Visa ett inlägg
Oläst 2004-11-30, 11:28 #56
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by Nick - AGAIG@Nov 30 2004, 05:06

Jag har fortfarande inte sett annat än gissningar (ibland kvalificerade gissningar) och försök att skapa köphysteri på 2 bokstavs kombinationer under denna tråd. Eftersom du verkar känna till någon som vet något i detta område, om .se domäner så ser jag gärna att du ber den personen att dela med sig...
Fakta är att tvåbokstavsdomäner under t.ex. .COM säljs för hundratusentals kronor och anledningen till att detta ligger nära till hands för att ge som exempel är pga att det är en relativt gammal marknad med många genomförda köp/försäljningar under årens gång som hittat ut till allmänheten i jämförelse med .se. Att ingen vill dela med sig av exakta pris kring .se-domänerna är inte konstigt bl.a. eftersom försäljningar/köpeskilling ofta är reglerat i form av kontrakt i kombination med NDA.

Givetvis kan man ändå få reda på riktpris, för domännamnen i fråga, på olika sätt om det är det du är ute efter. Däremot att någon ska sitta och mata dig med värdefull information är inget du kan utgå ifrån. Speciellt inte om det handlar om känsliga branscher.

Citat:
Men en sak kan jag lova, om denna tråd fortsätter då finns det god chans att jag skaffar lite kött på benen, kött som kan hittas utanför kod-värden
När är det egentligen dags för dig att uppfylla dina ord så vi slipper dina fortsatta gissningslekar?
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat