Visa ett inlägg
Oläst 2009-03-11, 12:16 #31
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
Citat:
Originally posted by Quark@Mar 11 2009, 11:52
Om jag har förstått det rätt så är temat för denna träff Nätverkande och är tänkt att gå av stapeln den 19:e mars, stämmer det?

Anledningen till att jag frågar är om nästan alla jobbar i samma bransch så blir det säkert väldigt många diskussioner om detaljfrågor... vilket i och för sig kan vara bra för många och jag vet inte riktigt vad jag är på väg med det här så jag ställer frågor istället:

Vilka branscher kommer att vara representerade?
Hur många kommer att närvara?
Hur är det tänkt att träffen ska vara organiserad? (Konferenslokal el bar?)
Kommer varje person/företag börja med en kort presentation och sedan diskutera saker i grupper eller kommer ett fåtal utvalda att hålla föredrag och alla andra ska lyssna snällt?

Det finns många sätt att göra detta på, så det är därfär jag frågar. Ju fler närvarande desto mer formellt blir det och därför hade det kanske varit bra med ett schema eller plan eller liknande. Ska man sitta några timmar i en bil så kan det vara bra att veta lite mer.
(Jag är jobbig, jag vet....) B)
Mycket bra frågor.

Tanken är att ha en formellare träff nu om ett par veckor. Förhoppningsvis den första av flera.
Jag har pratat med mina kollegor och vi kan tänka oss att arrangera den första på vårt kontor.

På den kommer vi att bjuda in intresserade här från WN såväl som några icke-WN-medlemmar.
Vi håller just nu på att diskutera hur vi ska organisera det hela. Det beror på vilka vi kan få med och om vi hittar någon intressant talare.

Oavsett kommer fokus att ligga på nätverkande mellan de som kommer hit. Eventuellt hittar vi på något kreativt för att få igång deltagarna.

Nu den 19 kommer vi bara att gå ut någonstans och prata. Väldigt lättsamt och inte särskilt organiserat.
Kom gärna dit. Det ger också en stor chans att påverka det större evenemanget.
Charlie är inte uppkopplad