Visa ett inlägg
Oläst 2007-02-01, 14:18 #10
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 824
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 824
Jag tycker iaf att det är konstigt med svenska posten, rätta mig gärna

Om man t ex tar Wesellcd som exempel så tar dom ut 135 kr(inkl moms) i frakt upp till 20kg, från Tyskland till Sverige.

Om jag skickar ett postpaket inrikes som väger typ 4 kg men har en volym (ca 0,062m3) som gör att jag faktureras för vikten 17 kg så kostar det 250 kr (inkl moms) för oss i slutändan... Nu gissar jag iofs bara men jag har svårt att tro att Wesellcd har så pass stora marginaler för att täcka in frakten på dvdskivor & fodral, istället har dom väl bara ett jävligt schysst fraktpris från tyska posten.

En annan konstig grej är Komplett verkar skicka med Norska Posten, man får ju alltid millånga tracknummer av dem. Är det någon prisfördel att skicka med Norskaoljeposten mot Svenska posten? Det står ju TollPost A/S Norge som avsändare?

Min favorit är dock Kinesiska posten, jag brukar köpa xboxchip från divineo.cn. Köper man under 2 kg får man pröjsa 5$ och det skickas liknande samma sätt som det varubrev som ni pratar om & det är spårningsbart efter att det kommer till Sverige.

Känns som att svenska posten tror att dom löser sina problem med att höja sina priser när volymerna minskar.
rocky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat