Visa ett inlägg
Oläst 2009-08-17, 14:23 #72
Darthmag Darthmag är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 10
Darthmag Darthmag är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 10
Hej igen,

Det stämmer att vi sade upp samarbetet och inte hade för avsikt att betala några fler ersättningar då vår bild av samarbetet var att det skulle upphöra omedelbart. Det stämmer även som Tradedoubler säger att samarbetet har en uppsägningstid på 3 månader och att det vore ett avtalsbrott att ej ersätta de kostnader som samarbetet innebär plus ersättningar till affiliates under perioden. Det som inte sägs är att vi dock sänkt vår ersättning med hälften och cookie tiden innan vi sade upp vårt samarbete, när fakturorna sedan kom hade Tradedoubler inte justerat för detta och det var av den anledningen som vi behövde träffas.

När vi hade vårt samtal var jag ej uppdaterad på avtalsperioden. Det kan dock tilläggas att om vi hade varit ett ojuste företag så hade vi sänkt ersättningen till 0kr och kringått uppsägningstiden och då hade inte affiliates fått något i detta läget - det ligger dock ej i vårt intresse att agera på det sättet mot våra samarbetspartners, varken mot Tradedoubler eller affiliates.

Efter vårt samtal med TD där vi från båda håll lade alla "bevis" på bordet så fick Tradedoubler ge med sig. De har därefter skickat ut en ny faktura som kom mitt under semestertiderna, jag kom tillbaka från min semester förra måndagen och vi har sedan dess försökt att nå Tradedoubler för att få en skriftlig bekräftelse på att vi efter att denna faktura är betald inte har några framtida fakturor att vänta (fullt naturligt kan man tycka iom det som hänt). Vi har ännu ej fått svar på detta med mer än att samtliga hos Tradedoubler fortfarande är på semestrar och verkar vara oanträffbara, det finns heller ingen på Tradedoubler som kunnat svara på frågan i deras ställe. Så fort vi får det beskedet så kommer fakturan betalas.

Som svar på frågan hur vi skött våra betalningar tidigare så skall jag höra med vår ekonomiavdelning om det varit någon annan faktura som legat försenad tidigare under vårt samarbete. Det är mycket möjligt att vi som vilket annat företag som helst har missat förfallodagen på någon faktura eller att enskilda fakturor kommit på vift och vi fått ett inkassobrev, men som du själv kan se om du gör en upplysning på vårt företag så har vi aldrig misskött någon betalning under hela vår historia i något av koncernens bolag och har heller ingen avsikt att börja med det nu.

Mvh

Magnus Johansson
VD Mobillån Sverige AB
Darthmag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat