Visa ett inlägg
Oläst 2007-02-13, 10:40 #35
Thors avatar
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 547
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Thors avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 547
Citat:
Originally posted by Max@Feb 12 2007, 11:44
Appropå Posten så var det ett - tycker jag - klockrent debattinlägg i cs i fredags (tror jag det var)
http://computersweden.idg.se/2.139/1.94881
Att använda USAs post i exemplet är dock väldigt missvisande... US Postal Service har inte gått med vinst sedan Benjamin Franklin satt som postmästare, dvs ca 220 år sen... Så anledningen till att US Postan kan erbjuda så låga portokostnader är att amerikanska staten går in och täcker upp förlusterna i företaget... Men dock håller jag med om att de har rätt servicekänsla i företaget... Svenska posten vill egentligen inte ha några kunder...

Samtidigt som de vill höja portokostnaderna så vill de dra ner på servicen. Nästa steg är ju att alla ska he postbox nere i porten så att brevbäraren slipper springa i trappor. OK, låter inte allt för farligt, man passerar ju ändå boxen när man kommer hem från jobbet/skolan/whatever... Men, vad blir nästa steg? Alla får postbox på postkontoret, så att brevbärarna slipper bära den tunga posten... Steget efter det är väl att vi själva sorterar och leverar brevet samtidigt som vi betalar 20kr i porto till posten...
Thor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat