Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-13, 02:52 #4
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Ett säljbrev som inte kunden har beställt är spam rakt up och ner.

Om du ska ha en chans att nå fram till kunden så ska du ringa och prata med kunden som människa inte som säljare. Utan där du försöker skapa en personlig kontakt och ställer frågor om företaget i fråga.

Du vill lära dig hur företaget tänker när de löser problem i sin verksamhet. Du vill även få reda på om de har ett problem som du kan lösa med din produkt/lösning. men du får inte fråga detta rakt ut utan måste hitta ett sätt att formulera dig så att du frågar och frågar och frågar till kunden börjar berätta av egen maskin, kunder älskar att prata om det egna företaget.

Försök försiktigt leda in kunden på vad de har för problem i sin verksamhet utan att avslöja dina egentliga avsikter.

När du lärt dig tillräckligt mycket om kundens problem som du kan lösa så ska du fråga: Om du kan visa upp en lösning på problemet får du uppdarget att genomföra den då?

Kan du inte lösa kundens problem ska du ALDRIG ge ett erbjudande att göra det.

Det viktiga är här att du måste vara nyfiken och skapa ett förtroende för din person så kunden öppnar upp och berättar om sin verksamhet, du måste vara en god lyssnare och inte avbryta kunden, lyssna, lyssna och lyssna. Du som säljare är oviktig, det är KUNDEN som är viktig.

Många telefonförsäljare försöker komma med erbjudanden utan att ens ha tagit reda på om kunden har ett problem som de vill lösa, det är det som ofta gör att man blir så urbota irriterad på telesäljare.

Tänk alla Tele2-säljare som ringer till mig och vill slja på mig ett Tele2-abbonemang.... NOLL KOLL är orden för det.... (jag har haft Comviq/Tele2 som mobiloperatör sedan 1994 och de ringer på mitt mobilnummer som hanteras av Tele2).

Du får inte glömma att göra din hemläx och ta reda på allt som finns i offentliga register om företaget innan du tar kontkt med dem. Det finns få saker som är så irriterande som att svara på frågan Vad gör ert företag? Kolla allabolag.se det är det minsta man kan begära av alla säljare.....
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat