Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-04, 01:10 #2
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Originally posted by Davve@Nov 4 2008, 01:57
Har några bloggar i lite olika kategorier och har fått minst sagt överraskande mail i dagarna. Det var någon herre som blev medlem på bloggen vilket inte är något måste direkt. Efter några dagar mailar han mig och skriver att han vill bli avregistrerad omedelbart osv.

Då jag har rätt mycket att göra på dagarna så är sådana mail inte av någon högre prioritet direkt, så jag svarade efter någon dag att jag plockar bort honom så fort jag får lite tid över. Fick då till svar att jag minsan ska ta bort han omedelbums för sådan är lagen. Jag svarade då att han kan slippa registera sig nästa gång på några sidor alls så slipper han huvudvärken och att jag plockar bort hans konto när jag hinner. Men man har ingen större lust att göra det när det kommer på det sättet.

Är man som bloggare tvungen att ta bort medlemmar? Jag ber ju dem inte att registrera sig?

Svara gärna om du vet vad som gäller enligt lag och inte va du tror
Du är givetvis inte tvungen att "prioritera" en enskild bloggare före andra viktiga arbetsuppgifter. Du kan lungt avvakta tills du har tid utan att ta några juridiska risker. Du är givetvis skyldig att ta bort honom så småningom, men det finns mig veterligt, inget i lagen som säger att du måste prioritera det över allt annat.

Har inte kollat upp exakt vilken lag som är aktuell, men kan kolla det vid senare tillfälle. Jag har letat på notisum men inte hittat något intressant just nu.

Du kan ju roa dig med att fråga vilket lagrum han hänvisar till så kan han ju själv leta upp lagen så har han lite att göra ett tag.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat