Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-19, 16:59 #30
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Citat:
Originally posted by -klein@Oct 19 2007, 01:30

8000 per år är väl antaligen inte orimligt för en hemsida som man tjänar pengar på. Men här handlar det om enkla statiska hemsidor gjorda frontpage av någon PRAO elev från särskolan. För 8000:- året så bör man åtminstonde få en webbutik med databas och möjlighet att lägga upp ett produktregister på ca 20.000 produkter plus SEO vänligt innehållet.


Om du hittar en billig designer får du betala 500 kr per timme. Han har då två arbetsdagar på sig att designa din sida och mata in all text. Det är klart det går, men det är ändå relativt billigt... framförallt om det ska ingå design av logotyp etc.

Citat:
Ursprungligen postat av ztream
Ja, det är viktigt att ta konsekvensen av att man blir lurad av ett svin till telefonförsäljare.
Jag får hålla med om att telefonförsäjlare som luras är svin. Sen finns det telefonförsäljare som inte luras och de är bättre även om de också är jobbiga.

Visst är det fel att lita blint på en telefonförsäljare och att inte läsa avtal innan de ingås. Å andra sidan är det minst lika fel att utnyttja detta.

Givetvis finns det också gott om webbdesigners/programmerare/webbyråer som inte klarar av att göra det de åtagit sig eller att kommunicera med kunden på en vettig nivå som kunden förstår. Jag har förstått att det finns producenter även på WN som faller i den kategorin - baserat på kontakter utanför forumet - jag har själv inte råkat ut för någon sådan och vet inte i detalj vem som avses.
Det finns kunder också som har lever i det blå, dom tycker man skall producera saker och ting för inga pengar alls, för det skall dom ha max allting.
Inser inte att det tar en jävla massa tid och göra en bra hemsida, även om man plockar färdiga open source produkter från hyllan såsom oscommerce, drupal , mambo osv.

Så skall dom yxa till och anpassa till kunden fördel. Jag menar fortfarande att många företags hemsidor kan man stoppa in i en drupal web och sedan patharna mallarna lite med grafik och liknade. Då får man en öppen lösning som kunden själv kan updatera innehållet på.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat