Visa ett inlägg
Oläst 2009-01-09, 23:09 #7
Cloverfields avatar
Cloverfield Cloverfield är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 8
Cloverfield Cloverfield är inte uppkopplad
Nykomling
Cloverfields avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 8
Hej alla,
tänkte bara uppdatera tråden med svar på mina egna frågor nu när jag har provat.

Community Server 2008.5 SP1 Express Edition fungerar alldeles utmärkt i Bineros webhotell!
Det var en glad överaskning då Bineros egen support var skeptiska och trodde inte den skulle funka när jag frågade om de hade kunder som fått det att funka. Fast de kan ha tänkt på en äldre version...
SQL-prestandan kan jag inte uttala mig om än då jag inte har nån last på min site, men just nu har jag inget att klaga på, inte segt nånstans.

@ Kjette: Den är designad för att fungera under medium trust och fungerar bra hos er. Läs mer på http://dev.communityserver.com/forum...94/641128.aspx

@gummianka: Väldigt goda än så länge. Var noga med licensbegränsningen med Express, om du kommer ha många bloggar och många forum/grupper så kanske du ska undvika, om du inte vill lägga en jäkla massa pengar på licens. Men för mindre communities verkar den vara helt fantastisk! Grymt mycket funktionalitet, man kan konfigurerar såå mycket i den. En nackdel är att det är rörigt att hitta på Telligents hemsida bland dokumentation/wiki/faq/forum... informationen finns oftast där nånstans, men dem har en dålig struktur och man får leta ordentligt... jag får kanske skriva en recenion nån dag när jag fått mer erfarenhet...

@KryptoniT: Man får tydligen bara en MS SQL databas, men quotan begränsas av ditt konto så det finns gott om diskuttrymme i DB, men tyvärr blir det lite dumt om du ska köra flera olika applikationer som ska ha var sin databas... man vill ju inte slänga flera applikationers tabeller i en o samma databas... men det är en kostnadsfråga antagligen som hänger ihop med Bineros licensavtal med MS kanske.

Hoppas detta hjälper nån i framtiden.
Cloverfield är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat