Visa ett inlägg
Oläst 2004-06-28, 22:13 #8
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Jag gav mig in i detta redan 2001, ett gott försök, vi hade rejäla servrar, fruktansvärt bra uppkoppling och bla EA, Abit, och AMD vid vår sida.
Det gick aldrig, det finns inga pengar i serveruthyrning för servrar, du måste hyra så äckligt mycket transfer för att komma ner på bra priser, då spelservrar drar mycket mycket trafik.

Sen ska du ha bra priser mot kund också, och när du står och betalar 15-20.000 per månad för rackplats och 100 (riktiga) mbit så är det svårt att hyra ut en halv server för nån hundring i månaden. 2001 hade vi Dual AMD MP1800+ maskiner med mycket ramminne och snabba diskar, vi hade generellt sett 4-5 HLDS igång per maskin, det blir väldigt dyrt per process.

Självklart, priserna kan variera, men något så viktigt som spelservrar måste placeras centralt och med god konnektivitet, nå webcows funkar inte, långt ifrån. (som exempel).
(Sen att det finns fåntrattar som envisas med att köra spelserver där lämnar jag därhän, ska du köra seriöst, ha rejäla saker rätt igenom)

Har du ens räknat på vad en hlds med 14 lirare tar per timme i trafik ? vi snackar inte GB per månad utan snarare TB om du har ett par.

Jag har gjort mitt försök, vill andra prova är det klart det ska bli intressant att följa upp och se resultatet, detta är bara min erfarenhet och min uppfattning inget som säger att det är såhär.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat