Visa ett inlägg
Oläst 2003-12-20, 04:16 #7
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Det var en bra idé, jag har redan en del automatik idag som att bilderna skalas till rätt size per automatik och hämtas från en temp-mapp på servern när jag lägger in många produkter samtidigt. Kan ju inte vara så krångligt att lägga till en "stämpelfunktion"
näe. har du redan sånt per automatik borde det vara snabbt fixat

Citat:
En annan grej som jag la in var att man stänger förstoringen av bilden både med vänster och höger musknapp. Men i och med IE6 så får man ju upp en alternativmeny som gör att man kan spara/sno bilden ändå...
går aldrig att skydda sig mot att någon snor bilder mha script som körs på klientsidan, t.ex. javascript. precis som vi diskuterade i den här tråden så kan man t.ex. köra en "capture screen" och sedan klippa in i ett bildediteringsprogram om man så vill. att krångla med script som skydd hindrar bara vanliga besökare från att sno bilden, knappast sofistikerade webmasters som verkligen vill ha den i kommersiellt syfte. speciellt om alternativet är att krångla själv med fotografering/scanning.


Citat:
Tack för tipset om stämplingen iaf.

// Mats
ingen orsak
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat