Visa ett inlägg
Oläst 2004-12-03, 03:35 #60
Nick - AGAIGs avatar
Nick - AGAIG Nick - AGAIG är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 58
Nick - AGAIG Nick - AGAIG är inte uppkopplad
Medlem
Nick - AGAIGs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 58
Citat:
Originally posted by Maccke@Dec 2 2004, 12:38
Jag tror att 2 bokstavsdomäner är dem sista som behöver hausas. dem säljer sig själv, det finns knappt en enda 3 bokstavsdomän kvar under .com och .net och inom överskådlig framtid inte heller inom .biz eller .info

Det fanns en bra artikel på: http://www.dnjournal.com
om just 2/3 letter domains och bakgrunden till varför dem är värdefulla.
Jag tackar för att språket har blivit mer av karaktären en klapp på kinden ärn en smäll på käften!

Men nu pratar vi .se domäner och det är en HIMLA skildnad! Konsum kommer aldrig värderas som Wal-Mart....

Tack för länken till mer nyheter om detta, tyvärr gick den ju till en nyhetsida fokuserad just på domän namn, så den är nog inte så objektiv i sammahanget. Tack ändå!

Jag har ju erkänt att 1,500 EURO troligtsvis är ett ok pris på en kombination som inte betyder något (om man kan hålla den i 5-10 år), så vad finns det kvar att tjaffsa om? Du kan väll inte mena att de skulle vara värda mer?

Den sista 2 bokstavsdomänen gick ju för bara några månader sedan, den 10 september. Så trycket på dem kan ju inte ha varit överjävligt, eller? Men visst, jag skulle vilja ha några, och skulle nog kunna betala mer än 375 kronor, det skall erkännas.

Från 375 till 13,475 på 3 månader betyder en ökning med 3.400% på denna tid. Detta motsvarar en årsränta på drygt det fyr dubbla, 14.000%? Räcker inte detta? Vad vet vi nu som vi inte visste den 9:e September? SPEKULATION kallas detta i den riktiga världen. Om ni vet något som jag inte vet, hur i hela friden kunde ni sitta på era arslen och vänta på att den sista guldklimpen skulle bli uppköpt för en spottstyver? Era handlingar talar emot er...

Detta är ett forum, jag är här för att dela med mej av mina erfarenheter, och ta del av andras. Påståenden går liksom inte hem här, här vill veta hur saker och ting vi hört ryktesvägen vekligen ligger till. Dina antydingar kan du hålla för dej själv, de är inte intressanta om du inte tänker dela med dej mer än så.

Detta är inte platsen jag tror mej skaffa nya kunder. Jag har bättre kanaler för det, nätverk och telefon är 2 av dem.

Niclas
Nick - AGAIG är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat