Visa ett inlägg
Oläst 2005-08-16, 22:32 #23
Susannes avatar
Susanne Susanne är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 89
Susanne Susanne är inte uppkopplad
Medlem
Susannes avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 89
Citat:
Originally posted by Sundream@Aug 16 2005, 14:36
Susanne..

Något mer?

Många bra svar/tips hittar du under tråden *Bra placering utan att betala*
Hur man optimerar sina sidor finns det mycket att läsa om på detta forum och jag har haft nytta av det då jag optimerat mina egna sidor så det var inte syftet med min fråga.

Det jag var ute efter är vad man egentligen betalar för om man anlitar en sökmotoroptimerare. Jag har fått uppfattningen att mycket inom SEO handlar om att fixa webbsidorna med h1, title, keywords och att ha bilder med
alt-taggar, att skriva bra texter och mycket annat (som går att läsa sig till här på forumet bland annat).
Att fixa så själva systemet stödjer detta kräver ofta en hel del programmering/bra cms och jag tror knappast att detta ingår om jag anlitar en sökmotoroptimerare (för ca 1000 kr/månad).
Att fixa så att andra sajter länkar till mig (som inte optimeringsföretaget har kontroll över t.ex. dmoz, sunet, webbplatser inom samma nisch) tror jag inte heller de gör för då kunde man ju avsluta samarbetet efter en månad och inte ha något behov av sökmotoroptimeraren längre.
Det verkar ju vara så att man betalar en fast summa varje månad till ett optimeringsföretag och då undrar man ju vad man betalar för. Ofta så är kanske metataggar m.m. i princip ett engångsjobb men ändå är summan konstant per månad så min gissning är att man betalar för att få en länk på några sidor med hög pr som sökmotoroptimeringsföretaget kontrollerar så att om man avbryter samarbetet med dem tar de bort länkarna och så sjunker man i sökresultaten.
Är det så att seo-företagen talar öppet om vad de egentligen gör eller är detta företagshemligheter? bransch-hemligheter?
Det skulle vara intressant att veta om jag är inne på rätt spår eller om jag är helt ute och cyklar.
Susanne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat