Visa ett inlägg
Oläst 2003-11-08, 21:54 #3
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by foks@Nov 8 2003, 19:43
Det är en utmärkt lista du har, men jag saknar en punkt: Möjligheten att använda domänen kommersiellt.

'bilder' är ett av de mest eftersökta orden i Sverige men det är lite krångligt att använda kommersiellt.
'datorpaket' är inte alls lika eftersökt men å andra sidan ger den antagligen mer pengar i slutändan eftersom besökarna är sugna på att köpa varor för ett antal tusen.
datorpaket.se skulle alltså kunna värderas högre än bilder.se, eftersom man kan tjäna mer pengar på den förstnämnda domänen.
helt klart sant.
jag såg på det ur en synvinkel där jag tänkte mest på antalet besökare man lockar till sig till domänen. och isåfall skulle ju bilder 'vinna' över datorpaket, men självklart är det som du säger att värdet på domänen har att göra med vad man kan göra av domänen.

en domän med många besökare resulterar ju till många chanser till bannervisningar och även eventuellt en hög PR. detta kan också vägas in i värderingen som sådan.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat