dom lagarna servern står hos, även om det kommer bli svårt att komma åt dig när du befinner dig i sverige.
Det stämmer bra. Hur mycket besvär de är villiga att göra sig är nog relaterat till överträdelsens grad men det går ju att få en person avstängd från webbhotellet vilket kanske inte är så kul.... Varför ska man bryta mot lagar från första början? =)

Eftersom jag på den webbplats jag kommer driva kommer att låta människor ladda upp filer och vill därför veta vilka risker jag tar genom detta. Eftersom det inte är möjligt att kontrollera alla filer i realtid (på samma sätt som det inte är möjligt att kontrollera allt som skrivs på ett forum i realtid) så finns alltid en liten risk att jag blir polisanmäld före jag hinner radera det olagliga materialet ifråga.
Och jag tror knappast att jag slipper undan genom att helt sonika radera det olagliga materialet efter att jag fått information om polisanmälan mot mig, eftersom det skulle innebära att människor skulle kunna inneha exempelvis olicenserade skjutvapen hemma, och om personen ifråga blir polisanmäld är det bara att sälja vapnet vidare eller kasta bort det. Helt lagligt. Sådana kryphål tror jag inte existerar i lagen.
Jag tror inte att du blir polisanmäld utan att först ha blivit tillsagd att ta bort bilderna ifråga. Har du någon form av funktion där man kan anmäla osmakliga / olagliga bilder så minskar du risken ytterligare. Annars råder jag dig att ta upp frågan med en jurist och / eller webbhotellet.

Såvida det inte handlar om enorma mängder så skulle du (eller utvalda medlemmar) ju kunna godkänna uppladdade bilder innan de visas.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat