Visa ett inlägg
Oläst 2007-12-02, 13:06 #1
cyners avatar
cyner cyner är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 74
cyner cyner är inte uppkopplad
Medlem
cyners avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 74
Affiliator.com fortsätter att dra 48% skatt+arbetsgivaravgifter vid utbetalningar, trots att jag har registrerat mig som ett företag. Efter ett antal mailväxlingar fram och tillbaka menade de sist att de hade ändrat mitt konto till ett företagskonto, men det har de inte gjort, och fortsätter att dra skatt.

Har ni några liknande erfarenheter? Kolla om det dras skatt på era utbetalningar.

Jag hade registrerat mitt organisationsnummer, men av någon anledning ville de ha mitt momsnummer. Detta är som bekant alltid SE+orgnr+01, så det är en lätt match för dem att härleda momsnumret från organisationsnumret. Men det klarade de inte av, så jag fick tala om mitt exakta momsnummer, men uppenbarligen räckte det inte.

Eftersom den första utbetalningen fungerade bra (utan arbetsgivaravgifter), tänkte jag inget mer på saken. Men tydligen har de bytt mitt företagskonto till ett privatkonto utan att meddela mig, och utan synbar anledning. Nu verkar det omöjligt att byta tillbaka, så jag funderar på att bojkotta Affiliator.

Dessutom vägrar de att ge tillbaka mina pengar som de felaktigt dragit från utbetalningarna! Det måste väl gå att ändra sina uppgifter hos Skatteverket i efterhand, så att de får tillbaka på sin skatt och kan betala mig. Eller? Jag gillar det inte alls.
cyner är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat