Visa ett inlägg
Oläst 2009-08-17, 14:34 #73
Darthmag Darthmag är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 10
Darthmag Darthmag är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 10
Citat:
Originally posted by Paginas Jakobsson@Aug 17 2009, 14:14
Mobillån är cowboys. De har sedan starten varit en källa till irritation genom att de inte betalat sina fakturor till TD i tid. Därmed har vi affiliates inte haft löpande statistik över avslut under långa tider.

Det vd skriver här ovan är en efterkonstruktion. Inte heller TD talar sanning.

Följande mejl fick jag från aliaset "Carl" (förmodligen vd Magnus) den 25 maj.

*******************************
Från: [email protected]
Datum: måndag 25 maj 2009 16.04.58 GMT+02:00
Ämne: VB: Återigen sämst i klassen

Hej,

Jag har tidigare tillskrivit dig angående vilka sidor ni publicerar oss på, men utan svar…
Efter en tid av mycket ingående analys vad denna kampanj har givit för resultat så har vi valt avsluta vårt samarbete med Tradedoubler.

Med vänliga hälsningar/Best regards

/Carl

***********************

Ps. Att indirekt klanka på affiliates (cookie-tider, arvoden etc) visar nivån på humankapitalet hos detta lycksökarföretag. "Betalat miljoner" ... det har väl för tusan inte varit någon välgörenhet? Har ni inte tjänat fler miljoner än ni betalat ut i marknadsföring är ni ju dessutom straffbart dåliga företagare.

Vila i frid Mobillån. Vi tar inte i er med tång och utan oss affiliates är ni historia.
En dålig historia.
Hej igen,

Det är tråkigt att du uppfattat Mobillån på detta sätt, vår bild överrensstämmer inte med din. Carl heter Carl Rosenbaum och har varit ansvarig för affiliateprogrammen hos oss. Carl går att nå på [email protected]. Mobillån har 25 anställda och jag har inte tid att "låtsas" vara alla på kontoret.

Inget av det jag skriver är en efterkonstruktion, det jag dock kan medge är att problemet ej kom till ytan i tid, vilket har drabbat dig och andra affiliates.

Vi tycker att det är mycket tråkigt att det som inträffat har inträffat - det är jag även övertygad om att TD tycker. Enligt min mening hade problemet aldrig uppstått om samtliga affiliates fått informationen, men precis som Carl skrev så har vi inte resurser och eller möjligheten att kontakta alla affiliates samt att vi under samarbetet med TD varje månad betalt en avgift till TD för att de hanterar programmet löpande. I denna avgift ingår att TD har kontakten med Affiliates och att vi som vill annonsera endast behöver samtala med TD när vi vill göra några förändringar.

Jag beklagar verkligen om det varit strul med några sena betalningar och är samtidigt tacksam för att detta forum finns där många av de affiliates vi samarbetat finns så vi kan kommunicera direkt med er!

Vänligen,

Magnus Johansson
Darthmag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat