|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
|
Brickshop, i regel håller jag med dig på de flesta punkterna du tar upp, däremot så känner jag igen mig som leverantör när man måste kriga för att få kunden att förstå att hans idé (i ditt fall menar jag den grafiska biten) är....skit. Sist fick jag med mycket svett och tid övertala en kund att en rosa logotyp inte är det bästa för denne. Tyvär så blev kompromissen så dålig att jag kunde kasta ännu en referens i papperskorgen (kunden blev dock mycket nöjd).
Du måste förstå att du köper kunskap, inte bara arbete. Vill du ha någon som bara "jobbar" så finns det Indier, balter och studenter för en billig peng.
Problemet med layout(grafik) är att "alla kan" och alla har åsikter (ofta baserade på noll erfarenhet). Teknik är oftast mer konkret: fungerar, fungerar inte... det går alltså att mäta resultatet på ett annat sätt.
Även då du tycker att mycket layouter därute på webben ser ut som färdiga templates så är en snygg template bättre än en unik, men inte så tilltalande, layout.
Sen kanske man bör växa i brallorna med kundbas och hyggligt orderflöde innan man slantar upp för en uppgradering av siten, dvs du kan börja med gratislösningar och vid ett senare skede byta till ett skräddarsytt system som passar dina behov bättre.
|